השגרירים האפריקנים: נייצא את הטכנולוגיות הישראליות למאבק בקורונה

שגרירי מדינות אפריקה בישראל ערכו מפגש שעסק בדרכים להתמודד עם נגיף הקורונה בעזרת טכנולוגיות ישראליות. בפני השגרירים הוצגו מערכות לחיטוי וטיהור אוויר בחדרים ואולמות סגורים שפותחו בחברת הסטרטאפ אורה ונערך דיון משותף על הדרכים ליישם את הידע והפיתוחים במדינותיהם. במפגש סוכם על הקמת קו ייצור ומרכז חדשנות ישראלי להכשרה ותצוגה של טכנולוגיות אויר נקי באתיופיה, אשר ישמש בסיס לביצוע פרויקטים בריאותיים ברחבי היבשת.

במפגש השתתפו שגרירי אתיופיה, אנגולה, קמרון, קונגו ברזוויל, מפגש גינאה המשוונית, גאנה, ניגריה, רואנדה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, מוזמביק וזמביה שהציגו את תמונת המצב במדינותיהם מבחינת התחלואה וצעדי המאבק בקורונה וכן ליאור אסייאס ורני גרינברג האמונים על הפעילות במדינות האלו.

אביעד שניידרמן, מייסד ומנכ"ל אורה, שאירח את השגרירים והדגים בפניהם את הפיתוחים, אמר שבניגוד לישראל, במרבית המדינות סיומה של הקורונה עוד רחוק ויש למצוא דרכים לקיים בתנאים אלו שגרה שכוללת פעילויות גם בתוך מבנים סגורים. בשנת הקורונה בוצעו עשרות אלפי התקנות של מערכות ישראליות ברחבי העולם, שתרמו להצלת חיים. רוב הפרויקטים נעשו עד כה בארה"ב, אירופה ובמזרח הרחוק. אנחנו שמחים להביא כעת את היכולות הטכנולוגיות גם למדינות אפריקה ולסייע להן במאבק בקורונה ומחלות אחרות שקשורות באויר מזוהם.

המערכות שפיתח הסטרטאפ Aura מבצעות סינון של האויר בחללים סגורים באמצעות ארבעה פילטרים וטכנולוגיות ייחודיות. במחקר שנערך בבית החולים שיבא נקבע כי המערכת בעלת יכולת השמדה של חיידקים ונגיפים שונים כולל נגיף הקורונה בשיעור של 99.97%. מנגנון הפעולה של המתקנים מבוסס על בינה מלאכותית שעורכת  השוואה של איכות האויר בתוך החדר לבין זה שבחלל החיצוני בשורה של מדדים וכך מזהה מבעוד מועד ירידה באיכותו. במקרה של שיעור גבוה של גזים מסוכנים ניתנת לאחראי המקום התראה באמצעות אפליקציה יעודית כדי שיוכל לטפל במפגע. המערכות הותקנו במבנים ציבוריים, אולמות ספורט, בתי כנסת, מקומות בילוי וכלי תחבורה ברחבי העולם.