ורטיגו: סיפורו של חייל יהודי במלחמת ויאטנם

פעולת ההרג מעולם לא הייתה נטולת משמעות כמו במלחמת ויאטנם, כמו שחזה בעיניו גדליה בקר, שכל הסופרלטיבים של 'זעזוע' ו'תדהמה', לא היו רלוונטיים בשבילו • אתם מוזמנים לנסות להבין את האפוס הגדול של מיליוני החיים שאבדו בשדות הקטל של המלחמה, שחצתה את מעצמת העל האמריקאית • הספר החדש והמרתק של שרה פכטר

ורטיגו - שרה פכטר
ורטיגו - שרה פכטר

אולי לגעת בקצה הטרגדיה כפי שמעלה קולמוסה האומנותי של הסופרת שרה פכטר. מול דפיה שבר הטייס, המאמין והאדם, גדליה בקר, את שתיקתו האילמת.

זהו סיפור-מסע: במסעו האישי של גדליה בקר בתוככי עצמו, הוא עבר את שלב הגאות של טייס נלהב בקרב במלחמת ויאטנם הארוכה. הוא היה טייס שנלחם בשם הצדק והחירות, דאה משם להיבריס המוטרף של גיבור-מלחמה. בקר המריא מנקודה זו לעננים המשכרים-משקרים של 'ווי. נצחנו' – ומכאן נותר רק לצנוח, חופשי חופשי, ללא מצנח, תחת שמיים ריקים, אל נהר הדם ומוקד העשן העצום, רק כדי לגלות שהאויב הוא אתה-עצמך. לעמוד מול אמת מרה שלפעולותיך לא הייתה כל תכלית, ושבדרך למטה קופדו חיי כל רעיך לנשק, ובעיקר אמונתך בעצמך כאדם, כאיש מהלך על פני אדמה כשיעד כלשהו מול עיניך. האדמה הלכה ממנו הלאה, כמו מים זורמים, והוא נשארת שם, בלעדיה, ללא מדרך-כף-רגל.

עשורים אחרי שכל זה הפך לזכרון, בקר מצא את העוז לשטוח את סיפור חייו באוזני שרה פוטש, אז נערה בת 15 ביישוב זעיר וקסום בגבול מדבר יהודה.

הספר נכתב על הדשא כשמעל ראשה של הסופרת הצעירה עטרת-תפארת הרי מואב הנישאים ושמש עיוורת על פני ים המלח הוא ים המוות.

עם מחברת, היא פשוט הקשיבה, רשמה אותיות, מילים ושורות, כמו רישום נוף, ואט אט נשפך, כגל אגוזים מיני שק מחורר, סיפור קשה של מלחמה עקובה מדם זוועה, מיתוסים ושקרים – שבסופם תהייה גדולה ואולי, אולי, אפשרות של תיקון.

שרה פכטר היא סופרת, עיתונאית ובעלת משרד פרסום 'שרה תקשורת'.

הספר הזה מצטרף לרשימת רבי המכר שזכו להדים נרחבים בציבור. מספריה של פכטר: "אמא זה לא משחק ילדים", "מתנה משמיים", "אף אחד לא מבין אותי", "הקרב על הבית", "חצויה לשניים", "חיפשתי אותך", "מה יגידו השכנים", "כתבו עליך בעיתון", ועוד.

  • ורטיגו – הוצאת ספרים פלדהיים
  • להשיג בכל חנויות הספרים
השארת תגובה