קישורים לקידום וקניית עוקבים באינסטגרם

מה זה קישורים לקידום? איך זה, אם בכלל, מתקשר לגוגל? מה זה קניית עוקבים ? האם זה קשור לקידום אתרים? ולמה זה משנה לאנשים שרוצים לקדם את האתר שלהם בגוגל? כמו גם, האם יש לכך דרך טובה יותר ודרך טובה פחות ליישום?

קישורים לאתרים
קישורים לאתרים

מה בין הנתיב הגבוה והנתיב הנמוך של קישורים לקידום?

ובכן זה לא שיש דרך טובה יותר וטובה פחות, אלא אולי כזו שיכולה להיות בנתיב הגבוה וההולם וכזו שפחות. הנתיב הגבוה הוא זה שנעשה באהבה, מתוך סדר ארגוני נכון, מתוך ידיעת השלם.  האם הנתיב הגבוה הוא הדרך הנכונה לעשות עסקים, ולקדם תכנים? זוהי לפחות ההצעה שלנו בנושא.

הנתיב הנמוך הוא זה שנעשה בנפרדות, בניתוק, תוך מעשה גנאי וניסיון "לקחת משהו", מאשר לתת ולזרום עם השלם. אלו הן מילים גבוהות אך הן מבטאות פילוסופיה אמתית לתחושתנו המקבלת ביטוי גם בעולם הקידום האינטרנטי. נסביר.

קניית עוקבים

הדרך הגבוהה כוללת סדר ארגוני שנותן לכל אחד מה שהוא רוצה. אם נסתכל על קבוצות של ציידים-לקטים, לפחות בתקופת מחקרו של ד"ר דני נווה, נגלה לפי דיווחיו שכאשר הציידים חזרו עם הציד שלהם, הילדים היו אלו שחילקו את חתיכות הבשר בין כולם.

באופן שהוא נוטה ושואף לשוויוניות. הן באיכות החתיכה והן בכמות הבשר. כלומר, נתנו לילדים להחליט כיצד השלם יקבל את שלו מתוך כוונה שכל אחד יקבל את הטוב ביותר, ושכולם יישכרו.

זה לא שהציידים החליטו למי ילך איזה בשר ומאיזו סיבה, זה לא היה מופרד, מפוצל, מנותק ומתוך רצון "לקחת" (הנאות פוליטיות) על פני לתת. מה הקשר בין זה לבין קניית עוקבים לאינסטגרם בזול מחברת בסט לינקס ?

ובכן, קישורים לקידום הם כמו הילדים שמחלקים את הבשר במחנה. הם יכולים לתת לכל אחד חתיכה שווה, או לפחות באיכות שווה, או לפחות שסך המאפיינים ילכו לכדי שוויון.

באופן דומה, אפשר לוודא שכל הקישורים לאתר יהיו ממקומות שבאמת מקשרים אל אותו אתר. מקומות שהגולש ירוויח מכך שהוא מוכוון מתוכם אל האתר הספציפי. מקומות שנותנים ערך לעולם, שגורמים לכולם להתקרב, להכיר בכוחה של קהילה.

קישורים לקידום ממקורות אמת

"הנה, מצאתי משהו עבורך", קישורים לקידום, כמו יכולים להגיד. וזוהי לדעתנו הדרך הגבוהה. קישורים אמיתיים, ממקורות אמתיים, ששמחים להשתתף במשחק הקהילתי והחברתי ולתת קישור לאתר אחר.

ועם זאת אותם אתרים צריכים לראות את האתר, לראות אותו כחלק, כשותף וכקיים, כפי שהילדים בקבוצה היו אמורים לראות את כל המעורבים כדי להכיר בהם ולתת להם מחתיכת הבשר.

הדרך השנייה לעשות זאת, היא דרך הקמת המון אתרים שאף אחד לא שמע עליהם או הכיר בהם ואין בהם משהו מיוחד ופשוט להציב בהם קישורים לקידום אותו אתר שרוצים לקדם.

ובכן, אין אף אחד שבאמת מכווין כאן לאתר ספציפי. זוהי הונאה, וזה לא נועד לטובת הגולש אלא לטובת בעלי האתר. זה כמו לפרסם מאמרים פיקטיביים כדי ליצור הפניות "למאמר אחד אמתי".

זה לא נותן דבר לאף אחד אלא מנסה ליצור רושם שקרי. כמו צייד שמעמיד פני נדיב בכך שהוא מחלק בשר לחבר'ה אך למעשה רוצה שיראו אותו באור מסוים. הוא למעשה בלקיחה.

מעבר לכך גוגל גרמה לכך שכל אתר שאינו בעל מוניטין "רב דיו" לא נושא את אותו משקל בקידום אתר אחר, גם אם הוא מפנה אליו קישורים לקידום. מדובר על עדכון פינגווין שכנראה יצאה בשלהי 2012. כך שהדרך הטובה והגבוהה היא גם הרלוונטית והצפויה לקידום אתרים, לדעתנו, כיום. כך שאם אתר לא משחק לפי הכללים לכאורה, אפשר שהוא לא יהיה מקודם. ובכן 68% מכל חווית הרשת מתחילות במנועי חיפוש, לפי דיווחים מסוימים, ועל כן אפשר שיהיה ערך בלעשות דברים נכון ומדויק.

כדי להמשיך את השיח על הנושא ניתן ליצור עמנו קשר ולבשל קצת בשר במדורה, או ללקט צמחים –ולדסקס קצת על דרכים להשתלט על תוצאות החיפוש בגוגל.

השארת תגובה