בית המשפט ההולנדי קבע: הרב ברלנד יוסגר לישראל

דרמה בהולנד: בית המשפט העליון קבע כי יש להסגיר את הרב אליעזר ברלנד לישראל ● פרקליטו ל'כל הזמן': "נפנה לבית הדין הבינלאומי ב'האג'. יש לנו טיעונים חזקים"

הרב ברלנד  עם פרקליטו עו"ד שרון נהרי
הרב ברלנד עם פרקליטו עו"ד שרון נהרי

דרמה בהולנד: בית המשפט אישר לפני שעה קלה את הסגרתו של רב קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד. לפני כחצי שנה החליט בית המשפט להסגירו לישראל, אך פרקליטיו ערערו על הפסק ולכן ההחלטה הסופית נדחתה עד עתה. "ניתן להסגיר לישראל את הרב אליעזר ברלנד, המתגורר כיום בהולנד", קבע בית המשפט.

אחת הטענות מצד פרקליטיו במהלך הערעור הייתה כי המעשים שלכאורה מיוחסים לו, נעשו בשטחים כבושים ולא תחת שיפוטה של מדינת ישראל אך כאמור בית המשפט ההולנדי דחה את הטענות וקבע כי יש להסגירו. טרם נקבע זמן הסגרתו.

פרקליטו של הרב אליעזר ברלנד עו"ד שרון נהרי אמר בשיחה ל'כל הזמן' כי בכוונתם לפנות לבית הדין ב'האג': "נעכב את הביצוע ונפנה לבית הדין הבינלאומי, יש לנו טיעונים חזקים".

הסאגה החלה לפני כשנתיים וחצי, כאשר ברח הרב ברלנד מישראל לאחר שהוגשו נגדו מספר תלונות פליליות במשטרה. התחנה הראשונה בה בחר הרב ברלנד הייתה שוויץ, אך עקב הסכמי ההסגרה עליהם חתומה המדינה עם ישראל, המשיך הרב ברלנד למרוקו.

לאחר נחיתתו במרוקו, שהה במקום שנה והחל להקים מוסדות לחסידיו תוך איסוף תרומות להבאת חסידים רבים מישראל למרוקו. אך גם משם נאלץ להימלט לאחר משבר עם תושבי הסביבה שלא ראו בעין יפה את התמקמותו באזור. לאחר עזיבת מרוקו השתקע הרב בזימבבואה, זמן מה לאחר מכן עקר ליוהנסבורג.

אך גם ביוהנסבורג לא יכל לשהות. מאחר שבמשטרה המקומית ניסו לעוצרו מספר פעמים בעת שערך חופות באזור מגוריו. אך מכל הניסיונות נמלט הרב ובכך לא הצליחו כוחות המשטרה המקומית לשים עליו את ידיהם.

ניסיונות המעצר הללו הביאו את ההבנה כי הרב מוכרח לעזוב את המקום. חסידיו רקמו תכנית יציאה מיוהנסבורג כשהיעד הוא אומן, שם רצו להביאו בכדי שישהה בראש השנה בקרב חסידיו. אך עם נחיתתו נעצר הרב בהולנד שם נמצא עד עתה וכעת כאמור החליט בית המשפט להסגירו לישראל.

השארת תגובה