המקובל ערך סיום 'יומא' במשכן שילה

מאות הלומדים שחגגו את סיום מסכת 'יומא' הגיעו לאתר הקדום והתרגשו מהחיבור הנדיר למקום המשכן ולכלי הקודש • המקובל רבי בניהו שמואלי השתתף במעמד ונשא דברים במעלת סיום המסכת ובמעלת המקום הקדום והחשוב

במהלך השבוע האחרון נערך אירוע מרגש ורב רושם באתר שילה הקדומה שבבנימין כאשר מאות לומדים הגיעו למקום בו הוקם המשכן וערכו את מעמד סיום מסכת 'יומא' תוך כדי חיבור מעשי לכלי המשכן הקדומים.

במעמד שנערך השבוע הציבו במקום אוהל מיוחד שצופה בבדים שעשויים מתכלת שני וארגמן, כמו כן הוצבו במקום דגמים של כלי המקדש, כאשר בין היתר הוצב במקום דגמים של שולחן לחם הפנים והמנורה.

המעמד הנדיר החל בשעות הבוקר כאשר לאחר לימוד מעמיק עם חיבור נדיר למקום הקדום בו הוקם המשכן ערכו מאות הלומדים את סיום מסכת יומא תוך כדי שהם מתפעלים מהחיבור המיוחד ללימוד שלהם.

סיום המסכת נערכה בהשתתפותו של המקובל הנודע הגה"צ רבי בניהו שמואלי שליט"א ראש ישיבת 'נהר השלום' בירושלים אשר נשא דברים נרגשים במעלת סיום המסכת ובמעלת המקום המיוחד אשר מציג חיבור לשורשים הקדומים.

בהנהלת אתר "שילה הקדומה" אמרו כי המעמד היה מרגש במיוחד לאור החיבור הנדיר בין מסכת יומא למקום המשכן, "אנו תמיד פועלים להנגיש את החיבור המרגש הזה למקום המשכן, כאשר המקום כולו מותאם למגזר הדתי והחרדי בכל ימות השנה".

עוד מוספים בהנהלת "שילה הקדומה" כי כעת לקראת ימי בין הזמנים הם קוראים לאלפי הלומדים והתלמידים להגיע למקום ולחוות מקרוב את החיבור הנדיר הזה בין ימינו אנו לבין מקום וכלי המשכן הקדומים.

יצוין כי האתר "שילה הקדומה" מזוהה עם שילה המקראית שהייתה המרכז הדתי והרוחני של עם ישראל ומקום משכן ארון הברית. באתר מוצגת ההיסטוריה המקראית של עם ישראל דרך העתיקות במקום ועד למיצגים בתלת מימד וחוויות נוספות.

השארת תגובה