נעצרו אנשי עסקים שהכריזו על 'פשיטת רגל'

היחידה הארצית לחקירות בכונס הרשמי במשרד המשפטים, משטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המיסים עצרו לפנות בוקר בני משפחה מאזור המרכז ומעורבים נוספים בחשד כי ביצעו עבירות מס, עבירות פשיטת רגל וחדלות פירעון, הלבנת הון, זיוף, מרמה, הונאת נושים וקבלת דבר במרמה

אזיקים
אזיקים

 כנגד החשודים ובהם מספר פושטי רגל ואנשי עסקים, התנהלה חקירה סמויה ממושכת של היחידה הארצית לחקירות בכונס הרשמי והממונה על חדלות פירעון בשיתוף יחידת ההונאה של מחוז ת"א ויחידת יהלום של רשות המיסים.  במהלך החקירה הסמויה נאספו ראיות נגד בני משפחה וחשודים נוספים אשר היוו כולם חלק ממסכת הלבנת הון, העלמת מס והסתרת כספים ורכוש הן מהנושים והן מהרשויות, בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח.

הבוקר הפכה החקירה לגלויה עם עיכובם לחקירה של מספר חשודים בשנות ה-40 וה-50 לחייהם מאזור המרכז לתחנת המשטרה.

מהחקירה עולה כי אחד החשודים ניהל חברות תמ"א שונות בזמן היותו בהליך פשיטת רגל, תוך שהוא מסתתר מאחורי שורה של אנשי קש וחברות קש, קיבל כספים במרמה מרוכשים של דירות פוטנציאליות עתידיות והבריח כספים באמצעות חברות הקש, חשבונות הקש ומקורבים.

עוד העלתה החקירה, כי החשוד ביחד עם אחרים הונה רוכשי מניות בחברות שונות  וכן קיבל  מיליוני שקלים, אותם הסתיר בהיותו בהליכי פשיטת רגל, תוך שהוא פועל בסיוע אחרים  לניתוב הכספים לחשבונות של חברות קש ואנשי קש ומשם הכספים הגיעו למקורבים אליו ואל כיסו הפרטי.

יחד עם החשוד נעצרו גם בני משפחתו וחשודים נוספים, חלקם בהליכי פשיטת רגל,  בחשד כי לקחו חלק במעשי ההונאה והמרמה ובעבירות פשיטת רגל וחדלות פירעון.

החשודים הובאו הבוקר לחקירה על ידי חוקרי הצח"מ (היחידה הארצית לחקירות, יחידת ההונאה ויחידת יהלו"ם), כאשר בהתאם לצורכי חקירה וממצאיה הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בת"א.
 
עו"ד רונן אולצ'יק, מנהל היחידה הארצית לחקירות בכונס הרשמי והממונה על חדלות פירעון: מדובר בחקירה רחבת היקף כנגד פושטי רגל ומעורבים נוספים שכוללת "גלגול" של עשרות מיליוני ש"ח תוך הסתרה מכוונת ומתוחכמת של הכספים, באמצעות חברות קש ואנשי קש.

החקירה, שעברה היום לשלב הגלוי, מבטאת את המדיניות לפיה בצד יסוד השיקום בהליכי חדלות פירעון – מי שמבצע עבירות פשיטת רגל וחדלות פירעון, שהינן עבירות פליליות,  צפוי לתת את מלוא חומרת הדין על מעשיו והחקירה נגדו תמוצה עד תום.

השארת תגובה