גלריה: 100 שנות רבנות בישראל

לרגל ציון מאה שנים להקמת הרבנות הראשית לישראל, התקיימה היום (יום ד) ישיבת חגיגית של מועצת הרבנות בכותל המערבי בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל

באירוע מכובד ורב רושם התקיימה ישיבת מועצת הרבנות, לציון 100 שנה להקמת הרבנות הראשית לישראל בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, נשיא המדינה הנבחר, רבנים, דיינים שרים ואנשי ציבור.

לרגל ציון מאה שנים להקמת הרבנות הראשית לישראל, התקיימה ישיבת חגיגית של מועצת הרבנות בכותל המערבי בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, חברי מועצת הרבנות הראשית, דייני בית הדין הגדול, אבות בית הדין מרחבי הארץ שרים ואנשי ציבור ובהשתתפות נשיא המדינה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג נכדו של הרב הראשי למדינת ישראל הרב יצחק הרצוג.

את הישיבה המיוחדת פתח נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב יצחק יוסף ואמר "חובה עלינו להודות להשם על כך שאנו מציינים מאה שנים לרבנות הראשית לישראל, שתפקידה לשמור על מסורת התורה, בשנת תרפ"א שהוקמה הרבנות הראשית היינו אורחים ונאלצנו לקבל אישור מהנציב הבריטי, הרי שהיום יש לנו מדינה משלנו, כל הגויים והשלטונות חלפו והרבנות הראשית עדין עומדת ופועלת בדיוק אותה מתכונות, מוסד הרבנות הראשית נועד להמשיך את ההוראה בישראל עוד מימי משה רבינו.

דווקא עכשיו שאנו מציינים מאה שנה לרבנות, זה הזמן להביט אל הדורות של הרבנים הראשים שהיו במשך כל הדורות ולומר להם "לא נשנה מאומה מן הדרך אשר לימדתם והנחתם אותנו כל ימיכם", מול כל אותם גופים שמנסים לשנות ולחולל רפורמות ברבנות הראשית אנו חייבים להתאגד ולהיזכר במורשת המפוארת ולהישבע אמונים אל כל אותן הדורות ולומר "זאת התורה לא תהיה מוחלפת", על הרב והרבנות לזכור כי תפקידו של הרב הוא להשתמש בכוחא דהיתרא ככל הניתן אך יחד עם זאת לא להקל ולא לשנות בשום פנים מהלכה ומהדרך המסורה לנו.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון הרב שמואל רבינוביץ: "לעמוד כאן היום ולציין 100 שנים לרבנות הראשית. אשרי עין ראתה כל אלה. הרבנות הראשית נלחמה את מלחמת היישוב ירושלים בפרעותיו להגנת הכותל המערבי והעלתה לירושלים משפחות רבות. בשם עם ישראל כולו, 12 מיליון מבקריו בשנה שלפני הקורונה, אני מודה לרבנות הראשית לדורותיה על שמירה על קדושת הכותל המערבי. הכותל המערבי הוא נקודת החיבור לשרשרת הדורות של כל יהודי באשר הוא."

נשיא המדינה הנבחר מר יצחק בוז'י הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית ונכדו של הרב הראשי הראשון למדינת ישראל הרב יצחק הרצוג זצוק"ל שהשתתף בישיבה אמר כמי שנושא את שמו של הרב הראשי הראשון למדינת ישראל אני מתרגש להשתתף בישיבה לציון 10 שנה לרבנות הראשית ואמר "אנו נמצאים ערב ראש חודש תמוז שבמהלכו נציין את יום י"ז בתמוז ואת תקופת בין המצרים הנמשכת עד לתשעה באב, יום חורבן בית המקדש שנחרב בגלל שנאת חינם. במיוחד בימים אלו חשוב לציין את דבריו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק שיסד את הרבנות הראשית לפני 100 שנים כשאמר "אם נחרבה בגלל שנאת חינם, נשוב ונבנה בגלל אהבת חינם" לרבנות הראשית בישראל ולמנהיגות הרוחנית בראשה תפקיד קריטי ודווקא בימים אלו יש להרבות באהבת חינם, גם כאשר ישנן מחלוקות וויכוחים נוקבים ככל שיהיו אנו צריכים לזכור שעם ישראל הוא עם אחד ומאוחד כפי שתורת ישראל ומסורת ישראל איחדה אותנו במשך אלפי שנים בגלות. אנשי הרוח והתורה הם אלו שצריכים להוביל את השיח בעד אהבת חינם ואחדות.

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן אמר כי הוא מתרגש להיות נוכח בטקס לציון מאה שנים לרבנות הראשית לישראל וכי הוא מעריך ומוקיר את פועליהם של הרבנים הראשים, "זכינו להגיע למעמד מאה שנים לרבנות בזכות עמל התורה של רבני ישראל לדורותיהם ובזכות מסירות הנפש של הרבנים בכל מקום למען העם בשבתות ולמען צביונה היהודי של מדינת ישראל, הרבנות הראשית היא זאת שממשיכה את המסורת היהודית המסורה לנו במשך אלפי שנים ועל כן חובה על כל אחד לדעת כי יש "רבנות אחת מערך כשרות אחד גיור ממלכתי אחד" של הרבנות הראשית לישראל. כך היה וכך צריך להיות! לא כל אחד יכול לעשות על דעת עצמו ולשנות את ההלכה, הרב והרבנות זה עץ החיים שאנו מחויבים להדבק בהם וכפי שירושלים היא העיר שחוברה לה יחדו כך הרבנות הראשית היא הגוף המאחד את כולם ועל כולם להיכנס תחת כנפיה.

בישיבה החגיגית שהתקיימה במנהרות הכותל המערבי באולם "אחר כותלנו" השתתף גם השר לענייני ירושלים הרב רפי פרץ וכן השתתפו בישיבה חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל, דייני בית הדין הגדול ודיינים, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מר מרדכי (סולי( אליהב חשף בפני הרבנים מצאים מרתקים שנחשפו במהלך השנים במנהרות הכותל המערבי, בסיום האירוע כתבו הרבנים והאורחים אותיות בספר התורה מיוחד שיוכנס לכותל המערבי בטקס הקהל בסוף שנת השמיטה.
את האירוע הנחה הד"ר אבשלום קור וכן הנעימו בקטעי שירה וחזנות מוזיקאלית הפייטן משה חבושה וחזן בית הכנסת הגדול בירושלים ישראל אדלר.

השארת תגובה