נשיא ה'איגוד' ביקר בחריש

התפתחותה של הקהילה החרדית בחריש הביאה את הרב שלמה ידידיה זעפראני שליט"א לסיור של חיזוק בעיר • הרב שהה בעיר בשבת, כאשר במהלכה ביקר ונשא דברים בחמישה בתי מדרשות

הרב זעפרני בחריש, צילום קובי הר צבי (5)
הרב זעפרני בחריש, צילום קובי הר צבי (5)

עם התרחבות והתבססות קהילות הקודש בצפון הארץ שע"י איגוד "עמלי התורה", העיר חריש רשמה התפתחות מרשימה, עם בואו של רבי שלמה ידידיה זעפראני רו"כ ואב"ד כתר תורה ונשיא איגוד עמלי התורה בארה"ק, לשבות בעיר בשבת קודש, מלווה בגאון הגדול רבי רחמים זיאת קצין שליט"א המנהל הרוחני של מוסדות האיגוד והרב שלמה טוויל יו"ר איגוד עמלי התורה.

הרב זעפראני בא לשבות בעיר על מנת לחזות מקרוב את התפתחות קהילות האברכים, וכן כדי לחזק ולבסס את מוסדות החינוך לבנים ולבנות שנפתחים לקראת שנת הלימודים הבאה ע"י איגוד עמלי התורה. הרב כיתת את רגליו במהלך השבת "להגדיל תורה" בחמישה בתי מדרשות שונים.

בערש"ק נשא דברים בביהמ"ד "חסדי אבות" בראשות רבי אוריאור בראל. במהלך הדברים חיזק הרב את רב ביהמ"ד על עמידתו האיתנה למען קדושת השבת, בהתנגדותו הנחרצת ובמאבקו העיקש כנגד האישור שנתנה העיריה לפתיחת חנויות בשב"ק ח"ו. לאחר סעודת השבת נערך "עונג שבת" ברוב פאר והדר, לכבודה של השבת באולם שע"י בית הכנסת הספרדי המרכזי.

ביום השבת לאחר, תפילת שחרית מרוממת בביהמ"ד "לווית חן", נערך קידושא רבא, במהלכו נשא הרב דברים בחובת ההתעורות לתשובה והתחזקות באמונה בעקבות האסון הנורא שפקד את עם ישראל, עם הסתלקות מ"ה קדושים בהילולא דרשב"י באתרא קדישא מירון. לאחמ"כ מסר הרב שיעור בהלכה בבית המדרש "איגוד בני תורה", במחלוקת האחרונים האם ציווי שמיטה הוא על הקרקע או על האדם, והנפק"מ למעשה, באדם שהשכיר מחבירו דירה עם גינה, אדם שגר בבניין משותף שבו מעבדים את הגינה בשמיטה.

בצוהרי יום השבת מסר רבי רחמים זיאת קצין שיעור בחינוך צעירי הצאן, לנשות האברכים. במוצש"ק נפגש הרב עם מר שלמה פרץ הי"ו נציג ש"ס בעירייה, ונדבר עימו על הזכות והחובה שלו כאיש ציבור, להיות לעזר לתלמוד תורה מפואר כזה.

הרב הביע את התפעלותו מהתפתחות הקהילות, ושיבח את ידי העוסקים במלאכה שטרחו ועמלו בארגון השבת, ובמיוחד את האברך החשוב הרב שלמה יפרח שליט"א, שיזם את כל מהלך ההתקשרות עם איגוד עמלי התורה, ומשקיע רבות למען הגדלת התורה בעיר ובהקמת מוסדות החינוך, וכ"כ את נשיא מוסדות חסדי שמעון הרב דוד פרטוש שנטל על עצמו את העול להקמת הגנים והת"ת.

מטעם האיגוד נמס כי "אנו שמחים להודיע לציבור כי בעזה"י עם איכלוס שכונת ייפתח "בית הכנסת ובית המדרש חניכי הישיבות", בית המדרש ינוהל ביד רמה ע"י הגבאים שליט"א ובהכוונת "איגוד עמלי התורה" שידם רב להם בביסוס קהילות ובתי מדרש על הצד היותר טוב.

השארת תגובה