ישראלים באירופה: כל היתרונות של דרכון פורטוגלי לצאצאים של מגורשי ספרד

ישראלים אשר מוכיחים כי הם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל יכולים לקבל דרכון פורטוגלי, ובהתאם לכך להנות מיתרונות רבים – עליהם נפרט בכתבה הבאה. דרכון פורטוגלי: כרטיס הכניסה שלכם לכל מדינות אירופה (וארה"ב!)

מטוס, צילום: PIXABY
מטוס, צילום: PIXABY

יותר מ-10,000 ישראלים אשר הוכיחו כי הם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל הצליחו לקבל בשנים האחרונות דרכון פורטוגלי. דרכון פורטוגלי הפך לסמל סטטוס נחשק, וזאת בשל היתרונות שהוא מאפשר למחזיקים בו. ישראלים שמוכיחים כי הם צאצאי של מגורשי ספרד באמצעות מסמכים המוכיחים כי שם המשפחה רשום ברשומות של הרשויות בפורטוגל, זכאים לעבור הליך קבלת אזרחות זרה פשוט ביחס למדינות אחרות באירופה, ובהתאם לכך לקבל יתרון מובהק: מעבר חופשי בין מדינות האיחוד האירופי, נוסף לכניסה חופשית לארה"ב ואוסטרליה ללא צורך בהוצאת ויזה. בעבור ישראלים שמעוניינים לפתוח דף חדש באירופה, מדובר בהזדמנות מצוינת אותה רצוי לנצל כבר עכשיו, משום שהביקוש לדרכון נמצא בשיאו והרשויות במדינה נאלצות להתמודד עם עשרות אלפי פניות.

לימודים במוסדות הלימוד המובילים בעולם

מעבר ליתרון של מגורים ותנועה חופשית בין מדינות האיחוד, ישראלים המחזיקים בדרכון יכולים לעבוד בכל מדינות האיחוד כמו גרמניה, הולנד, איטליה וכמובן פורטוגל, באופן חופשי וללא צורך בהוצאת ויזה מיוחדת. נוסף על כך, אין הגבלת זמן ולכן ניתן לשלב את העבודה ביחד עם הרשמה ללימודים באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה שנחשבים לטובים בעולם. רוב המכללות נותנות קדימות לאזרחי המדינה, ולכן בזכות הדרכון ניתן לקבל קדימות על פני אזרחים זרים כמו גם לבחון אפשרות לקבלת הנחה, משום שחלק ממדינות האיחוד מעניקות מימון חלקי או מלא בעבור לימודים אקדמאיים. היכולת ללמוד באירופה מהווה הזדמנות מצוינת בעבורכם לרכוש השכלה בתחומים שחלקם לא נלמדים כאן בישראל או להירשם למקצועות מבוקשים כמו רפואה ורפואת שיניים, ובהתאם לכך ליצור בעבורכם הזדמנויות הן בתחום האקדמאי והן בתחום הכלכלי, כפי שנסביר כעת.

אפשרויות תעסוקה נרחבות

זה לא סוד שאירופה היא לוקיישן מבוקש בקרב ישראלים, ופורטוגל היא יעד מבוקש בפרט, לא מעט בשל אפשרויות התעסוקה. ברחבי אירופה ממוקמות כמה מהחברות והארגונים הגדולים והמבוקשים בעולם כמו גוגל, פייסבוק, אמזון ועוד. הדרכון הפורטוגלי מקנה יתרון בעבורכם כישראלים להתקבל למשרות נחשקות, ואפילו לפתוח עסק משלכם ולקבל את הזכויות שמגיעות לכל אזרח אירופי – החל מהטבות מיסוי ועד הנחות בתשלום הארנונה. אירופה מעודדת עסקים קטנים להתפתחות, ולכן ניתן לקבל מקורות מימון להזנקת העסק כמו גם מימון לתפעול השוטף של העסק דרך אנשי עסקים וקרנות המתמחות בתחום.

אין ספק כי דרכון פורטוגלי מהווה יתרון עצום במגוון תחומים: החל מהיכולת שלכם לנוע בין מדינות האיחוד האירופי ועד לאשרת כניסה חופשית לארה"ב, מגורים ועבודה בכל מדינה באיחוד כמו גם אפשרות ללמוד. עם זאת, ירידה מהארץ איננה צריכה להיות המניע היחיד שלכם, צריך לזכור כי מדובר בסופו של דבר בדרכון המאפשר לכם להגשים את החלומות בזמן שמתאים לכם.

מדוע חשוב לבצע את התהליך כבר עכשיו?

ע"פ הערכות, בעוד מספר שנים ספורות תשנה ממשלת פורטוגל את המדיניות שלה ותקשה על ישראלים להוציא דרכון. כבר היום הרשויות במדינה נאלצות להתמודד עם ביקוש שיא מצד ישראלים ולכן ההמתנה והטיפול בבקשות מתארך. אם אתם זכאים להוצאת הדרכון מכורח היותכם צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל, זה הזמן לבצע את ההליך – ובכך לזכות ביתרונות אותם ציינו.

השארת תגובה