במקום בו הוכרז על השמדת היהודים: עם ישראל חי!

במסגרת סבב הביקורים שעורך הרב יהודה טייכטל, רבה של ברלין – בירת גרמניה בלשכות בכירי הממשל הגרמני, קיבל הרב אישור מיוחד לעמוד ולנאום במקום בו הכריזו הנאצים ימ"ש על הפתרון הסופי, שם דיבר הרב על חג החירות וקרא: "עם ישראל חי!"

הרב יהודה טייכטל
הרב יהודה טייכטל

כמידי שנה לפני חג הפסח עלה הרב יהודה טכייטל שליט"א רבה של ברלין בירת גרמניה ושליח הרבי בעיר, ללשכותיהם של בכירי הממשל הגרמני בבניין הבונדסטאג בברלין.

במסגרת סבב הביקורים, שכאמור נערך מדי שנה בשנה לפני חג הפסח, נפגש הרב טייכטל עם שרי האוצר, הבריאות, הביטחון ועוד, ואף עם סגנה של קנצלרית גרמניה המתמודד בבחירות על התפקיד שיערכו בעוד מספר חודשים.

במהלך הביקורים הרשמיים, שסוקרו רבות בתקשורת הגרמנית, סיפר הרב לשרים על ההיסטוריה של העם היהודי ומהותו של חג הפסח ואף העניק להם מצה שמורה בקופסה מהודרת. בנוסף, הרב סקר בפניהם את הפעילות היהודית המגוונת ואת התחייה הבלתי פוסקת של הקהילה. בנוסף, הרב תיאר והרחיב על התקדמות בניית הקמפוס היהודי הענק שבנייתו הולכת ונשלמת בימים אלו, קמפוס המוקם במרכז העיר ברלין וצפוי לכלול ישיבה, מוסדות לימוד לילדים, מקווה טהרה מהודר, בית התבשיל ועוד.

בנוסף, במהלך הביקור קיבל הרב אישור מיוחד ושר האוצר הגרמני לעמוד ולדבר בחדר הישיבות בו הכריזו הנאצים ימ"ש על הפתרון הסופי. הרב קרא "עם ישראל חי!" בהתרגשות רבה.

"זה היה מחזה נדיר ומרגש", סיפר אחד הנוכחים. "לראות את הרב עומד בכזה מקום עם המלבושים היהודיים ומדבר על המשכיותו של העם היהודי, זה לא דבר שרואים בכל יום".

נציין, כי הרב שכאמור התקבל בחביבות רבה על ידי בכירי הממשל, שמע מהם על מחויבותם העמוקה לעזור לקהילה היהודית בפרט ולמדינת ישראל בכלל, מכל ההיבטים ככל יכולתם. הרב טייכטל סיכם את הביקור ואמר כי "לצד מאורעות עבר, חידדנו בדברינו את המסר המאיר שהקהילות היהודיות הולכות ופורחות. זה היה הקו של הרבי מליובאוויטש – להביט קדימה כל הזמן ולחשוב איך מגיעים לעוד יהודי ועוד יהודי, ואיך מתרחבים כל העת".

תגובה אחת
  1. ממשלת מנגלה לכפיית חיסונים,ממשלת גיסטפו פאשיסטית-כפייה על ידי אי כניסה למקומות ואי כניסה לעבודה בלי דרכון נאצי ירוק-ממש כמו שעשו ליהודים בגרמניה הנאצית קורה עכשיו בישראל הנאצית ממשלה נאצית משמאל וימין

השארת תגובה