צ'ירינה: האימפריה שנולדה בבני ברק

מאחורי אימפריית הדגים והמזון צ'ירינה, עומד צח סרוסי בן ה- 27, שהפך את החלום של סבתא למציאות חלומית לא פחות. ראיון חגיגי על משפחה, איכות, אוכל משובח ואהבת אדם

דג מלוח הרינג
דג מלוח הרינג

הוא רק בן 27 וכבר מנהל מפעל גדול עם מעל ל-80 עובדים, צי משאיות, מחסנים מתקדמים, חנויות ועוד. הכירו את צח סרוסי, שעומד מאחורי אימפריית המזון, צ'ירינה.

העסק שהחל כחנות קטנה התרחב לתאגיד גדול ותחת המותג צ'ירינה, סרוסי הוא היום אחד היבואנים והיצואנים המובילים לדגים, בשר, ירקות קפואים ומוצרי מזון המשווקים למעדניות, קצביות, רשתות שיווק ועוד. בטח נתקלתם ואכלתם מהמוצרים של צ'ירינה בסושיות, מסעדות, בתי קפה או סופרים – ופשוט לא ידעתם.

רגע לפני פסח, בשיא הלחץ של משלוחים והזמנות, פגשנו את צח, שנדמה שתפס בחכתו את דג הזהב, לברר איך הוא עושה את זה.

מה מקור השם "צ'ירינה" שנמצא על כל שפע המוצרים ובכל פינה במפעל ועל המשאיות?

"צ'ירינה היה שמה של סבתא רבא שלי ז"ל, שעלתה מלוב לארץ. הייתי מאוד מחובר אליה בילדותי והיא תמיד אמרה לי כשתגדל, תפתח חנות דגים. שאלתי אותה למה? והיא אמרה שזה נגד עין הרע, ויש בזה פרנסה טובה. השיחה הזו נצרבה לי בזיכרון.

לימים היא נפטרה. הייתי נער בן 14 בערך, והיא התחילה להופיע אצלי בחלומות ושאלה אותי 'יא איבני, למה אתה לא פותח את חנות הדגים?' אחרי מספר פעמים שהחלום חזר, הלכתי להורים שלי וסיפרתי להם. אבא שלי הלך לשאול שאלת רב, והרב אמר לו: 'כן, הבן שלך יפתח חנות דגים'. ואבא שלי ענה: 'אבל הוא בן 14 וחצי?' אז הרב אמר לו 'תפתח לו את החנות ותן לו לנהל אותה', וכך היה.

"את החנות הראשונה של צ'ירינה פתחתי בבני ברק וניהלתי אותה כנער. אני לא בא ממשפחה עם רקע בתחום, פשוט למדתי תוך כדי עשייה, מתוך התמדה ואהבה לדבר. החנות הצליחה והפכה לעסק משפחתי. יצרתי לכל בן משפחה תפקיד. למשל, אמא שלי עבדה בקופה, אני, אחי וגיסי עבדנו בניקיון והכנת הדגים והאחיות שלי היו על קבלת ההזמנות. כולנו היינו מאוד מסורים וזה הוכיח את עצמו. המותג צ'ירינה עבר מפה לאוזן בעיר והחנות שגשגה" הוא מספר.

כיצד הפכת מחנות קטנה ליבואן הגדול והמבוקש בישראל לדגי מאכל?

"כשראיתי כמה אנחנו מבוקשים ואת תגובות הלקוחות המפרגנות, הבנתי שיש רצון בשוק למוצרים איכותיים. מי שמכיר אותי יודע שאני לא הטיפוס שנח על זרי הדפנה. לכן, התחלתי לייבא לארץ תמהיל מגוון ואיכותי של דגים שונים מרחבי העולם, שהיה להם ביקוש או חסרו בשוק הישראלי. לשמחתי, בשנים האחרונות ישראל היא מדינה מאוד מוערכת קולינרית והציבור הפך לאנין טעם יותר וגם בבית אנשים רוצים גורמה. החשיפה לתוכניות אוכל והשיח הציבורי מסביב יצרו מצב של קהל צרכנים שרואה עולם, יודע מה הוא רוצה ומבקש איכות ומגוון.

חיפשתי לייבא דגים כמו סלמון, טונה, ברבוניה ועוד, תוך הקפדה על האיכות ואזורי הגידול. הבאתי את המוצרים שהם שיא הטרנד בדגים, בטריות ובאריזה שלהם. התחלנו למכור ללא מעט סושיות מהמובילות בארץ, שם הטריות והאיכות אקוטיים. מהר מאוד הביקוש גדל על ההיצע. התחלנו לייבוא דגים מכל יעד בעולם בהתאם למומחיות המקומית כמו נורבגיה, דנמרק, סנגל, סרי לנקה, צ'ילה, אוגנדה, הולנד, טנזניה ועוד.

הקונספט תפס מצוין, עוד סושיות פנו ובעקבותיהם השוק המוסדי והמסחרי שביקש לעצמו גם אספקה מגוונת, איכותית וטרייה. כך התחלנו לשווק גם למסעדות, בתי קפה, אטליזים, מעדניות, חנויות דגים, בתי חולים ורשתות שיווק. לאחר מכן, פתחתי מפעל ייצור שהוא מהבודדים בארץ עם רישיון מורחב ממשרד הבריאות. במפעל אנחנו ממליחים ומעשנים מוצרי דגים רבים כדוגמת: טונה, סלומון, לקרדה, מתיאס, מושט ועוד הרבה סוגים נוספים. לא הרבה יודעים שרוב הטונה בכבישה קרה מפולפלת ומעושנת היא ייצור שלנו, והיא מאוד מבוקשת", אומר צח בחיוך.

לא עצרת רק בדגים. לאיזה עוד מוצרים התרחב המותג צ'ירינה?

"נכון, הבנתי שהגיע הזמן להרחיב את סל המוצרים שלנו ולהתרחב לייבוא תחומים נוספים בענף המזון. קיבלתי החלטה בצ'ירינה לייבא גם בשר על מוצריו, ירקות קפואים ועוד. מכיוון שאנו מספקים את המוצרים שלנו בכל רחבי הארץ על בסיס יומי, הכניסה למוצרים נוספים הייתה מתבקשת ואני מודה לאלוהים שעזר לי לקבל החלטה נכונה ואת התוצאות אני חווה מדי יום בביקוש הרב למוצרים מצד הלקוחות שלנו. כמובן שהגידול בהיקף המוצרים הכריח אותנו גם לחפש מקום גדול יותר, ולכן עברנו למחסן קירור לוגיסטי מתקדם ביותר באזור התעשיה רמלה, ובמקביל הקמנו מפעל ייצור גדול בראשון לציון".

תחת המותג צ'ירינה של צח סרוסי ניתן למצוא היום קיטים של דגים, בשר, עופות, מוצרי מזון קפואים, בצקים קפואים, מוצרים צמחיים, סלטים, בורקסים, דגים מעושנים ובכלל מגוון רחב של מוצרי מזון, אבל הלב הוא עדיין הדגים, כמו שאמרה סבתא צ'ירינה: "כמובן שאנו דואגים שלמוצרים שלנו יהיו כשרויות ברמה הכי גבוהה, גם כי אני בא מבית דתי ויש הקפדה יתרה וגם חשוב לי שכל הציבור הישראלי על גווניו היפים יוכל להנות ממוצרי החברה", הוא מדגיש.

מה החידוש האחרון שלך?

"לצד ההתרחבות לייבוא וייצוא דגים בשווקים חדשים, תקופת הקורונה הובילה אותנו למסקנה שאנחנו חייבים לסייע במקום שאנו יכולים ולהגיע גם אל הצרכן הסופי, כדי לאפשר גישה בלתי אמצעית. וכך נולדה רשת צ'ירינה בעיר.

לצערנו, לא מעט אנשים נמצאים בחל"ת או איבדו מקור פרנסה. הסגרים והמציאות בה לא ניתן לבלות בחו"ל הביאו את הציבור בישראל ליהנות מהדברים הטריוויאליים והקטנים. רשת חנויות צ'ירינה בעיר מביאה את ניחוחות וטעמי חו"ל לציבור הישראלי במחירים עממיים וזולים ללא פערי תיווך. בסופו של יום, אני היבואן. בצ'ירינה בעיר ניתן למצוא את מיטב סוגי הדגים, הבשר, הירקות, הקפואים השונים, תבלינים ועוד. בשנת הקורונה פתחנו חנויות בפתח תקוה, בחולון ובנתיבות, שמצטרפות לחנות הדגל בבני ברק ובעזרת השם השנה ייפתחו לפחות עוד שתי חנויות נוספות. אני מאמין שהתרומה שלנו באמצעות חנויות הרשת תוכיח את עצמה גם באפשרות של מיעוטי יכולת שיוכלו לרכוש מוצרים איכותיים. מי שמכיר אותנו יודע שאנו משפחה של נתינה ותרומה ללא סיסמאות. באופן כללי, בתקופה הזו דאגנו להוזיל מחירים".

צ'ירינה בעיר – נויפלד 15 בני ברק 03-5703383

צ'ירינה בעיר – כיכר ויצמן 5 חולון, 03-9511915

צ'ירינה בעיר – המכבים 25 פתח תקווה 03-5233789

צ'ירינה בעיר – בעלי המלאכה 15 נתיבות 08-6449824

השארת תגובה