התחרות לקניית רכב חדש

high angle new car available selling
high angle new car available selling

כל ישראלי יאמר שהוא מאוד רוצה לקנות רכב חדש וכמובן מאובזר אבל זה תלוי כמובן בתקציב שלו. פקטור מרכזי נוסף ברכישת רכב חדש הוא האבזור ברכב החדש שהוא הטרנד החם ביותר בתחום הרכב. העדפות סביב האבזור של הרכב מצד אחד ומצד שני בטיחות, מהירות וכל מה שמסביב השתנו רבות בשנים האחרונות בהתאם להעדפות של הישראלים וגם מגמות בינלאומיות.

השליטה על שוק הרכב העולמי

לפני כעשור המגמה הברורה של קניית רכב חדש היה רכב משפחתי, קבוצת הרכבים הזו שלטה על כבישי ישראל ולא משנה אם בחרתם רכב סוזוקי או יונדאי, הסבירות הגבוהה הייתה שמדובר ברכב משפחתי. נושא נוסף שהיה מבוקש שלא נעלם מהעין גם כיום הוא יצרנית הרכב, העדיפות הייתה לחברות אירופאיות ותיקות עם מנוע חזק ועוצמתי. עם השנים הנושא השתנה והמגמה הייתה לבחור דווקא ברכבים שמגיעים מהמזרח כמו מאזדה, מיצובישי וגם ברכבים דרום קוריאניים כמו קיה. סין נכנסה מאוחר יחסית אך עם ייצור מסיבי ומחיר זול יחסית הצליחה להתברג לקטגוריית הרכבים בדגש על רכבי המיני, אך המכירות של רכבים סיניים הייתה בעצימות נמוכה במיוחד שהישראלים חיפשו רכבים עם רמת בטיחות גבוהה במיוחד.

רכב מיני או רכב משפחתי

כמו שציינו שוק הרכב נשלט בזמנו על ידי רכבים משפחתיים עם תא מטען גדול יחסית, אך נושא המחיר והחיפוש התמידי אחרי חניה בעיר הגדולה הובילה בעקבות מגמות עולמיות לייצר רכבים קטנים יותר שגם חסכוניים בגודל, במשקל וגם במחיר. רכבי המיני קיבלו דחיפה משמעותית על ידי זוגות צעירים שחיפשו רכב שלא עובר את המאה אלף ש"ח ללא התפשרות על בטיחות גבוהה, אבזור, נוחות ישיבה וכמובן טנק דלק משמעותית שיספיק גם לנסיעות ארוכות מחוץ לעיר. יש לציין כי ישנן כבר שתי קבוצות נפרדות, מכוניות המיני כמו יונדאי i10 וקיה פיקנטו ומצד שני רכבים השייכים לקבוצת סופר מיני שבה מובילות רנו קליאו, טויוטה יאריס וסיאט איביזה.

אבזור זה שם המשחק

אמרנו אבזור, אמרנו רכב גרסת 2021. בכל הרכבים החדשים נושא האבזור הולך חזק מאוד היא מתחילה ממערכות בטיחות כמו סטייה מהנתיב, בלימה, מערכת זיהוי הולכי רגל ועד חיישני חגירת חגורת בטיחות ועד מערכות אבזור כוללת מערכת מולטימדיה שמתחברת לטלפון הסלולרי, דרך מסכים לצפייה במושבים האחוריים, רדיו דיסק מתקדם וגם מזגן המופעל מהטלפון הסלולרי. לכל זה גם מצטרפת בשנים האחרונות מערכת אי שכחת ילדים ברכב אשר חשוב יותר מכל מערכת מולטימדיה שתוסיפו לרכב שלכם. הראשונות שהובילו את הטרנד הזה היו רכבי הפנאי והרכבים המשפחתיים שמחירם היה גם גבוה יותר. בשנים האחרונות גם קבוצת המיני מכניסה אבזור של מערכות בטיחות ומסכי מולטימדיה כמו ברכב קיה פיקנטו חדש.

מה עוד חשוב שיהיה לכם ברכב?

נוסף לאבזור הטכנולוגי החדשני שציינו קודם לכן חשוב שתשלבו מוצרים משלימים המותאמים לנסיעה ברכב ובמיוחד במצב חירום. מתלה משולש הוא חובה בכל רכב, לאחר מכן בוסטר להתנעת הרכב יאפשר לכם להתניע את המצבר בהנחה שהתרוקן מסיבה כלשהיא. ערכה להחלפת צמיג, תאורת חירום וגם תיק עזרה ראשונה שלא נצטרך. אומנם זה נשמע מובן מעליו אך תקינות הצמיג החלופי חשובה מאוד ולכן כדאי לברר ולבדוק כי הצמיג שלכם תקין וכמובן מנופח. מחירי הצמיגים הוא לא בשמיים ובמחיר של כמה מאות שקלים תוכלו להחליף את כל הצמיגים ברכב כולל הצמיג החלופי, לעיתים מדובר בהבדל של חיים ומוות.

השארת תגובה