נתניהו נפרד: 'מסעדות מפוצצות במבלים'

ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו סירב להשלים עם מפלתו והמשיך להצהיר כי ישוב לתפקידו • "לנפתלי בנט אין את כוח העמידה בנושא האיראני. לבנט אין את המעמד הבינלאומי"

ראש הממשלה נפתלי בנט, צילום: נועם מושקוביץ:, דוברות הכנסת
ראש הממשלה נפתלי בנט, צילום: נועם מושקוביץ:, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם במליאת הכנסת את נאומו האחרון כראש הממשלה – ותקף את הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

“אני עומד כאן, בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא בדרך של הרכנת ראש. אני עומד כאן כשליח ציבור נבחר של יותר ממיליון ישראלים שהצביעו לליכוד בהנהגתי ועוד כמיליון אזרחים שהצביעו למפלגות ימין שהבטיחו ללכת אחריי. אמשיך להבטיח את שגשוגה של מדינת ישראל ולשרתה.

הייתה לי הזכות לפעול לילות כימים, פשוטו כמשמעו, למען המדינה האהובה שלנו”, הוסיף. “יחד עם חברי הליכוד הפכנו את ישראל לכוח עולמי ומעצמה… העוצמה המשולבת הזאת הביאה לישראל הישגים אדירים שלא היו לנו מעולם. רק לאחרונה הבאנו מיליוני חיסונים.

התחזית הנלעגת של השמאל על ‘צונאמי מדיני’ קרסה. עברנו ממסעדות מתפוצצות באינתיפאדה למסעדות מפוצצות במבלים.

שמעתי את הדברים של בנט על איראן. עכשיו אני מודאג שבעתיים. בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח. הוא יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם מנסור עבאס, יאיר לפיד העבודה ומרצ.

לנפתלי בנט אין את כוח העמידה בנושא האיראני. לבנט אין את המעמד הבינלאומי וזהו ההבדל החשוב והגורלי ביותר לעתיד ישראל – ראש ממשלת ישראל חייב לדעת להתנגד ללחץ הממשל האמריקני, להגיד לא לנשיא ארצות הברית. באיראן חוגגים היום כי הם מבינים שמהיום יש ממשלה חלשה ורופסת שתיישר קו עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית. יש לי מסר בשבילם: לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק.

איך נגן על ההתיישבות כשרוב חברי הממשלה המיועדת בעד עקירת יישובים? איך אפשר לתת אמון במי שהונה את בוחריו בהונאה שכמותה לא ראינו בתולדות המדינה?

מהרגע שארה”ב תחזור להסכם הגרעין עם איראן, הממשלה הנכנסת לא תאשר פעולות משמעותיות בתוך איראן כדי לבלום את תוכנית ההתחמשות.

אנחנו מוסרים לכם היום כלכלה במצב פנטסטי, במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. כיווצנו את הגירעון, הורדנו את האבטלה החזרנו את הצמיחה. אבל מניסיון העבר, ויש לי כזה כי חזרתי פעמיים מהאופוזיציה, בכל פעם כשאנחנו חוזרים לשלטון אנחנו צריכים לתקן את הנזקים שגרמו ממשלות של קודמינו. מצד שני אני חייב להגיד לא הכל שחור, יש לכם שר אוצר נקי כפיים שבוודאי יפעל רק לפי האינטרס הלאומי. יש לי רק בקשה אחת צנועה בשם כל חבריי, תשתדלו לקלקל כמה שפחות את הכלכלה הנהדרת שאנחנו מפקידים בידכם כדי שנוכל לתקן אותה כמה שיותר מהר כשנחזור לשלטון.

איך אפשר לתת אמון בידי מי שהונה את בוחריו בהונאה הגדולה בתולדות המדינה. בנט התחייב פעם אחר פעם שלא ישב עם השמאל ועם רע”מ. ערב הבחירות הוא הבטיח שבשום תנאי לא יתן את ידו להקמת ממשלה בראשות לפיד. על זה נאמר בתהילים: ‘פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר’. וגם השיר בן זמננו של להקת גזוז: ‘מילים יפות ללא כיסוי, והבטחות ללא גיבוי, והסוף תמיד חסר סיכוי.

אם המצביעים של בנט היו יודעים מה שהוא סגר עם לפיד עוד לפני הבחירות הוא לא היה עובר את אחוז החסימה ולא היה פה היום בכנסת.

בנט הוליך שולל מאות אלפי מצביעי ימין והעביר את קולותיהם מימן לשמאל. בנט בונה על כך שהציבור ישכח, אבל הציבור לא ישכח את תרגיל ההונאה העצום הזה ויבוא חשבון איתו ועם חבריו בקלפי. התקשורת כמובן תפרגן לו ותלטף אותו ואת כל מי שסיבבו כי הם יודעים את האמת הפשוטה, בנט וחבריו הם פייק ימין וגם הציבור יודע את זה.

אבל יש צדיק אחד בסדום הזאת. ח״כ עמיחי שיקלי והוא היחיד מבין חברי הכנסת של הימין המדומה, היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו ולרצון בוחריו, לא הוא העריק, אתם חברי ימינה, אתם העריקים.

אתם קוראים לעצמכם שומרי הדמוקרטיה? אתם כל כך מפחדים מדמוקרטיה שאתם מוכנים לחוקק חוקים פשיסטיים נוסח צפון קוריאה, סוריה ואיראן נגד המועמדות שלי, בדיוק כמו שבמדינות אלו מסלקים מועמדים שמסכנים את השלטון.

מבחינתכם ביקורת מהימין היא תמיד הסתה, אבל הסתה מהשמאל עם חבלי תלייה – זה תמיד חופש הביטוי. זה לא יעזור לכם. לא תשתיקו את מצביעי הימין ולא תשתיקו אותי!

אינספור פעמים יכולתי להתאתרג כמו כמה מקודמיי ולעקור יישובים כדי לזכות למחיאות כפיים באולפנים. במשך חצי יובל שנים לא נכנעתי כי אני פועל בשמו של ציבור ענק המונה מיליוני אזרחים, עם עתיק יומין בן אלפי שנים שרוצה לחיות בשלווה בארץ ישראל.

אני אומר היום – אל תיפול רוחכם. זיקפו קומתכם. אנהיג אתכם למאבק יומיומי בממשלת השמאל המסוכנת הזאת ובעזרת השם זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים”.

השארת תגובה