הגננת שהתעללה בילדי בני ברק וירושלים – למאסר

יהודית בלוי, גננת מעמנואל, הורשעה בפגיעה בחמישה קטינים פגועי ראש ואוטיסטים בקליניקות בבעלותה בבני ברק וירושלים • סנגורה: הוכח שהמעשים נעשו במטרה להטיב עם הקטינים

אילוסטרציה: השוטרים שיפצו את גן הילדים (7)
אילוסטרציה: השוטרים שיפצו את גן הילדים (7)

בית משפט השלום ברמלה גזר  15 חודשי מאסר על יהודית בלוי, גננת בת 47 מעמנואל, הנאשמת בתקיפה פיזית ובביצוע של מעשים חמורים בחמישה ילדים פגועי ראש, משותקי מוח ואוטיסטים בקליניקות בבעלותה בבני ברק וירושלים.

בלוי הורשעה בתקיפת הקטינים במספר רב של פעמים, חלקם בנוכחות הוריהם, בין השנים 2017 ל-2019, תוך שהילדים בוכים וצורחים מכאב.

״הנאשמת ביצעה מעשים חמורים, מזעזעים, מעוררי חלחלה”, ציין השופט מנשה מזרחי.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בין השנים 2012 ל-2020 בלוי ניהלה גן לגילאי 2-4 בביתה בעמנואל, בנוסף לשתי קליניקות שניהלה בבני ברק ובירושלים.

היא הציגה עצמה כמי שיש לה שיטה שיקומית ייחודית לטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי ביניהם אוטיזם ושיתוק מוחין, זאת למרות שאין לה כל הכשרה מקצועית או רפואית לטיפול בילדים.

בהחלטתו ביטל השופט הסדר טיעון שהושג בין הצדדים ביולי האחרון ועמד על תשעה חודשי מאסר בפועל והעביר ביקורת על הפרקליטות.

בהחלטתו כתב השופט: “לאחר שבחנתי בקפידה את שלל השיקולים ובחנתי את פסיקת בית המשפט העליון בדבר המקרים בהם יחרוג בית המשפט מהסדר הטיעון שהוצג בפניו, באתי למסקנה במקרה מיוחד וחריג זה כי אין לקבל את הסדר הטיעון ויש להטיל על הנאשמת ענישה מחמירה יותר”.

סנגורה של בלוי, עו”ד רועי בראונר, אמר ל’כאן חדשות’: “באופן חריג, סטה בית המשפט השלום מהסדר טיעון בין הצדדים, בניגוד להלכה של בית המשפט העליון בדבר כיבוד הסדרי טיעון.

“במהלך המשפט הוכח כי המעשים שנעשו על ידי מרשתי נעשו במטרה להטיב עם הקטינים ושורה ארוכה של עדים העידו, ובכלל זה הורים של קטינים, כי המעשים אכן הטיבו עם הקטינים. כמו כן, הובאו בפני בית המשפט ראיות כי הטיפול אינו שונה מהותית מטיפול רפואי שמוכר בעולם הרפואה.

“משכך, גם הפרקליטות השכילה לבקש, במקרה מיוחד זה, עונש של עבודות שירות. בית המשפט הנכבד טעה, בכך שהשווה בין מקרה זה ובין מקרים של גננות מתעללות, שהתעללו בקטינים ממניעי רשע צרוף.

“אנו נלמד את גזר הדין, נערער עליו ונקווה שערכאת הערעור תעמיד את העונש על העונש שהוסכם בין הצדדים״.

השארת תגובה