ממשלה חדשה: נדאג לצרכי החרדים

הפוליטיקאים שהתקשו להתנתק מחבלי הקואליציה הפרו את הסדר במליאה • לפיד שרקח את הממשלה החדשה וויתר על נאומו • ראש הממשלה הפתיע: נדאג לכל צרכי החרדים

ראש הממשלה נפתלי בנט, צילום: נועם מושקוביץ:, דוברות הכנסת
ראש הממשלה נפתלי בנט, צילום: נועם מושקוביץ:, דוברות הכנסת

ראש הממשלה המיועד ח"כ נפתלי בנט פתח את הדיון שבו תתבקש הכנסת להביע אמנון בממשלה בראשותו, במסגרתו הציג את את ממשלתו, את קווי היסוד שלה, הרכבה וחלוקת התפקידים בה.

במשך דקות ארוכות לא אפשרו חברי כנסת לח"כ בנט לשאת את דבריו וקטעו את נאומו וחלקם הוצאו מן האולם ע"י היו"ר יריב לוין. לאורך נאומו נשמעו שוב ושוב קריאות ביניים שקטעו את נאומו. בנט הגיב לקריאות ואמר: כגובה הצעקות, כך חוסר המשילות שלכם"

תודה לך בנימין נתניהו על שירות ארוך שנים ועתיר הישגים. כראש הממשלה פעלת לאורך שנים רבות, לביצור עוצמתה המדינית, הביטחונית והכלכלית של ישראל.

זו היא שעה מיוחדת, שעה שבה נטל הנהגת העם והמדינה עובר כמו במרוץ שליחים לדור הבא. לכל דור יש את האתגרים שלו, וכל דור מחלץ מתוכו את המנהיגים שיוכלו להם. האתגרים החיצוניים שעומדים מולנו גדולים: פרוייקט הגרעין האיראני שהתקדם לעבר נקודה מכרעת, המלחמה המתמשכת בטרור, תדמיתה של ישראל בעולם והיחס הלא הוגן שהיא מקבלת במוסדות הבינלאומיים, כל אלה משימות גדולות ומורכבות.

בעת הזו, אנחנו ניצבים גם בפני אתגר פנימי. הקרע המתמשך בעם, כפי שבא לידי ביטוי בדקות אלה ממש, הקרע הזה שהלך ופרם את החוטים שמחזיקים אותנו יחד, הטיל אותנו, מערכת בחירות אחת אחרי השנייה, למערבולת של שנאה וריב-אחים. הקטטות הללו, בין האנשים שאמורים היו לנהל את המדינה, הביאו לשיתוקה, בדיוק כמו בדקות אלה. וכך, ישראל הפסיקה להיות מנוהלת.

יש נקודות בהיסטוריה היהודית שבהן המחלוקת יוצאת משליטה, שהיא כבר לא לשם שמיים, שהיא מאיימת עלינו, ועל כל מה שבנינו בדם ובעמל. פעמיים בהיסטוריה שלנו איבדנו את הבית הלאומי שלנו בדיוק כי מנהיגי הדור ההוא לא השכילו לשבת זה עם זה ולהתפשר, כן גם עם אנשים אחרים. מרוב הצדק הם שרפו את ביתנו עלינו. אני גאה ביכולת לשבת יחד ביחד עם אנשים עם דעות מאוד שונות. הפעם, ברגע המכריע, לקחנו אחריות. הכי קל להמשיך לפי התכנית שתכננתם לנו, עוד בחירות חמישיות שישיות ועשיריות.

אני רוצה להודות כאן לידידי, שר החוץ המיועד, יאיר לפיד, שגילה אחריות לאומית, נדיבות פוליטית וסבלנות, ובלעדיו לא היינו כאן היום. לאזרחי ישראל אני אומר, זהו רגע פוליטי רגיש. אני קורא לכולם משני הצדדים לגלות איפוק.

אמנם ראשי המפלגות החרדיות בחרו שלא להצטרף לקואליציה, אבל זה לא אומר שאתם, הציבור עצמו, לא מיוצגים אני אייצג אתכם, אנחנו נייצג אתכם.

הממשלה החדשה תכבד את לומדי התורה, ובמקביל תפעל לשחרר חסמים שמנעו מהציבור החרדי להשתלב בתעסוקה ובחברה בישראל. נטפל בבעיות עומק שמנציחות קשיים בחברה החרדית, בראשן מצוקת הדיור.

ממשלת ישראל בראשותי תפעל לביסוס ולהרחבת הסכמי השלום עם מדינות ערב, ולהגברת שיתוף הפעולה הכלכלי, היזמי, והתרבותי, ולהעמקת הקשר הבלתי אמצעי בין העמים באזור, דוגמת הקשר בין אזרחי ישראל לאזרחי איחוד האמירויות.

אני רוצה להודות בשם כולנו לנשיא ארצות הברית, ג‘ו ביידן, על עמידתו הנחושה לצד ישראל במהלך מבצע ”שומר החומות“ ועל מחויבותו ארוכת-השנים לביטחון ישראל. אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתה של ארצות הברית, ידידתנו החשובה ביותר. הממשלה שלנו תעשה מאמץ להעמיק ולטפח את היחסים עם ידידינו בשתי המפלגות. אם יהיו מחלוקות, ננהל אותן מתוך אמון בסיסי וכבוד הדדי."

השארת תגובה