ה'מלשינון': עלייה במחירי שכירות דירה

שנת הקורונה הביאה עימה שינויים ותהפוכות במגוון תחומים במשק הישראלי וביניהם גם בשוק הדיור להשכרה. הסגרים הממושכים, המעבר לעבודה ולימודים מהבית יחד עם שיעור אבטלה עולה ועוד, הובילו למספר מגמות מעניינות בשוק. בשבוע שעבר, חשפה חברת וויצ'ק המספקת שירותים ומוצרים ייחודיים לשוק הדיור להשכרה בישראל, שמאפשרים בין השאר לבעל הדירה לדעת מבעוד מועד מי הדייר אותו הוא מכניס לנכס שלו, את מדד WeCheck לשוק הדיור להשכרה לחודש ינואר 2021.

מתוך מדד WeCheck נראה כי בחודש ינואר השנה נרשמה עלייה של 10% בכמות הנכסים שהוצעו למול אשתקד (2021 – 19,489, 2020 – 17,787), ומדובר באחד מהסממנים המרכזיים של השפעת הקורונה על שוק השכירות.

כאשר מסתכלים על ההשפעה במחיר השכירות המבוקש, ניתן לראות כי במהלך 2020 שכר הדירה בישראל ירד במהלך השנה, אך עם כניסתה של 2021, בחודש ינואר נראה כי מגמה זו נפסקה וישנה התייצבות במחיר. בעוד שמגמה זו דומה בירושלים, תל אביב וחיפה, באר שבע, מציגה מגמה מעט שונה ועל פי מדד וויצ'ק, בחודש ינואר השנה, שכר הדירה בעיר עלה בחמישה אחוזים. כאשר מנתחים זאת על פי גודל הדירה, ניתן לראות שבינואר בדירות הקטנות (עד שלושה חדרים) ישנה עליית מחירים.

עוד עולה ממדד WeCheck כי החל מהרבעון האחרון של 2020, נראה כי שוק הדיור להשכרה משנה מגמה ונרשמת עליה בביקושים ברחבי ישראל, מגמה זו נמשכת גם בינואר השנה שמציג ביקוש גבוה מהממוצע בשנת 2020. אך למול העליות בביקושים בתל אביב, באר שבע וירושלים בחודשים האחרונים, בחיפה ישנה מגמה הפוכה עם ירידה בביקושים של 7%.

רמי רונן, מנכ"ל ומייסד חברת WeCheck: "מהנתונים שאספנו ממאות אלפי נכסים בשנת 2020, נראה כי במהלך השנה החולפת חווה שוק הדיור להשכרה שנה מאתגרת בעקבות הקורונה. ראינו כי במהלך 2020 נרשמה עלייה במספר הנכסים המוצעים לצד ירידה בשכר הדירה המבוקש, ועם כניסתה של שנת 2021, אנחנו מזהים מגמה של איזון והתמתנות למול אשתקד ומאמינים כי נתחיל לראות עליית מחירים בשוק לאחר פסח."

על WeCheck:

WeCheck הינה חברת Fintech ישראלית בהובלתם של אסנת ורמי רונן ובין בעלי המניות שלה נמצאים יד2 וישראכרט. החברה פיתחה שירות חינמי וחדשני המספק לבעל הבית דו"ח פרופיל אישי כלכלי ומשפטי על השוכר הפוטנציאלי שלו, למען כינון שקיפות מלאה בין הדיירים הפוטנציאלים לבעלי הנכסים וכן מציעה מגוון של מוצרים פיננסים ביניהם ערבות ייחודית וייעודית להבטחת שכר הדירה וכן אפשרות לקבלת שכר הדירה השנתי בתשלום אחד מראש.