אסון פורים: קטין יואשם בתקיפת הנהג הדורס

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד קטין בן 17 בגין גרימת מוות ברשלנות, השתתפות בהתפרעות, יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה ועבירות נוספות

זירת התאונה
זירת התאונה

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות, עו"ד ענת ארוסי- כהן, ביום 28.2.21 בשעות הערב, התקהלו עשרות רבות של מתפרעים בשכונת מאה שערים והפרו את הסדר הציבורי. הנאשם התגודד ביחד עם אחרים על הכביש במקום ומנע נסיעה חופשית של כלי רכב, הם יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי רכב של נהגים ממוצא ערבי ופגעו בכלי רכב משטרתיים.

על פי כתב האישום, במהלך הערב הגיע לרחוב שבטי ישראל רכב אשר האט את נסיעתו עקב ההתפרעות. אחד המתפרעים תקף את דלת נהג הרכב, אז ניגש הנאשם, אחז במראה הימנית של הרכב ותלש חלק ממנה. הרכב המשיך בנסיעתו. בשלב מסוים באותו הערב, הגיע לרחוב שבטי ישראל רכב נוסף אשר הותקף על ידי המתפרעים. כחלק מההתפרעות, בעט הנאשם מספר פעמים בחלקו האחורי של הרכב בעוד מנסה להימלט מהמקום. בהמשך הגיע למקום רכב נוסף, אחד המתפרעים ניגש אל נהג הרכב על מנת לוודא כי מוצאו ערבי. משנוכח כך, צעק לעבר המתפרעים כי ערבי נמצא בתוך הרכב. המתפרעים החלו ליידות אבנים וחפצים שונים לעבר ברכב, בעטו וניסו לפתוח את דלתות הרכב, בעת שהיה בנסיעה והכל במטרה לפגוע בו בשל היותו ערבי. הנאשם הלם על שמשת הרכב ובעט ברכב פעמיים- אחת מהבעיטות פגעה במראה שבצד הנהג, הנהג הצליח להימלט מהמקום.

על פי אישומים נוספים הגיע רכב הסעות למקום והאט את רכבו עקב ההתפרעות. על פי כתב האישום, הנאשם רץ במהירות לעבר צידו הימני של רכב ההסעות ובעט בעוצמה במראה הימנית של הרכב פעמיים עד שנתלשה מהמקום. בשלב הזה החלו המתפרעים להתגודד סביב רכב ההסעות, נהג רכב ההסעות, אשר חש במצוקה החל פונה לעבר רחוב החומה השלישית בניסיון להימלט מההתפרעות. אז הרים הנאשם אבן מהרצפה ויידה אותה בעוצמה לעבר השמשה הימנית של הרכב אשר נופצה בשל כך. עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם המשיך לרדוף אחר רכב ההסעות והשליך אבן נוספת לעבר השמשה האחורית שלו. בשלב זה הנאשם והמתפרעים צבאו על רכב ההסעות כשברקע קראו המתפרעים "ערבי ערבי", "נהרוג אותו". נהג ההסעות אשר ניסה למלט עצמו מהמתפרעים, השלים את פנייתו והתקדם כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה המותרת. נהג רכב ההסעות התנגש במכוניות אשר עמדו ברחוב באותה העת תוך שהמתפרעים תוקפים אותו דרך חלון הנהג, מיידים אבנים לעבר הרכב אשר פגעו בו, מנפצים שמשותיו, בועטים בדלתות רכב ההסעות ואף פותחים אותם מכל עבר ומנסים להיכנס לרכב. בשלב הזה, על פי כתב האישום, נהג רכב ההסעות היה לכוד בין כלי רכב שעמדו בנתיב מולו ובין המתפרעים אשר עמדו מאחורי רכב ההסעות. הנאשם אשר המשיך לרדוף אחר רכב ההסעות, פתח את הדלת הימנית קדמית של רכב ההסעות וניסה להיכנס אליו. נהג רכב ההסעות, תוך ניסיון למלט עצמו, נסע אחורה כשהוא מוקף במתפרעים. במהלך הנסיעה, חצה איתמר בן אבו ז"ל את הרחוב בין רכב ההסעות לרכב אשר עמד בנתיב נסיעתו. בשלב הזה, נסע נהג רכב ההסעות קדימה והתנגש ברכב שמולו. כתוצאה מההתנגשות נמחץ איתמר בן אבו ז"ל בין הרכבים ובהמשך מת מפצעיו. על פי כתב האישום, לאחר ההתנגשות נכנסו הנאשם והמתפרעים לתוך רכב ההסעות והחלו תוקפים את נהג רכב ההסעות עד שהצליח להימלט מהרכב לברוח מהמקום ולהזעיק עזרה.

השארת תגובה