כך יוכלו החיידרים להמשיך בשיגרת לימודים

זמן אלול נפתח והחשש מהפסקת לימוד התורה הוביל למציאת פתרון של מיפוי הנצרכים לחיסון מול אלו ש'מחלימים': בדיקות סרולוגיות לכלל ילדי החמד

כיתה בבית ספר
כיתה בבית ספר

פיקוד העורף ומשרדי הבריאות, הביטחון והחינוך פתחו במבצע משולב של בדיקות סרולוגיות לילדים בגילאי 12-3 במגזר החרדי – בשיתוף עם הרשויות המקומיות.

הבדיקה הסרולוגית יודעת לזהות ילד שנדבק בקורונה והחלים ממנה – בין אם חש במחלה ובין אם לאו.

ילד שנמצא כמי ש'החלים' מקורונה יקבל תו ירוק ויכול לקיים שיגרת לימודים בתלמודה תורה/בית ספר.

אלוף-משנה במילואים חזי זכריה, מפקד נפת גנים (במחוז דן) של פיקוד העורף, שוחח הבוקר עם כלי התקשורת של המגזר החרדי ואלו עיקרי דבריו:

מטרת המבצע המטרה העליונה של המבצע היא קיום לימודים באופן סדיר במערכת החינוך. המוטו של "והגית בו יומם ולילה" הוא ערך עליון מבחינתנו, לימוד התורה לנגד עינינו ואנו הופכים כל אבן על מנת שכולם יוכלו ללמוד באופן רציף. בעיניי אין תחליף אמיתי ללימוד המסורתי, גם ה״זומים״ וגם הדרכים הטלפוניות אינן דומות ללימוד פנים אל פנים, צריך לדאוג ללימודים באופן רציף והמבצע הנוכחי מסייע לכך.

המבצע למעשה המבצע יתנהל באמצעות בדיקות סרולוגיות שתכליתן הוא איפשור לימוד באופן רציף. הבדיקות תבוצענה בעזרת דגימות דם מהאצבע, דרך פשוטה ויעילה. בדרך זו נוכל למפות את המחלימים ולהעניק להם תו ירוק להמשך לימוד רציף ללא חשש.

תמיכת גדולי הדור יש תמיכה של גדולי ישראל במבצע על מנת להמשיך את לימוד התורה באופן רציף. זאת תוך שיתוף פעולה מלא עם העיריות הרלוונטיות.

הרווח במבצע ההערכה אומרת שיש עשרות אחוזים של מחלימים בקרב הציבור, ביניהם מחלימים א-סימפטומטיים. כל אלו יוכלו לקבל תו ירוק, וכך אחרי זיהוי המחלימים בגילאי 12-3 יתאפשר ללמוד באלול, ולהיות עם המשפחה בחגים בלב שקט. המבצע הוא כמו שיהיה לציבור הכללי ב-1 בספטמבר, מהבחינה הזו אנו מקדימים את השאר, יש נוחות כשכולם מרוכזים ולא איש איש בחופשתו ולכן ייתאפשר לבצע את המבצע באופן נרחב.

המבצע נועד לאכולוסייה הצעירה אך הוא ישרת גם את המבוגרת, בכך שיאפשר מפגשים בטוחים.

אנו עובדים מסביב לשעון על מנת לבצע את המבצע בצורה הטובה ביותר ולמנוע מגיפה מנחלתנו.

עידוד למבצע קודם כול יש ברכת הדרך של גדולי התורה, אך הבריאות של כולנו היא התמריץ הכי חשוב- ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. גם העיריות פועלות בתחום העידוד.

השארת תגובה