ירושלים מציגה: הארכיון החדש

עיריית ירושלים תקדם בחודשים הקרובים פרויקט רחב היקף לשדרוג ארכיון העיר, לטובת הפיכתו למוסד חי ופעיל, שמשרת את כל תושבי העיר ואזרחי המדינה והעולם – והכל בליווי והכוונה מקצועית של ארכיון המדינה והגנזת הראשית

ירושלים ממעוף ציפור (4)
ירושלים ממעוף ציפור (4)

עיריית ירושלים מבקשת להוות דוגמה ומופת להתנהלות ארכיונית, כעיר שמכבדת את עברה המפואר ואת תושביה ומבקריה. בהתאם לכך הוחל לאחרונה בתכנון פרויקט רחב היקף, בהנחייה מקצועית והדרכה צמודה של גנזת המדינה, הגב' רותי אברמוביץ, מנהלת ארכיון המדינה.

הפרויקט המורכב יכלול את מיפוי המידע ורישומו מחדש, סריקתו באופן מתקדם והנגשתו באתר אינטרנט ייעודי. במסגרת הפרויקט ישודרגו גם חדרי העיון של הארכיון והמערכת המיחשובית, באמצעותה ניתן יהיה להזמין את החומר הארכיוני בקלות, בנוחות ובמהירות.

ההחלטה בדבר אילו חומרים יועברו למגנזה ומה יישאר בארכיון ההיסטורי העירוני, תתקבל ותאושר גם היא על ידי ארכיון המדינה והגנזת הראשית.

בעירייה רואים חשיבות רבה בהשארתו של הארכיון ההיסטורי בעיר, ובתנאיי שימור שיאפשרו את שמירתו לעד. ההחלטה על מיקומו של הארכיון ההיסטורי תתקבל בהמשך – בהחלטה משותפת של גנזת המדינה והנהלת העירייה.

בעירייה מסבירים כי מדובר בתהליך חשוב מאין כמותו, שראוי היה שייעשה כבר מזמן, ושבמסגרתו תוודא העירייה כי החומר הארכיוני עתיק היומין, החל מהמאה ה-18 יישמר בתנאים אופטימליים, שיבטיחו את שמירתו והנגשתו לדורות, וכך גם החומר הארכיוני האחר בן המאה ה-19, ה-20 וה-21.

הפרויקט מוערך בעלות של מיליוני שקלים, וכמוהו לא נעשה בעירייה מעולם. בסוף התהליך יוכלו כל המעוניינים לגשת למידע באמצעות אתר האינטרנט העירוני, או להזמינו באופן פיזי ולהגיע לצפות בו בנוחות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הארכיון העירוני הוא נכס ממדרגה ראשונה וראוי שנתייחס אליו בהתאם! אחרי שנים של שיטות עבודה מיושנות, עיריית ירושלים מובילה מהפכה בארכיון העירוני, לטובת שימור המידע והשירות לתושבים ולמעוניינים במידע.

"עם שאינו מכבד את עברו, ההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל" (יגאל אלון) "

השארת תגובה