במקום ממשלה: מונולוגים של ראשי הרשימות

בג"ץ הגיור הרפורמי זה רק פרומו, אתם עוד תתחננו לבנט וסער שיעזרו לכם לקבל כמה שקלים פה ושם, שיצילו קצת את הסטטוס קוו. קבלו טיפ לזכר ימים עברו: הם לא יזיזו אצבע בשבילכם, אל תבנו על זה

בנט ולפיד, צילום: לע"מ
בנט ולפיד, צילום: לע"מ

כצפוי, שום דבר טוב לא קרה השבוע בגזרה הפוליטית, אם נתעלם כמובן מביקור הפתע של יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד בארה"ב ומהבשורה המרנינה על הפעילות הבלתי פוסקת של כלל נציגנו למען קיום אירועי ל"ג בעומר כסדרם ובמלואם. ממשלה לא הוקמה וספק אם תקום, בנט עדיין מתלבט בין היותו ראש לאריות או זנב לשועלים, סמוטריץ' לא מתפשר בעניין רע"מ, סער לא מתפשר בסוגיית נתניהו, ואפילו עופר כסיף, לא עלינו, סיים את השבוע האחרון חבול ומוכה.

בלית ברירה, נתנו לדמיון דרור, והבאנו עבורכם את המונולוגים הבאים שהיו עשויים להיאמר על ידי ראשי המפלגות, אילו רק יכלו הם לתת דרור ללשונם… נדגיש כמובן כי הדברים לא נאמרו מעולם, וכנראה גם לא ייאמרו, וכל קשר בינם ובין הדמות המצוטטת על דעת הכותב והקוראים בלבד ועל אחריותם.

האובססיבי

רגע רגע, קודם קח פה איזו פרוסת עוגה, זה נשאר מהביקור הראשון (והאחרון) של נפתלי כאן… מה מקלב? אהה, זה שהגיע להתפטר בנורבגי ופגש כאן את לוין? לא, הוא לא סומך על הכשרות פה. גם כן החרדים האלה, לך תבין אותם. כמה שפינקתי את יהדות התורה, גפני מתעקש לשחק לי בלב עד הדקה האחרונה. כן תומך, לא תומך, ליכוד בלי נתניהו, עם נתניהו. לא יכול ללמוד קצת מליצמן? לדבר קצר וקולע?

תראה, השבוע התקדמנו דרמטית, הנה מיקי קיבל את הועדה המסדרת, מגיע לו. ברוך השם נשארנו רק עם חיילים נאמנים בליכוד, כל השאשא שאשא עזבו, אבל כן, אני מקווה שהם יחזרו, או לפחות שניים מהם, נתן כבר עובד על זה במלוא הקיטור. הנה, עכשיו הוא מציע לאלקין שדרוג דרמטי, שר המים והמלח, בני בגין יקבל 'חופשי שנתי' ואולי נצליח לשכנע גם את יועז הנדל.

ואם לא? תמיד אפשר ללכת לסיבוב חמישי, העם כבר מבולבל, השמאל מפוצל, נסביר שיש כאן מצב חירום, שגנץ משבש את אספקת החיסונים, שרק אני מזהה ראשון את הבעיות הכלכליות, למשל, 3 מיליארד שקל שילכו שוב לפח אם לא תצביעו מחל. הפעם אני לא דואג לסמוטריץ', שיסתדר לבד עם אחוז החסימה, מקסימום יעשה בלוק עם עבאס מנסור.

הסינגפורי

לא יהיו בחירות חמישיות אני אומר לך, לא יהיו, למי יש כוח לספור שוב פעם פתקים? חוצמזה, הבטחתי ואני אקיים, הבטחתי גם שלא אשב עם מרצ, שלפיד לא יהיה ראש ממשלה, שאביא להחלפת נתניהו ושאקרא כל שבוע פרק ב'אורות'. ממתי פוליטיקאי צריך לקיים הבטחות? בכלל, קראת את הספר שלי? לא ההוא על המגפה, השני, על תוכנית סינגפור. זה שם באסיה, איפשהו, כמו סין – רק טוב יותר.

למה אתה חושב שאני לא יכול להיות ראש ממשלה? יש לי שבעה מנדטים שלמים בינתיים, היה אחד שברח לשדרות, אבל אני מבין אותו, הקסאמים שם זה כלום ושום דבר מול מה שהוא יעבור אם נלך לממשלה עם לפיד וליברמן. איילת רק עושה רעש, בסוף היא תהיה השרה המקשרת בין הממשלה והחרדים ותעשה יופי של קדנציה, יש לה עוד ניסיון איתם מועדת שקד.

תראה, בינתיים אני לא ממהר לשום מקום, מתי בפעם האחרונה כתבו עלי כל כך הרבה? יש לי עוד חודש להוציא לכם את המיץ ואני מבטיח למצות כל רגע. להיפגש עם לפיד ונתניהו לסירוגין, לתקוף קצת את סמוטריץ' וקצת את המשותפת (אבל ממש קצת, אולי עוד נצטרך אותם), ובסוף לעשות אקזיט – ראש הממשלה לתקופה הקצרה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. זה שווה ספר בפני עצמו…

החלופי

מאיר, שלמה, משה, אבי, אהה, אבי, תראה, תראה איזה בזבוז – עד שלמדתי לעשות פוליטיקה נשארתי בקושי עם שמונה מנדטים, חלק אני אפילו לא מכיר. אבל מה אני מתלונן, גם את השמונה האלה לא ברור לי איך קיבלתי. מי היה מאמין שיש כל כך הרבה מצביעים שאין להם מושג מה הם רוצים? אולי אחרי שלוש מערכות בחירות הם התרגלו לשים 'כחול לבן' בלי לשאול שאלות מיותרות.

אסביר לך למה אני מתעקש לקבל כבר עכשיו את משרד המשפטים, דקה, דקה, כואב לי קצת בגרון. בכל מקרה, מה שקרה זה שהתיק הזה חשוב מאוד מאוד לאביחי, וכשאביחי מבקש משהו זה שלטון החוק. מי אני שאעז לחלוק על שלטון החוק? בסך הכל אני ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון והתקשורת ועד לא מזמן גם המשפטים.

האמת, האינטרס שלי שלא יקרה פה כלום, עוד סיבוב או שניים ואני אהיה ראש הממשלה האמיתי, ממש ממש, עם הבית בבלפור וכל הצ'קלקות מסביב. ביקשתי מביבי שישאיר לי את הריהוט ואת המפגינים, מגיע לי. בכלל, מה החכמה להביא את החיסונים, הנה אני בחתימה אחת תוקע את כל החיסונים. כמו שנאמר "בנפול אויבך אל תברח ובממד החמישי יגל ליבך".

המוסלמי הישראלי

אני עבאס מנסור, ערבי, מוסלמי וישראלי. אמרתי את זה כבר? אז הנה קח את ההמשך, מה שצנזרו לי בליכוד: אני גם רוצה לשבת בממשלה, חייב לשבת בממשלה, לא יכול בלי לשבת בממשלה. עם בן גביר, עם סמוטריץ', עם נעם, מה זה משנה עם מי, תנו לי קצת ממשלה. תקציבים, כסף, ג'ובים, פינוקים למצביעים, לתנועה האסלאמית. הופס, תמחק את זה, זה מהטקסט שכתבתי לאברהים צרצור כשהוא הלך לחבק את המחבל ההוא שהשתחרר.

האמת אני הכי כועס על בנט, שבוע שלם כולם דיברו עבאס עבאס עבאס, פתאום הוא בא גונב את הפוקוס. מה זה הדבר הזה? הוא שייך לגוש הימין – אז שלא יפריע, עכשיו אני לשון המאזניים. יום אחד פוגש את לפיד, יום שני משאיר יו"ר כנסת את יריב לוין. אפילו הדרעי שלכם לא היה מוצלח כל כך.

בכלל, אתם הישראלים, כלומר גם אנחנו, הישראלים, כל הזמן מתעסקים בקטנות. איזה צבע דגל היה לו בנאום, מי החברים שלו, איזה מחבלים הוא אוהב. למה אני התערבתי לכם פעם במחבלים שאתם אוהבים? כל אחד והטעם שלו, לא מסתכלים בצלחת של השני, אצלנו בכפר זה נגד כבוד המשפחה, תשאל אפילו את עלי סלאם.

האחראי

תראה, אני לא מבין את זה, מה זה הדבר הזה, לא הגיוני מה שקורה פה. אני אמרתי כבר לנתניהו שהוא צריך להרכיב את הממשלה, כן? כמו שאמרנו בקמפיין, ביבי צריך אריה חזק, אריה צריך ביבי, חלש חלש, הכי חלש שיש. כן? גם מה אתה מפריע לי עכשיו בדיוק כשאני פותח את מירון לרבבות ומטפל בכור האטומי באיראן ומארח את סמוטריץ' אצלי בסלון.

סמוטריץ' הזה גם כן, צרה צרורה, הבטחתי לו משרד ממשלתי מפנק וערבות אישית שלי, האיש השתגע, כן? אף אחד לא הסביר לו שאג'נדה זה רק לפני הבחירות? הכל אני צריך לעשות לבד? איפה הימים הטובים שהחרד"לים הצביעו לאלי ישי ולא עברו את אחוז החסימה…

אתה שואל מה נעשה, ברור שנשב בממשלה, עם ביבי, רק ביבי, או בנט, או סער, מה שיהיה. אנחנו לא יכולים להישאר בחוץ, תבין אותי, יש עוד מעט בחירות לרבנים הראשיים, ויש מועצות דתיות ורבני ערים ומקוואות ורשת החינוך והתנועה הקדושה וישראל קדושים בני קדושים צריכים פרנסה. אי אפשר להישאר בחוץ, כן?

הוותיק

אנחנו לא שמאל, מה פתאום שמאל, למה שמאל, אנחנו כל הזמן הולכים עם הימין והמסורתיים. אני אמרתי שמאל? מה פתאום, אפילו בוועידת 'הארץ' כשדיברתי על החזרת שטחים הסברתי שזה לא שמאל. בכלל, הקשבת פעם לפינדרוס? זה שמאל זה? אם תמשיך ככה אני אקטע את הראיון…

אני חושש שתהיה בסוף ממשלת שמאל של לפיד, אנחנו לא נהיה שם! תרשום, אנחנו לא ניכנס עם בנט לדבר הזה! בשום אופן. אולי אם דרעי יהיה ראשון… טוב, אתה לא משאיר לי ברירה, הראיון הזה הסתיים. זהו.

האידיאולוג

קודם כל תגיד תודה שאני לא נותן לך פה מאמר של אלף-אלפיים מילה, רק השבוע פנה אלי מו"ל שרוצה להוציא את התגובות שלי בחוברות שיחולקו בבתי הכנסת בקרית ארבע ובאיתמר (היישוב, לא זה שהכנסתי לכנסת בשביל לעבור את אחוז החסימה). אבל מה, אי אפשר בלי דרשה קטנה, תכתוב.

תראה, אנחנו נלך רק עם נתניהו ואנחנו מאמינים שהוא צריך להיות ראש הממשלה, אבל מה, אנחנו לא ניתן לזה לקרות, לא בגללנו כמובן, בגלל בנט. לא יתכן שממשלה תישען על תומכי טרור, חברי התנועה האסלאמית, אוהבי מחבלים, מחבקי רוצחים. תחשוב על הנזק העתידי שיהיה כאן, כי על הנזק שהיה כאן בעבר כשהימין התנהג בצורה טיפשית והביא לנו את אוסלו אני מעדיף לא לחשוב.

אמרתי ואחזור ואומר, אני לא מעוניין בנתניהו האיש אלא בנתניהו המנהיג, כלומר לא בראש הממשלה נתניהו שמוכן ללכת עם רע"מ בשביל לשמר את שלטון הימין אלא בראש הממשלה לשעבר נתניהו שמוכן לאבד את שלטון הימין בשביל שאני אקבל עוד מנדט בסיבוב החמישי, אולי. מנדט חרדי? לא, הפסקתי להאמין לפייק הזה, עם כמות החרדים שהצביעו לי בקושי אפשר לפתוח שטיבל, של איזו חסידות? עזוב, אל תכניס אותי לפינות.

בעל המריצה

תראו, אני כבר אמרתי ש'ישראל ביתנו' תתמוך רק בממשלת אחדות, ואז קמה ממשלת אחדות ונשארתי בחוץ אז אמרתי שאמליץ רק על המפלגה הכי גדולה שנתניהו לא עומד בראשה, וגם שם המפלגה מתחרז עם שם היו"ר שלה והוא הודיע חד משמעית שהוא לא רץ לראשות הממשלה. כלומר, רץ רק במריצה, או ברוטציה.

עכשיו תבין משהו, אני לא שונא חרדים, אני פשוט לא סובל אתכם בעמדות כוח. לא יכול לראות חרדי בוועדת הכספים, חרדי במשרד השיכון, חרדי במשרד הפנים, מה אני? עז? איפה הימים הטובים שניהלתי את המדינה, שהייתי יוצא ונכנס בחצרות רבנים, אהוב המגזר. היום אני רלוונטי רק בשבועיים שלפני הבחירות, וגם זה רק אם אני שונא אתכם מספיק.

אבל תכלס, יצאתם פראיירים, השארתם שני מנדטים בבית. במקום לקבל ממשלת 61 של ימין על מלא, מחכה לכם סיוט שבישלתי עם יאיר בשעות הקטנות של הטיסה לווינה. בג"ץ הגיור הרפורמי זה רק פרומו, אתם עוד תתחננו לבנט וסער שיעזרו לכם לקבל כמה שקלים פה ושם, שיצילו קצת את הסטטוס קוו. קבלו טיפ לזכר ימים עברו: הם לא יזיזו אצבע בשבילכם, אל תבנו על זה.

הפוליטיקאי

נודה על האמת, הבחירות האלו הרסו לי את כל התוכניות. אם הייתי מקבל את עשרים המנדטים שהבטיחו לי בתחילת הדרך, או אפילו חצי מזה, הייתי מסמן לרובי בשקט שייתן לי את המנדט, הוא זוכר טוב מאוד מי שלח אותו לבית הנשיא אחרי קריירה פוליטית שלא התרוממה. אבל עם שישה מנדטים שאחד מהם באדיבות החבר החדש שלי נפתלי, אפילו ריבלין היה חייב להתנהג בהיגיון.

למזלי, נתניהו תקוע בין בנט לסמוטריץ', תמיד היה ברור שהמגזר הדתי יעשה לו את האמבוש בסוף. עכשיו נשאר לי רק לנצל את הסיטואציה, תאמינו לי שפוליטיקאים משופשפים כמוני וכמו אלקין כבר יוציאו את המיטב מהמצב, לפחות שלושה משרדים מכובדים ושתי ועדות, ולקינוח, אולי גם מ"מ ראש הממשלה.

האמת, אני די אוהב את החרדים, כולם יודעים שאני מגיע תמידין כסדרן להתברך אצל גדולי ישראל וגם מתקרב לדת. אבל היי, גם גנץ מניח תפילין וזה לא כל כך עזר לכם. אז אל תציקו לי יותר מדי, כי בממשלה שמבוססת על לפיד ואיווט אני לא באמת יכול להציל אתכם. ולא, אני לא מתכוון להיות המשיח של הדקה ה-90 ולחבור לנתניהו, לא קוראים לי כחלון.

המעופף

מתנצל שברחתי ככה, רגע לפני יום הזיכרון, פשוט הייתה לי פגישה דחופה בחו"ל ואתם מאמינים לי שרק רציתי להתייעץ עם הסוקר שלי. כידוע, מיד אחרי בחירות מקובל להזמין סקר בהול ולטוס במיוחד לארה"ב לשבוע כדי לשמוע את התוצאה. בכלל, אמינות תמיד הייתה הצד החזק שלי, עוד מהימים שניבאתי שיגיעו לכאן רק חמישה חיסונים בינואר.

אבל היי, למה להתעסק בשלילי כשאפשר להתמקד בחיובי, כבר שבועיים אני מוביל את בנט באף ומזכיר לו את הימים היפים של 'ברית האחים' והטיפש לא קולט את העניין. אולי אני לא מבין כלום בכלכלה והוא עשה אקזיט, אבל בפוליטיקה הוא עוד צריך להכין שיעורי בית. הוא באמת חושב שמישהו ייתן לו להיות פה ראש ממשלה? בקואליציה עם מיכאלי וניצן הורביץ ובתמיכת של עודה וטיבי? כמה תמים הוא יכול להיות? חבל שאין לי קרקעות על המאדים למכור לו.

כעת תתכוננו, כי אוטוטו אני אהיה ראש הממשלה שלכם. אמנם לא רצתי לתפקיד – אבל אני לגמרי רוצה אותו. אבא טומי ז"ל רווה נחת מלמעלה, איפה שהוא לא נמצא.

השארת תגובה