ההסתה משתוללת: 'צריך לפרק את הרבנות' • התגובות

לאחר החלטות הממשלה בנושא הגיור ובבתי הדין הרבניים הגיבו גורמים רבים כנגד ההחלטה ● ליברמן: "הממשלה מחזירה את הציבור להיות שבוי בידיהם של גורמים קיצוניים" ● הרצוג:  "זו פוליטיקה של אינטרסים אישיים"

מבואת בית הדין הגדול לשעבר בהיכל שלמה בירושלים. צילום: פייסבוק
מבואת בית הדין הגדול לשעבר בהיכל שלמה בירושלים. צילום: פייסבוק

הממשלה אישרה הבוקר את השינויים בגיור ובבתי הדין הרבניים כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני. במסגרת השינויים, לאחר שנים ארוכות, יחזור אגף בתי הדין הרבניים למשרד הדתות תחת שליטת שר הדתות אזולאי. בנוסף, חוק הגיור שחוקק בקדנציה הקודמת יבוטל לחלוטין בהחלטת ממשלה. יצויין כי השרים בנט ושקד התנגדו להחלטה בישיבת הממשלה.

ההחלטות, כצפוי, ספגו מתקפה חריפה מצד גורמים רבים בניהם הארגונים הליברליים וגורמים פוליטיים אופוזיציוניים. יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג הגיב לדברים ואמר: "עוד החלטה שבינה לבין שיפור חיי האזרחים בישראל אין שום קשר ונועדה לשימור מקומו של נתניהו". לדבריו, הפעולות שאושרו "זו פוליטיקה של אינטרסים אישיים שעלולה לקרוע קרע גדול בעם ומדירה ציבורים שלמים המבקשים להיות חלק, אך נדחים שוב ושוב".

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן הגיב גם הוא לאישורי הממשלה ואמר כי החלטת הממשלה היא בגידה בעליה ובעולים. "מדובר בממשלה שנשלטת באופן מוחלט על-ידי המפלגות החרדיות", כתב ליברמן. "ושמחזירה את הציבור בישראל להיות שבוי בידיהם של גורמים קיצוניים שמקשים על חייהם של אזרחי ישראל שרוצים לחיות במדינה של יהדות סובלנית ונאורה ולא במדינה חשוכה שנכנעת לגורמים החרדיים הקיצוניים ביותר".

במפלגת מרצ הגיבו ואמרו כי ההחלטה מקוממת ומסוכנת ולדבריהם יש כאן מונופול דורסני ותאב כוח המקבל מהממשלה שליטה בחיים של כולם: "הגיע הזמן שהציבור, שרוצה מדינה חופשית ודמוקרטית, יתאחד ויגיד בקול גדול: צאו לנו מהצלחת, צאו לנו מהחופה, אל תתערבו לנו בגירושין, תנו לנו להתגייר, את המונופול של הרבנות ואת השליטה שלה על חיינו צריך לא להדק אלא לפרק לחלוטין".

בעמותת חדו"ש האשימו את הבית היהודי בכניעה למפלגות החרדיות. "בממשלה שבה כל ח"כ מלך, רק הבית היהודי לא העזה אפילו לאיים", אמרו בעמותה. לדבריהם, "אין אויבים קשים יותר ליהדות מהרבנות הראשית והמפלגות החרדיות. אסור לבית היהודי להפוך למשת"פית שלהם".

מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב הגיב וכתב כי ההחלטה היא פרס של ממשלת ישראל לקו הקנאי והמחמיר. "המחשבות שניתן לתקן את המונופול האורתודוכסי מבפנים מופרכות מיסודן", כתב קריב. "רבני הממסד חפצים בהנצחתו ובסופו של יום ימנעו מזעזועים גדולים מדי. חיי המדף של "זריקות הבוטוקס" לממסד הרבני קצרים מאוד. מה שנדרש הוא לא ניתוח קוסמטי אלא שינוי דנ"א".

השארת תגובה