מסע מרתק: ישיבת בין הזמנים

עשרות תלמידי ישיבות שקדו על התלמוד • כינוס תורה בראשות הרב הראשי הגר"ב לאזאר שליט"א • מסע מרתק לעיירת ליובאוויטש

מחזה מפעים ומרגש, נגלה לעין כל מי שנכנס בחודש ניסן זה שחלף, אל היכל בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" שבמרכז מוסקבה, למראה עשרות ה'תמימים', תלמידי הישיבות הקטנות והגדולות שבעיר, השוקדים על לימודם החל משעות הבוקר המוקדמות, בסדר לימוד מסודר ומתוכנן בחסידות, תפילה במתינות, ארוחת בוקר, לימוד גמרא, הלכה ועוד. המראה היה משובב-לב, ובמיוחד להורים שידעו וראו את בניהם מקפידים מיוזמתם האישית על שינה וקימה בזמן, וכל כולם שקועים בתורה הקדושה ובסדרי ישיבת בין הזמנים, שהשפיע כמובן אף על העזרה הרבה הנצרכת על ידם בהכנות הגדולות לקראת החג הפסח.

ביום "איסרו חג" נערך בידי מארגני ישיבת בין הזמנים "כינוס תורה", כתקנתו הקדושה של הרבי מליובאוויטש זי"ע, לערוך כינוסי תורה לאחר ימי החגים. ואכן רבים מבני הקהילה הצטרפו ובאו לשעות של עונג רוחני, שהושמעו מפי הרבנים: הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר שליט"א, הדיין הרב ישראל באראנבום, מזכיר הרבנות הראשית לרוסיה הרב זלמן שמעון הכהן דערען, מנהל הקהילה היהודית במוסקבה הרב מרדכי ויסברג, ונציג האברכים הרב ברוך גולדנברג – שכל אחד מהם, העלה סוגיה מרתקת מהלכות הפסח וריתק את קהל השומעים.

בסיומו של הכינוס, ובמעמד הרב הראשי שליט"א, נערכה הגרלה על דולר שהתקבל מידיו הקדושות של הרבי מליובאוויטש זי"ע, ובה השתתפו תלמידי ישיבת בין הזמנים. הזוכה המאושר בגורל, קיבל את הדולר מיוזם ומנהל הישיבה הת' הרב שאול דייטש, שהודיע באותה הזדמנות לבחורים, על מתנה מיוחדת לתלמידים שהתמידו וזכו כאות הצטיינות במסע מיוחד למחרת יחד לעיירת ליובאוויטש, לסדר לימוד חסידות, תפילת שחרית, סדר ניגונים ותפילות באוהל על הציונים הקדושים, ואף בהתוועדות חסידית עם האורח הצדיק מלנינגרד הרה"ח ר' יצחק קוגן.

השארת תגובה