ליברה, חילקה למבוטחיה רווחים בשווי של 5.8 מיליון ש"ח

בעקבות משבר הקורונה, עשרות אלפי משפחות, מצאו את עצמן ביום אחד מתחת לקו העוני, מה שעד המשבר כלל לא היה עולה להן על הדעת כי יגיעו לשם. אותן משפחות, עד פרוץ המשבר לא הכירו את המחשבה על כל הוצאה ולו הקטנה ביותר, בעוד חלקן אף הגיעו למצב בו הן זקוקות לסיוע מעמותות וארגונים שיעזרו להן "לשמור על הראש מעל המים".

חברת הביטוח ליברה, החליטה כבר בעת הקמתה לשנות את ענף הביטוח בישראל. החברה פיתחה מודל ייחודי לשיתוף המבוטחים ברווחיה והיא החלה ליישם אותו עם תחילת פעולתה. גם בתקופת הקורונה המשיכה ליברה ליישם את המודל וחילקה למבוטחיה, כך שחילקה למבוטחיה ליברות בשווי של כ-5.8 מיליון ₪. זאת, בנוסף לליברות שהומרו לשקלים ומומשו על ידי המבוטחים.

נראה, כי במהלך תקופת הקורונה מודל זה סייע למבוטחים לא מעט לא רק בהיבט הערכי אלא גם בהיבט הכלכלי: מתחילת מרץ 2020 (פרוץ מגיפת הקורונה בישראל) מימשו מבוטחי החברה ליברות בשווי של 2.6 מיליון ₪, כאשר על פי נתוני החברה מרבית המבוטחים השתמשו בכסף שקיבלו כתוצאה מהמרת הליברות בעיקר למימון חלק מעלות הביטוח שחידשו, מה שבהחלט הצליח לעזור להם לצמצם את הוצאותיהם בתקופה מאתגרת זו.

מודל שיתוף הרווחים של ליברה פועל כך שבעבור כל מבוטח מוקם, כבר בעת רכישת הביטוח, "ארנק דיגיטלי" בו הוא צובר "ליברות", המהוות את חלקו ברווח. באמצעות הליברות החברה מחלקת עד 25% מרווחיה למבוטחים שלה. בעת חידוש הפוליסה, הליברות מומרות לשקלים (ביחס של 1:1) וניתן לממש אותן באמצעות העברה לחשבון הבנק, או לחלופין בחידוש ביטוח ורכישת כיסויים נוספים בליברה.

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה חברה לביטוח: "כשפיתחנו את מודל השיתוף ברווחים לא תיארנו לעצמנו שנקלע לסיטואציה של מגיפה עולמית עם השלכות כלכליות. המודל פותח מתוך תפיסה שהמבוטחים שותפים בהצלחת החברה ומגיע גם להם ליהנות מחלקם ברווח. אני בהחלט שמחה שבנוסף לערך החברתי הוא גם הצליח לסייע לצמצום הוצאות משק הבית של מבוטחינו בתקופה לא פשוטה זו.