בחריין: המשלחת העסקית הגיעה לבית הכנסת

יו"ר ומנכ"ל לאומי הוביל משלחת של בכירי המשק הישראלי לממלכה בהזמנת שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, במטרה לעודד שיתופי פעולה עסקיים בעקבות הסכם השלום

משלחת לאומי בבית הכנסת בבחריין
משלחת לאומי בבית הכנסת בבחריין

בהמשך להזמנה אישית של שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, ה"מ זאיד בין ראשיד אל-זיאני, אשר ביקר בישראל בחודש דצמבר האחרון ונפגש עם יו"ר לאומי, ד"ר סאמר חאג' יחיא, יצאה השבוע משלחת רשמית של בכירי המשק הישראלי, בהובלת יו"ר לאומי והמנכ"ל, חנן פרידמן, לביקור רשמי בבחריין במטרה לקדם שיתופי פעולה עסקיים בין המדינות. לאור משבר הקורונה, המשלחת כללה היקף מצומצם של כ-15בכירים בלבד.

את תפילת המנחה עשו אתמול (ג') חברי המשלחת בבית הכנסת היחיד הפועל בבחריין, לאחר שהיה סגור על מנעול ובריח במשך למעלה משבעים שנה, ושופץ לאחרונה על ידי הרשויות. הקהילה היהודית במדינה מונה כ-35 אנשים בלבד, הזוכים ליחס מכבד והוגן מצד בית המלוכה, כאשר אחת מחברות הקהילה אף מכהנת כשרה בממשלת בחריין.

במהלך הביקור, קיימו יו"ר ומנכ"ל לאומי וכן ראשי המשק הישראלי פגישות עם בכירי הממשל והמערכת הפיננסית והעסקית בבחריין. בין היתר, המשלחת נפגשה עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, ה"מ זאיד בין ראשיד אל-זיאני; המנכ"לים של הבנקים המובילים בממלכה, יו"ר חברת האחזקות המובילה המנהלת נכסים בסך כ-3 מיליארד דולר; מנכ"ל גוף ממשלתי המסייע לחברות זרות לעשות עסקים בבחריין; וכן מנכ"ל חממת הפינטק המובילה במזרח התיכון, אשר מאגדת בתוכה עשרות חברות הפועלות בתחומי החדשנות והמחקר, מספקת מתחמי משרדים משותפים, ומקיימת תוכניות האצה בינלאומיות.

מפגשים אלה הובילו לחתימה על הסכמי שת"פ ומזכרי הבנות, בהמשך למזכר שחתם לאומי בתחילת השנה עם National Bank of Bahrain, ובשנה שעברה עם בנקים מובילים באיחוד האמירויות.

עם המראת המשלחת לבחריין, אמר יו"ר לאומי, ד"ר סאמר חאג' יחיא: "נסיעת המשלחת תאפשר את המשך היישום, הלכה למעשה, של הסכם השלום שנחתם בין המדינות – חיזוק הקשרים בין האנשים ובין העסקים באמצעות התנעת והעמקת שיתופי פעולה עסקיים בתחומי הפיננסים, הטכנולוגיה, הבריאות, התיירות, החקלאות, המים, האנרגיה, והתעשייה; שכן שלום הוא בין עמים ואנשים, ולא רק בין ממשלות".

במשלחת בהובלת יו"ר לאומי, סאמר חאג' יחיא, ומנכ"ל לאומי, חנן פרידמן השתתפות גם בכירי הנהלת הבנק, בהם ראש החטיבה העסקית בלאומי, רונן אגסי, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות, חיים שקולניק, ראש חטיבת התפעול בלאומי, אייל בן-חיים, עידן שפריא, מנהל פיתוח עסקי של לאומי לאמירויות ובחריין, וכן בכירים במשק הישראלי, בהם: עפרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, יאיר המבורגר, יו"ר קבוצת הראל, יוסי שיינפלד, יזם נדל"ן, אלפרד אקירוב, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אלרוב, יורם טורבוביץ', יו"ר דסק"ש, טבי רוזנר, אנליסט בבנק ברקליס ומוחמד אבו יונס, איש עסקים ויו"ר קבוצת בני סכנין.

השארת תגובה