ביה"ח שיבא ברשימת בתי החולים "החכמים" בעולם

עוד הישג לחדשנות הישראלית: שיבא בצמרת בתי החולים "החכמים" בעולם על פי דירוג המגזין האמריקאי היוקרתי Newsweek

שלוש שנים ברציפות שהמרכז הרפואי שיבא נבחר על ידי המגזין האמריקאי Newsweek ל-TOP 10 העולמי, וכעת קוטף בית החולים הישג נוסף כשנבחר לאחד מבתי החולים בצמרת בתי החולים "החכמים" בעולם לשנת 2021 על פי Newsweek.

שיבא נבחר במקום 13 לצד בתי חולים מובילים בעולם כמו מאיו' קליניק, קליבלנד קליניק, מסטוצ'ס והר סיני.

בסך הכול נסקרו 250 בתי חולים. שיבא הוא בית החולים הישראלי במקום הראשון מבין ארבעה בתי חולים ישראליים ברשימה.

בין השאר, נמדדו בתי החולים על יישום בינה מלאכותית בהליכים רפואיים, טלה-רפואה ודיגיטציה בתחומים כמו הדמיות. פרמטרים אלה ונוספים נמדדו גם על פי חוות דעתם של גורמים בתוך ומחוץ לבתי החולים וראיונות עם מומחים בתחום בתי חולים "חכמים".

פרופ' איל צימליכמן, סמנכ"ל רפואה וחדשנות בשיבא, מסביר כי "במהלך מגפת הקורונה שיבא ערך ועשה התאמות מהירות כדי להמשיך ולטפל הן בחולי הקורונה והן בשאר החולים, והשתמש בטכנולוגיות מתקדמות ובטלה-רפואה שהבטיחו את הרצף הטיפולי גם מרחוק.

"בעידן שבו הגבולות ברפואה הפכו וירטואליים, כך גם הגבולות בין האקדמיה לקליניקה, בין הבית לבית החולים, בין תעשיות ויזמים לשדה הקליני, בין הבינה האנושית לבינה המלאכותית", אומר פרופ' צימליכמן ומוסיף כי "כבית חולים 'חכם' מוביל בעולם, שיבא משלב ברפואה טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך של בינה מלאכותית, מציאות רבודה ורובוטיקה, שירותי טלה-רפואה הניתנים במסגרת בית החולים הווירטואלי הראשון בישראל שיבא BEYOND ושיתופי פעולה עם חברות הזנק, שהוכיחו את עצמם במיוחד במהלך מגפת הקורונה ומוכיחים גם כיום את החשיבות של בית חולים 'חכם' בהבטחת הרצף הטיפולי ומתן הרפואה המתקדמת ביותר בכל עת, בכל מקום, לכל אדם".

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "מערכת הבריאות ובתי החולים חייבים להיות מוכנים לאתגרי העשור הבא של המאה ה-21, ובראשם הפיכת כלל בתי החולים ל'חכמים' ופריצת גבולות הרפואה תוך שימוש בטכנולוגיות שיבטיחו את הרצף הטיפולי בעתות של מלחמה ושלום גם יחד. כבית חולים ב-TOP 10 העולמי, מתפקידנו לעצב את פני רפואת העתיד. אני גאה ושמח בזכות של שיבא להיות בצמרת העולמית של בתי החולים 'החכמים', ובחוקרינו ורופאינו המטביעים את חותמם ברמה הלאומית והבינלאומית".

השארת תגובה