מפגש מקוון: יוצאים למאבק בגזענות

במכללת לוינסקי לחינוך ייערך מפגש מקוון עם יסמין קיני, יוצרת הסדרה "ארץ לבנה", ועם עו"ד שלומית ברהנו, סמנכ"לית "ישראלים נגד גזענות". המפגש נערך לכל באי המכללה

 אור מרגלית צילום: עופר עמרם
אור מרגלית צילום: עופר עמרם

לקראת היום הבינלאומי למאבק בגזענות (21.3) ייערך במכללה מפגש מקוון עם יוצרת הסדרה "ארץ לבנה" העוקבת אחר חמישה ישראלים בני העדה האתיופית החווים גזענות גלויה וסמויה בחיי היום יום שלהם. בכל פרק נחשפים ממדיה ועומקה של הגזענות שבה נתקלים גיבורי הסדרה בכל מקום: ברחוב, באוטובוס, בעבודה, בחינוך ובתקשורת.

המפגש המקוון ייערך ב-15.3 בשעה 20:00 בהשתתפות במאית הסדרה יסמין קיני ועו"ד שלומית ברהנו, סמנכ"לית ישראלים נגד גזענות, אחת הדמויות המרכזיות בסדרה. במהלך המפגש ייערך דיון על מאבקי הגיבורים בסדרה באפליה, בסטריאוטיפים ובתקרות הזכוכית שאיימו להגביל ולהכשיל אותם בכל צעד שעשו בחייהם.

לערב הדיון והשיח יגיעו גם סטודנטים מקורס ייחודי במכללה "מיגור גזענות", התואם את חזונה של המכללה שחרתה על דגלה את נושא האכפתיות והרגישות הבין- תרבותית. בשנה שעברה חתמה נשיאת המכללה, פרופ' מיכל בלר, על אמנה למיגור הגזענות בחברה, שיזמו חברי העמותה "ישראלים נגד גזענות".
הקורס נבחר כפיילוט במסגרת פרויקט של תוכנית ארסמוס פלוס של האיחוד האירופי LOVE.DIST@NCE המתמקד בהכלה ושוויוניות בהשכלה הגבוהה לאוכלוסיות ייחודיות.

ד"ר אור מרגלית, נציג תקווה ישראלית במכללה וראש החוג למקרא והחטיבה למחשבת ישראל ומרצה הקורס: "היוזמה לקורס הגיעה בעקבות חשיפתם של מקרי גזענות בתקופה האחרונה בארץ ובעולם ובליוויה של עו"ד שלומית ברהנו, סמנכ"לית העמותה "ישראלים נגד גזענות". כדי שנוכל למגר את תופעת הגזענות לא די בהצהרות. חשוב לעורר שיח ומודעות ולפעול באופן פרו-אקטיבי. מטרתו של הקורס להקנות את הכלים לגננות ולמורי העתיד להבחין בגזענות סמויה ומוסדית, לפתח שיח עם הילדים על תופעת הגזענות ולפעול למיגורה. הקורס משקף גם את השקפת עולמה של המכללה שמקדמת רב-תרבותיות במסגרת פרויקט התקווה הישראלית – פרויקט ביוזמת בית הנשיא שמטרתו לעודד הכרה הדדית בין השבטים השונים בחברה הישראלית וקיום חיים משותפים".

לדברי ד"ר אלונה פורקוש ברוך, ראש היחידה הבינלאומית המרכזת את תוכנית ארסמוס פלוס במכללת לוינסקי לחינוך: "מניתוח מקדים של שני שאלונים שהועברו ליותר מ-850 סטודנטים במכללה בשני סבבים, ומראיונות של מרצים המלמדים אוכלוסיות מגוונות, הבנו ששיטת ההוראה המיטבית לאוכלוסיות אלו היא שילוב של למידה סינכרונית (בזמן אמת) ואסינכרונית (המאפשרת לסטודנט לבצע את הלמידה והמטלות בזמנו הפנוי). נוסף על כך, למידה בקבוצות קטנות ותמיכה אישית יאפשרו מתן מענה לצרכים הרגשיים והחברתיים של הסטודנטים, תוך מתן משוב אישי לכל סטודנט במטרה לפצות על המחסור בקשר הבלתי-אמצעי המתקיים במפגשים פנים-אל-פנים. במסגרת סדנה מקוונת שנערכה בהשתתפות כל הנציגים השותפים בפרויקט מכמה מדינות באירופה עלו כמה תובנות, בהן חשיבותה של התמיכה הרגשית בסטודנטים, הנגשתו של חומר לימודי מגוון ואפשרויות לביצוע משימות על ידי הסטודנטים באמצעים מרובי-מדיה, דוגמת סרטונים, גרפים, תמונות, אנימציות, קובצי קול ועוד. הפרויקט פועל בשותפות עם המרכז להוראה חדשנית ומיטבית במכללה לצורך הרחבת המודל לקידום שוויוניות בלמידה מרחוק".

השארת תגובה