10 נתונים מעניינים על גידול עוף ללא אנטיביוטיקה

מחקרי שוק מראים כי הצרכנים הישראלים מעדיפים עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה אנטיביוטיקה עלולה לגרום להיווצרות זני חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה שעשויים לעבור לבני האדם ע"י אכילת בשר או שתיית מים

עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה -עוף טוב
עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה -עוף טוב

עוף טוב מציגה:

  1. צריכת העוף הממוצעת לנפש בישראל היא 42 ק"ג עוף בשנה. עם זאת, אכילתו עלולה לחשוף אותנו לחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה שלא לצורך.
  2. האנטיביוטיקה, שהביאה מזור למחלות רבות, משמשת כיום גם בטיפול בבני אדם וגם בחיות. האכלת חיות המשק באנטיביוטיקה עלולה לגרום להיווצרות זני חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה שעשויים לעבור לבני האדם ע"י אכילת בשר או שתיית מים.
  3. לפי דו"ח שהתפרסם עבור ממשלת אנגליה במאי 2015, בשנת 2050 צפויים למות מזיהומים מחיידקים עמידים כ-10 מיליון איש בעולם (לשם השוואה, מסרטן צפויים למות כ-8.2 מיליון).
  4. העולם בכלל וארה"ב בפרט הולכים לכיוון של אי שימוש באנטיביוטיקה וגידול עופות ללא אנטיביוטיקה. גם האיחוד האירופי מנחה גידול ללא אנטיביוטיקה ופיקוח הדוק על מתן אנטיביוטיקה כטיפול בתחלואה על פי הצורך.
  5. בישראל אין תקנות של משרד הבריאות המתייחסות לגידול ללא אנטיביוטיקה, ולכן רוב החברות אכן משתמשות באנטיביוטיקה בגידול העופות שלהן.
  6. שימוש מופרז באנטיביוטיקה קיים בענף הלול בישראל והוא כולל בין היתר מתן זרזי גידול אנטיביוטיים, טיפול אנטיביוטי במינון יתר או טיפול אנטיביוטי מניעתי בזמן שהעופות בריאים. מה שתורם רבות להתפתחות חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה.
  7. הטכנולוגיה המודרנית של גידול עופות ללא אנטיביוטיקה מתבססת על תזונה צמחית מאוזנת המאפשרת את התפתחות העוף בקצב גדילה רצוי – בשונה מגידול מסחרי מקובל. המזון המועשר בתוספי מזון פרוביוטיים ופרהביוטיים (חיידקי מעי ידידותיים ומצע המזון שלהם), לצד הקפדה על צפיפות מוגבלת של העופות למ"ר, שמירת Bio-Security – אקולוגיה נקייה מחיידקים מחוללי מחלות וליווי מקצועי צמוד המונעים התפרצות מחלות.
  8. מחקרי שוק מראים כי הצרכנים הישראלים מעדיפים עוף שגדל ללא אנטיביוטיקה.
  9. רוב האוכלוסייה (77%) מאמינה כי עוף שגדל בלי אנטיביוטיקה הוא בריא יותר.
  10. קבוצת "עוף טוב" שבבעלות משקי עמק הירדן ומשקי עמק המעיינות היא יצרנית מוצרי המזון מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה המובילה בישראל והיא מהווה מודל לחיקוי בעולם כולו לשיטת הגידול ללא אנטיביוטיקה.
העופות הטריים של 'עוף טוב' שגדלו ללא אנטיביוטיקה הם בכשרות המהודרת של הרה"ג ר' אברהם דב אוירבך שליט"א – אב"ד טבריה והם מוצעים למכירה ברשתות השיווק הגדולות ובחנויות המובחרות כעוף טרי או קפוא במגוון מוצרים: פילה עוף, כרעיים, שוקיים, חזה עוף ועוד.
השארת תגובה