אסון במירון: מעל ל-40 הרוגים בהילולא

משטרת ישראל מפנה את החוגגים מהר מירון: הוכרז 'ארוע רב נפגעים' בהילולת הרשב"י: מאות מתנדבים וכוחות ההצלה העניקו סיוע רפואי לעשרות נפגעים

פריסת כוחות במירון
פריסת כוחות במירון

שימו לב מספר מרכז מידע לציבור במרכז הרפואי זיו 1255161
מספר הטלפון של מרכז המידע במרכז הרפואי לגליל בנהריה: 1255141
ביה"ח פוריה 04-6652211
איתור נעדרים: *1201
בני משפחות, מכרים או חברים של נעדרים בני יהדות התפוצות מוזמנים להעביר פרטים בהודעה – ניתן לפנות בסמס או בווצאפ:

0505797027 מתן ‏‪054-596-4738‬‏ יחיאל0506202556 נטלי

Diaspora Affairs Minister Omer Yankelevitch's staff is currently assisting in locating and contacting Jewish individuals from abroad that were present at Meron. We are working with families, Jewish organizations and the relevant authorities in Israel.

If you have been unable to contact a member of your family or community, please contact the following contacts with details:

Matan – 0505797027Yechiel – 054-596-4738Natalie – 0506202556

מנכ"ל ביה"ח זיו בצפת פרופ' זרקה: "לא להגיע לבתי החולים, ליבנו איתכם"

משטרת ישראל מודעת לניסיונות של בני משפחה וקרובים לנסות ולהשיג סלולרית את יקיריהם שנמצאים באזור מירון ומבהירה שבכל אזור ההר ישנה בעיית קליטה סלולרית שלא מאפשרת הוצאה וקבלה של שיחות. המשטרה עוסקת כעת בפינוי הקהל מההר על גבי אוטובוסים וכלי תחבורה נוספים.

מוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל עומד לרשותכם ובו תמצאו פרטים לגבי פינוי ההר, בתי החולים אליהם הגיעו הפצועים, טלפונים חיוניים ונעדרים.

יו"ר זקא ישראל מורגנשטרן הנמצא בשטח האסון עם המתנדבים: "מדובר על עשרות הרוגים. מדובר באסון שלא זכור כמותו מקום המדינה. עכשיו הזמן להמשיך בתפילות על הפצועים ולא לחפש את האשמים".

מחקירת המשטרה הראשונית של האירוע שבו נפגעו עשרות בני אדם בהר מירון עולה כי לא מדובר בקריסה של טריבונה, אלא בהחלקה של משתתפים בהילולה שעמדו על מדרגות אבן והחליקו. כתוצאה מכך, נפלו אנשים אחד על השני. לא ידוע על לכודים.

יוסף חיים בן ציון חובש איחוד הצלה שהשתתף בפעולות ההחייאה מסר: "מדובר במספר נפגעים אנוש ומספר רב של נפגעים בינוני וקל כתוצאה מקריסה של טריבונה (פרנ'צס). רופאים פרמדיקים וחובשים של איחודהצלה משתתפים בהחייאה ומעניקים סיוע לפצועים".

בשעה 00:50 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על קריסת טריבונה בנקודה '40 תחתונה' בהר מירון. חובשים ופראמדיקים של מד"א הנעיקו במקום טיפול רפואי לעשרות נפגעים, בהם מחוסרי הכרה.

פאראמדיק מד"א עמרי הוכמן שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים סיפר: "הגענו למקום כשהייתה המולה גדולה ועשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו.

המראות היו קשים מאוד, עשרות פצועים שכבו סמוך לטריבונה ועל המדרון ועשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות,

הכוחות הגדולים של ההר התחילו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה, ובעזרת אלונקות חילצנו את הפצועים למרפאות מד"א על ההר, ומשם המשכנו את הטיפול באמבולסים, ניידות טיפול נמרץ ומסוקים לבתי החולים בצפון הארץ ובירושלים".

צוותי הרפואה של איחוד הצלה סייעו גם הם בפעולות החייאה במתחם ההדלקה של תולדות אהרון במירון. כמו כן החובשים העניקו סיוע ל-15 נפגעים בהכרה מחבלות ופציעות.

מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה פרופ' מסעד ברהום: "בימים האחרונים נערכנו מספר פעמים לאירוע רב-נפגעים והיתה מוכנות מקסימלית. אני מבקש להודות לכ-200 עובדות ועובדים מכלל הסקטורים – רפואי, סיעודי, מינהל ומשק וכן מקצועות הבריאות – שהגיעו תוך פרק זמן קצר ונתנו מענה הולם" .

אלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "מדובר באסון גדול מאד עם עשרות רבות של נפגעים. יש לצערנו כ- 20 פצועים במצב אנוש. בשלב זה כלל המתנדבים שנמצאים על ההר מגויסים לסייע בטיפול ראשוני ופינוי הנפגעים לבתי החולים.

דובר צה"ל מסר כי לוחמי חטיבת החילוץ הוקפצו, והוזנקו מסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669 לסייע בנקודת קריסת הגג בהר מירון.

בעקבות האירוע ומחשש לשלום הציבור מפקד מחוז הצפון במשטרה הורה על עצירה מוחלטת של התחבורה ואיסור כניסה להר מירון. גם השאטלים יפסיקו את פעילותם עד לקבלת אישור ממשטרת ישראל.. דובר המשטרה פירסם הודעה: כלל הציבור הנמצא בהר מירון מתבקש להגיע לתחנות ההסעה והחניונים על מנת שניתן יהיה לפנות את כלל המבקרים.

אנו מבקשים מכל המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם, הכניסות להר נסגרו ולא תתאפשר הגעת מבקרים.

להר ימשיכו לעלות אוטובוסים ריקים לטובת הורדת נוסעים.

אבי מרכוס מנהל אגף רפואה של איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד עם זירה של עשרות נפגעים שחלקם למרבה הצער נקבע מותם עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו ומעניקים סיוע למספר רב של נפגעי חרדה".

יהודה גוטליב חובש איחוד הצלה שנתקל בקריסה והזעיק את הכוחות סיפר: "הייתי באבטחה במקום ונתקלתי בקריסה של עשרות איש שנפלו האחד על השני. חלקם נרמסו ואיבדו את הכרתם. ביקשתי מייידי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום כוחות נוספים ודיווחתי כי יש צורך בסיוע רפואי דחוף לעשרות נפגעים".

לייזר היימן סמנכ"ל מטה מתנדבים איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד שלא חוויתי מאז שנת 2000 כשנכנסתי לתחום של הצלת חיי אדם".

דב מייזל סמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה הוסיף: "עקב אופי האירוע צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו ומעניקים סיוע למספר רב של נפגעי חרדה שנתקלו בזירה הקשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום".

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם".

ניר ברקת: "עוקב בכאב ודאגה אחרי האסון המזעזע במירון. עם ישראל כולו מתפלל למען הפצועים".

סגן השר אורי מקלב: "אירוע קשה מאוד – לא התכוננו לתרחישים כאלה. סיימנו הערכת מצב והמראות קשים ביותר, הכנסנו את כוחות החירום יחד עם חיילים, אנחנו שומרים על צירי תנועה פתוחים לטובת כוחות החירום. הנחנו את המפעילים להזרים מאות אוטובוסים לטרמנלים להחזרת ההמונים לביתם."

שר הפנים, אריה דרעי: "הלב נשבר נוכח האסון הכבד בהילולה במירון. אני מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום. אל נא רפא נא לה".

שרת התחבורה מירי רגב: "עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה במירון. ליבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון, הפועלים בזירת האסון".

נפתלי בנט: "אסון כבד מנשוא בקבר רשב״י, עם ישראל מאוחד כולו בתפילה למען הנפגעים".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: "אני עוקב בדאגה וכאב וחרדה אחר האסון הנורא שארע בעת ההילולה במירון. ישראל כולה מתפללת כעת לרפואת הנפגעים. זהו לילה קשה ועצוב."

2 תגובות
  1. וואו מזעזע. מקווה שיחזרו בשלום הביתה, ולא יהיו עוד הרוגים או פצועים

  2. הרוב היה מאורגן באופן מצויין. כשהתקדמנו בתור פתאום נוצרה קצת צפיפות. היתה שם קבוצה שהתווכחה על משהו פוליטי ומישהו הרים קצת את הקול ואמר "לא תמצאו כאן אף שמאלני. אולי בעיתונאים ובשוטרים". אני זוכר את זה מילה במילה. ואז פתאום בהמשך התור התחילו צעקות נוראיות "לזוז. לזוז" "הצידה" "אחורה". "אנשים נמחצים". ה' ירחם.

השארת תגובה