קידום עסקים בגוגל: איך עובד התהליך

הכל כבר מוכן דלתות העסק כבר נפתחו, ועכשיו רק צריך שהעולם ידע עליו, שהאנשים יתחילו לזרום לשאול לקנות ולהבין מה יש לנו להציע, אבל איך הם ישמעו עלינו? דרך גוגל! אבל איך גוגל ישמע עלינו? בשביל זה אנחנו פה, עם כל התשובות

seo
seo

שתי צורות לקדם אתרים

ישנם שתי דרכים לקידום אתרים בגוגל.

הדרך הממומנת לפרסום עסקים בגוגל, בדרך זו נפנה ישירות לגוגל ונשלם להם כדי שהם יקדמו את האתר שלנו, מצד אחד לאחר התשלום האתר יקודם ויופיע באחד המקומות הראשונים של החיפוש, אך מהצד השני יופיע לידו המילה 'הודעה' כלומר שהקישור הוא ממומן, מה שנותן הרגשה לא נעימה לחלק מהאנשים.

הדרך השניה עליה נדבר נקראת קידום אורגני SEO – Search Engine Optimization, בדרך זו, אנחנו משתמשים באלגוריתם של גוגל לחיפוש מיטבי, ואנחנו גורמים לגוגל לחשוב ולהבין שהאתר שלנו הוא התשובה הכי מדוייקת שמילות החיפוש ועל כן יש למקם אותנו במקומות הראשונים.

כמה שלבים לקידום האתר

מילות מפתח

השלב הראשוני הוא להחליט מה יהיו מילות המפתח, כלומר אילו מילים יהיו המילים המקושרות לטקסט שלנו. ישנם אתרים כמו Google Adwords בהם ניתן לבדוק מה המשתמשים מרבים לחפש, וכך לקבוע ולהחליט אילו מילים כדאי לנו לשים כמילות מפתח.

מצד שני מילים שמחפשים אותם יתר על המידה כמו טיולים לחו"ל יש עליהם גם תחרות גדולה, ולפעמים כדי למצוא את הנישה שהגישה אליה קלה יותר, ומקומית הרבה יותר.

תוכן טוב

האלגוריתם של גוגל גם יודע לבדוק כמה התוכן יעיל ועל ידי מערכת שנקראת ראנקבריין (RANKBRAIN) גוגל בודק כמה רלוונטי התוכן והאם התוכן עונה על השאלה ועל החיפוש אותו הקליד המשתמש, כדאי שהתוכן לא יהיה סתמי ורדוד, ויוכל לעזור למגוון דברים, כך שגוגל יבחר בו כקישור מוצלח ונצרך.

קישורים

ככל שיש יותר קישורים חיצוניים ששולחים אל הדף שלך ככה גוגל מקדם אותו ורואה בו דף יותר משמעותי ויותר חשוב. כלומר שעל ידי שיהיו היפרלינקים (הכפתורים האלה שכאשר לוחצים עליהם עוברים אוטומטית לדף אינטרנט אחר) באתרים אחרים שמצביעים על הדף שלך, כך האתר שלך יקודם ויעלה ברשימת החיפוש.

שיפור חווית משתמש

הנראות של העמוד מאוד חשובה, וככל שהיא תהיה יותר קריאה וטובה, גם גוגל ידע לקדם את האתר.

השיפור מתבטא מהכותרת ה-Title Tag  שדרכה גוגל יודע במה עוסק העמוד, דרך כותרות המשנה. ישנם עוד הרבה חוקים ופרטים כמו Meta Description –תיאור הדף כמו שמופיע בחיפוש של גוגל. ועד לכיווץ תמונות בגודל אופטימלי כך שהדף יטען במהירות, ועוד שלל דברים.

בשורה התחתונה

ככל שהאתר יהיה יותר מקצועי ואמין, העיצוב יהיה כמו שצריך והקישוריות (היפרלינקים) יגדלו, וגוגל יראה שהאתר יותר משמעותי, כך הדירוג שלו יגדל והוא יהיה יותר נגיש ויותר מקודם.

השארת תגובה