איך להתמודד עם חקירות מס הכנסה?

hand hold tax income expenses tax financial data
hand hold tax income expenses tax financial data

רשויות המס מקילות בשנים האחרונות על נישומים רבים בגלל מצוקת הקורונה והאבטלה, אבל יש לא מעט אנשים שלא מצליחים לנהל את העסקים שלהם כראוי גם בימים כתיקונם ולכן עלולים להיחשד באי סדרים או בניהול לא תקין של הספרים. אלה רק חלק מהעבירות שבגללן רשויות המס יכולים לזמן אנשים לחקירות וזה יכול לקרות גם כאשר מתנהלת חקירה בקשר למישהו אחר שנוגע לעסקים שלכם ולרשות מס הכנסה נחוצות הבהרות. בין אם זה באשמתכם או בגלל אי ידעה או חוסר תשומת לב, יש כמה דברים חשובים שיש לעשות כאשר מתחילה חקירה ברשות מס הכנסה. כאשר אנחנו נקראים לחקירה ברשויות המס מאוד לא רצוי לנסות לעבור את זה לבד ולייצג את עצמכם. פנייה לעורך דין שמתמחה בכך הוא הצעד הכי חשוב שיכול להיות לפעמים ההבדל שבין עונש מאסר לבין תשלום קנס בלבד. זה הצעד הראשון הנכון שאפשר לעשות במקרים כאלה עוד לפני שמנסים לפתור את זה לבד או לנסות להבין במה מדובר.

מה חשוב לדעת על חקירות?

חשוב לדעת שהמדינה מבדילה אמנם בין החייבים הגדולים והמעלימים הגדולים לבין הקטנים, אבל מבחינת רף עבירה הכל נחשב לפלילי. אל תטעו לחשוב שמכיוון שמדובר בכספים אין כאן רישום פלילי וסיכוי לישיבה בכלא. להפך אפילו. בשנים האחרונות רבו המקרים של מפורסמים שעשו מהם דוגמה לכולם ולכן אין כאן מקום לטעויות ולייצוג עצמי שיכול להוביל אתכם ישר לשם. חשבו על ההשלכות שיכולות להיות על רישום פלילי כשתנו לקבל עבודה בגוף חשוב או ויזה למקום שאינו מתיר לבעלי הרשעה להיכנס לגבולות המדינה.

באילו עבירות נפתחות חקירות מס?

כל מה שקשור להעלמות מס והלבנת הון, עבירות רישום כוזב במסמכים, ניסיון להציג מצגי שווא, רמאות כלפי לקוחות וספקים ובעיקר שותפים, מעילה בכספים, גניבה בידי מורשה, גניבה של כספים מהקופה לכיסכם, אי רישום הכנסות ודיווח עליהן לרשויות המס כדי לשלם עליהן את המסים, בעיקר מס הכנסה, אי עמידה בהתחייבויות לעובדים שלכם. אחת הדרכים לעלות עליכם היא ההתנהלות שלכם. חוסר התאמה בין אורח החיים שלכם לבין ההכנסות שאתם מדווחים עליהן בפועל, למשל, יוביל מיד לחקירה כאשר זה יהיה ברור וגלוי מדי.

למי פונים במקרה של חקירת מס?

הפנייה חייבת להיעשות לאיש המקצוע היחיד שחייב ללוות אתכם כל הדרך. הראשון הוא תמיד עורך הדין שלכם לענייני מס ועבירות צווארון לבן. אם אין לכם זה הזמן לחפש המלצות לעורך דין מנוסה ומומחה בתחום שלכם כדי שילווה אתכם. חשוב לזכור שרשויות המס אינן רואות את האינטרס שלכם וגם אם הן רוצות לרדת לחקר האמת המטרה שלהן היא להוציא כמה שיותר כופר ותשלום מסים שהן חושבות שהועלמו מהמדינה ולכן תתקשו להוכיח לפעמים שטעויות אנוש היו בניהול הספרים לא מזדון. זה בדיוק התפקיד של עורך דין לייצג אתכם ולהבין מהן הטענות נגדכם. לפי זה הוא גם בוחן את הראיות ומייעץ לכם מה מצבכם ומה כדאי לכם לעשות. גם בנוגע לשיתוף פעולה עם הרשויות עצמן חשוב להבין שזהו בדיוק המקום שבו עורך דין מייעץ לכם מה לומר ולמי ואיזה צעד לנקוט. חשוב לזכור שאם יש לכם מה להסתיר עורך הדין ייעץ לכם במקרים רבים ליזום פנייה לגילוי מלא כדי להגיע למצב של הסדר כלשהו שיעזור לכם להימלט מהמשפט וההרשעה וגם הכתם של רישום פלילי. בכל מקרה, קרוב לוודאי שתצטרכו לשלם מס או כופר כלשהו כדי להחזיר את ההעלמות.

השארת תגובה