35 מיליון דולר – גם לארון הבגדים שלכם

קולקציות של מותגי-על מתוכננות בעזרת חברת הייטק ישראלית Browzwear מרעננה, שמפתחת טכנולוגיות לנייקי, טומי הילפיגר, ראלף לורן, אדידס וענקיות אופנה רבות נוספות

אביחי פלד מנכל Browzwear על רקע מרכז הפיתוח בישראל - קרדיט Elad Baranga
אביחי פלד מנכל Browzwear על רקע מרכז הפיתוח בישראל - קרדיט Elad Baranga

חברת ההייטק Browzwear, המפתחת טכנולוגיה לתעשיית האופנה, גייסה 35 מיליון דולר מקרן ההון פרטי Radian Capital. ההשקעה בוצעה על סמך צמיחה עקבית של החברה, שהגדילה את פעילותה ב-40% בכל אחת מ-5 השנים האחרונות.

Browzwear מפתחת פלטפורמה עבור תעשיית האופנה המאפשרת לייצר בעזרתה קולקציה שלמה מקצה לקצה, משלב תכנון הסקיצה ועד הוראות הייצור למפעל התעשייתי. הטכנולוגיה מייצרת לפרטי האופנה תאום דיגיטלי (Digital twin), שהוא ייצוג דיגיטלי המשמש כמקביל מדויק של פריט ושל תהליך פיזי המשפיע עליו. כך יצרני האופנה יכולים לעבור לתהליך דיגיטלי בלבד, ללא צורך לייצר סקיצות פיזיות של הפריטים והמעצבים יכולים לבצע בהם שינויים עד להחלטה על הדגם הסופי.

המערכת מבוססת ענן ומאפשרת לצוותי עבודה שונים מסביב לעולם לעבוד על קולקצייה במשותף, בצד המעצבים ומנהלי המותג במערב ובצד הייצור התעשייתי במזרח. כך מתבטל הצורך לייצר ולהטיס דוגמאות של פרטי אופנה מהיצרנים למשרדי המותגים וחזרה, תהליך זה נמשך גם 50 שבועות בחלק מהמקרים. העבודה על ענן מאפשרת להאיץ גם את היציאה לשוק, במערכת של Browzwear חברות הגיעו לגרסת הפריט הסופי בפרקי זמן של 5-15 שבועות. במהלך תקופת הקורונה, העבודה בענן אפשרה לענקיות האופנה להמשיך לעבוד על קולקציות חדשות גם לאחר התפרצות המגפה בעולם והשיבושים הרבים בצד היצרנים.

כיום החברה עובדת עם יותר מ-650 ארגונים, ביניהם: נייקי, טומי הילפיגר, ראלף לורן, אדידס, קולומביה, פומה ,וולמארט, ניו באלנס, קלווין קליין, אנדר ארמור, פרוט אוף דה לום, לולולמון ועוד. החברה מציעה למותגים מנוי שנתי לתוכנה הכולל גם הדרכה ותמיכה, עם אפשרות לרכוש רישיון ארגוני לכל הצוותים הרלוונטיים בארגון. צוותי הלקוח של Browzwear יושבים בתוך תאגידי האופנה כדי לסייע להם למקסם את הפוטנציאל שהארגון יכול להפיק מהטכנולוגיה.

Browzwear יצאה לגיוס הון כדי להתרחב לתחומים המשלימים את פעילותה. ביניהם איקומרס וחדר הלבשה וירטואלי שיאפשרו לחברה ללוות את הענף משלב תכנון הפריט אצל המעצב, עד ייצורו והשיווק לצרכן הסופי. כבר היום בגדים דיגיטליים שנוצרים בפלטפורמה של Browzwear נמכרים אונליין באתריי איקומרס מובילים עוד לפני הייצור. החברה מפתחת בימים אלו חוויית רכישה דיגיטלית יחד עם חברות שיווק אופנה מובילות בעולם, שתאפשר לקונה לקבל החלטות בשלב בחירת הבגד על הנראות והתאמה לגופו. ובכך לא רק להגדיל את המכירות אלא גם להקטין את ההחזרות. התאמה זו תתאפשר רק באמצעות יכולות הטכנולוגיות בו הבגד הדיגיטלי נאמן לתוצר הסופי בצורה מדויקת.

סיפור הקמת החברה

הרקע להקמת Browzwear החל בשנת 1997 על ידי שלושה יזמים מתוכם אביחי פלד, המשמש כיום כמנכ"ל-משותף, ונועם נבו, המשמש כיום כסמנכ"ל טכנולוגיה. תחילה הם כיוונו לתחום "האינטרנט החדש" שרתח באותן שנים בתקופת הדוט-קום. הם חשבו ליצור חדר הלבשה וירטואלי, שיאפשר לראות את פריט האופנה מצדדיו השונים וכך להביא חוויה טובה יותר לרכישת הבגדים ברשת. המחשבות התגבשו ו- Browzwear קמה בשנת 2000. בשנת 2001 התפוצצות בועת ההייטק, הצניחה של סקטור האינטרנט הובילה את המייסדים לחשוב על שינוי כיוון, מאלה שמוכרים את הבגדים עד לאלה שמייצרים אותם.

המייסדים הציגו את הקונספט החדש לאחר הפיבוט בתערוכה מקצועית כרעיון בלבד עוד לפני פיתוח המוצר. החזון שהוצג שם תפס את שרון לים, אשת עסקים סינגפורית שכיום משמשת כמנכ"ל-משותף של Browzwear. באותם הימים היא ניהלה את טומי הלפיגר דרום אמריקה והציעה למייסדים שהיא תציג עבורם את הטכנולוגיה למותגי על. היא זו שפתחה את הדלת לאדידס, נייקי, טומי הלפיגר וגישרה בין פעילות המו"פ לשוק האופנה לפי הסטנדרטים שדורשים מותגי על.

ב-2011, לים הציעה לאביחי פלד ונועם נבו לרכוש יחד את החברה ולפתוח אותה מחדש כשותפים, בלי משקיעים ושהם יהיו תלויים לגמרי בהכנסות. כיום Browzwear מעסיקה יותר מ-100 עובדים, 50 מהם מועסקים במרכז הפיתוח ברעננה ובכוונת החברה לשלש את כח האדם בישראל בשנה הקרובה. שאר העובדים מועסקים במשרדי החברה בסינגפור, הונג קונג, שנחאי, אמסטרדם, ניו יורק ואורגון בארה"ב.

השארת תגובה