אפקט הקורונה: עליה משמעותית בביקוש לשליחי הוראה לקהילות היהודיות בעולם

עליה בביקוש של למעלה מ 50% לשליחי הוראה לקהילות היהודיות ברחבי העולם, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בצד ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו על הקהילות היהודיות ברחבי העולם, נרשמה עליה דרמטית בביקוש למורים שליחים מישראל בדגש על קהילות צפון אמריקה.

ברקע השפעתה של הקורונה על מוסדות הקהילות היהודיות בתפוצות, חוסר היכולת של משפחות לעמוד בתשלומים עבור חינוך יהודי באופן פרטי והצורך בהעמקת הקשר שבין זהות יהודית לארץ ישראל, נערכים בהסתדרות הציונית העולמית לגיוס אינטנסיבי של שליחי מורים לקהילות אשר יענו על צרכיהן הבסיסיים.

ראשי קהילות מסבירים את החשיבות בשיגור מורים ישראלים לשליחות ומצביעים על יכולותיו של המורה הישראלי להסתגל במהירות לשינויים, תוך שימוש ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה בכדי להתאים את עצמו ואת המצב לצרכי הקהילה. יכולות אלה חשובים שבעתיים דווקא בתקופה זו.

ההסתדרות הציונית העולמית, האחראית על גיוס השליחים, מנהלת מערכות מיון קפדניות אשר מעצימות את כמות המועמדים לשליחות בכדי להוות מענה לדרישת הקהילות מחד תוך שמירה על איכות גבוהה וכישרונות מתאימים מאידך.

ד"ר חגית הדר מנהלת תחום לימודי יהדות בית ספר בן פורת יוסף בניו ג'רזי: הצורך בהימצאותם של שליחים ישראליים בבתי הספר היהודיים בתפוצות, מקבל משמעות חזקה ביותר במשבר הקורונה העולמי. השליחים בבתי הספר הם בהרבה מובנים שגריריה של מדינת ישראל, של החברה הישראלית, של התרבות, של המסורת ושל השפה. הם נושאים על גבם בגאווה התמודדות קשה אך אפקטיבית של מדינת ישראל עם משבר הקורונה ומעניקים לקהילות ולתלמידים את הרוח הישראלית ואת הקרבה הגדולה ביותר, לפחות בתקופה זו, לארץ ישראל. זוהי זכות עבורנו, מנהלי בתי הספר בתפוצות, להעצים את הקשר עם ישראל, התרבות והשפה דרך השליחים המורים.

גאל גרינוולד סגן יור ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לחינוך: "החינוך היהודי בתפוצות התגלה במלוא הדרו. כמו גם חוסנה של הקהילה היהודית. המורים השליחים מהווים חוליה מקשרת משמעותית בין הקהילה היהודית לארץ ישראל. העליה בדרישה למורים שליחים מעידה על הקשר ההדוק שיש בין יהודי התפוצות לארץ ישראל, ואנו בהסתדרות הציונית העולמית נחזק, נבסס ונרחיב את הקשר העמוק הזה".