עו"ד דוד לוי הורשע בגניבת מיליוני שקלים

בית משפט
בית משפט

בימים אלו ניתן פס' דין בעניינו של עו"ד דוד לוי אשר הורשע בגניבה בידי מורשה.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליארדי שקלים לציבור – רשת 13

עו"ד נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס מבזק לייב

בית המשפט המחוזי מרכז (כב' השו' דנה מרשק-מרום) הרשיע את עו"ד דוד לוי, אשר שימש בין היתר ככונס נכסים מטעם רשות המיסים, בריבוי עבירות של גניבה בידי מורשה בסך כולל של למעלה מ-16 מיליון שקלים, ובעבירות מס.

בין השנים 2001 ל-2011 ייצג לוי את רשות המיסים בתיקי הוצאה לפועל לשם גביית חובות של נישומים לרשות המיסים, וזאת כעורך דין פרטי במיקור חוץ ועל פי מינוי של ההוצאה לפועל.

על פי הכרעת הדין, בתקופה זו לוי קיבל לידיו כספים בהיקף של כ-15 מיליון שקלים וחצי, כתוצאה ממכירה ומימוש של נכסי חייבים, אולם לא העבירם לתיק ההוצאה לפועל ולזוכים, אלא נטל אותם לכיסו שלא כדין.

בית המשפט ציין כי "הנאשם נהג מנהג בעלים בכספים שהגיעו לידיו, לא המציא ראיות על ניהול חשבונות מסודרים, התנהל מול הרשות בחוסר תום לב תוך הפרה בוטה של תנאי ההתקשרות בינו לבין הרשות, ועשה דין לעצמו גם לאחר שקיבל הוראות מפורשות מסמנכ"ל גביה ברשות, מרשמי הוצל"פ ומערכאות שיפוטיות".

בנוסף, עו"ד לוי הורשע בגניבת כספי לקוחות פרטיים לאחר שהוכח, כי במסגרת תפקידו כמנהל עיזבון, קיבל לידיו כספים ממכירת שתי דירות בהיקף של מאות אלפי שקלים, ואת הכספים – אותם אמור היה להחזיק בנאמנות עבור היורשים – שלשל לכיסו.

לעניין זה קבע בית המשפט כי "אישום זה מבסס התנהגות מרמתית במיוחד של הנאשם, אשר ניצל אמון שנתנה בו לקוחה ותיקה שלו, בכך שגנב כספים של משפחה דלה, אשר אין ביכולת בניה לבקר ולעקוב אחר פעולותיו של הנאשם".

כמו כן הורשע בשליחת יד בכספי ערבות בסך כ-390,000 ש"ח שהופקדו בידיו; וכן בהעלמת הכנסות בהיקף של למעלה מ-8 מיליון שקלים.

התיק נחקר על ידי יאח"ה שבלהב 433, מפלג ההונאה של מחוז תל אביב ומשטרת אילת במשטרת ישראל, ופקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים.

התיק נוהל על-ידי עו"ד נעם עוזיאל מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

השארת תגובה