"ביום הראשון אני מפטר את היועמ"ש"

מירב בן ארי: "ליברמן מחרים חרדים? אנחנו לא עובדים אצלו" * וח"כ שלמה קרעי מצהיר: "אם אני שר המשפטים, ביום הראשון אני מפטר את היועמ"ש"

 

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אולי מצניע את מועמדותו לראשות הממשלה, כדי לא להרגיז את מצביעי הימין שחונים אצל סער, אבל מועמדיו לא מסתירים את התכניות ליום שאחרי. חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי, כיום מס' 9 ביש עתיד, אומרת לבלום וגלסנר בתכנית שחור לבן בערוץ כנסת, "לפיד לא מחביא את מועמדותו לראשות הממשלה; מי שיקבל את מירב המנדטים בגוש יהיה רה"מ".

וגם, חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, לא מצניע את כוונותיו כלפי היועמ"ש מנדלבליט: אם אני שר משפטים, ביום הראשון אני מכנס את ועדת האיתור למנות לו מחליף". מנגד, לקרעי התנגדות לחוק צרפתי רטרואקטיבי, שיעצור את משפטו של ראש הממשלה.

ח"כ שלמה קרעי

המצב בסקרים לא משהו, ארבעים מנדטים ואנחנו שלושה שבועות לפני הבחירות, ואתם רק נסוגים.

"אם תבדוק לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות תראה שתמיד בתקופה הזו מעריכים אותנו בהערכת חסר, באזור עשרים ושמונה, זה סדר הגודל בסקרים – וזה מצוין, יש את מי שמנצח בסקרים ויש את מי שמנצח בסופו של דבר בקלפי. לנו הפעם יש הזדמנות לנצח בקלפי, להקים כאן ממשלת ימין שתוכל להמשיך לדאוג לאזרחי ישראל עם החיסונים".

אבל יש שוני מהפעמים הקודמות, בסוף זה עניין של מגמה. נתניהו הרי תמיד אומר: אל תסתכלו על הסקר, תסתכלו על המגמה. המגמה תמיד הייתה כלפי מעלה, עכשיו המגמה היא כלפי מטה, ומבחינתכם היא מדאיגה.

"אין כאן מגמה, מה שאנחנו רואים בסקרים זה יציבות בהערכת החסר, כך הסקרים לאורך כל הדרך".

הבעיה שגם אם תיקחו עוד כמה מנדטים, תיקחו אותם מאנשים מתוך הגוש שלכם – אז ניצחתם את עצמכם כמו במערכת הבחירות הראשונה…

"יצאנו כרגע מפורים משולש עם ממשלה משלושת או מרובעת שמנסה לגנוב קולות מהימין. יש את בנט וסער שאחד מהם מחרים בפה מלא את נתניהו ומצביעיו והם הולכים להקים ממשלת שמאל עם עשרים מנדטים של בנט וסער".

אם בנט שייך לצד השני אז בוודאי שאין לכם שום היתכנות לממשלה.

"בנט שייך לצד השני כל עוד תהיה לו ברירה. אם בנט יהיה שחקן מספיק משמעותי שיכול לעזור להקים ממשלת שמאל, ברור לי שזה מה שהוא יעשה".

עשיתם כמה שטיקים עם רע"ם…

"אין שום שטיקים, לעולם לא היה דבר כזה. הליכוד לא תשב ותיתמך על ידי מפלגה שאינה מכירה במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. סער הולך להקים ממשלה עם מרצ ועם העבודה".

גם ביבי ישב עם העבודה, עם כחול לבן ויש עתיד – זו לא הייתה ממשלת ימין? השאלה היא מי בראש, אם סער ובנט יהיו בראש זו תהיה ממשלת ימין.

"השאלה היא מי הכוח המניע של הממשלה והאם יש ברירה אחרת או לא. אתה רואה איזה מקלות בגלגלים כחול לבן תוקעת, כי היא חצי מהממשלה הזו וישבנו איתם כי לא הייתה ברירה – לא הייתה כאן ממשלת שישים ואחד לימין. בנט וסער יקימו ממשלת שמאל שרובה תהיה שמאל, למרות שיש להם אפשרות להקים ממשלת ימין".

אולי הם ייקחו את החרדים בתוכה? הרי מה שהחרדים חתמו לכם זו איזושהי התחייבות אוורירית כזו, ממש לא כמו הפעם הקודמת. שמענו את ישראל אייכלר , בעקבות מה שקרה בפורים שמנעו מחרדים לעלות לירושלים, אומר שהוא ימליץ לגדולי התורה לתמוך בממשלה אחרת. כמעט אמר את השם המלא – גדעון סער.

"אנחנו עושים צעדים לא פופולריים, אבל המטרה של כולנו היא לצאת ממשבר הקורונה, ואנחנו נהיה המדינה הראשונה בעולם שהולכת לצאת מהמשבר הזה בזכות הנחישות והמנהיגות של נתניהו".

אתה ראית את הכותרות של העיתונים החרדיים הבוקר? כותרות על ממשלה, בסוף השר לביטחון פנים הוא שלכם והוא נותן את ההנחיות, שמונעת מחרדים לעלות להגיד פורים שמח להוריהם. השיח הפנים חרדי הוא זעם על נתניהו והבנה שיכול להיות שנצטרך ללכת עם גדעון סער.

"אני לא מכיר את העובדות כמו שאתה מתאר, אני עליתי לירושלים והיו מחסומים אבל כל הרכבים עברו בסופו של דבר, עשו הרתעה של אנשים מלבוא ולעלות לחגוג".

ראו סרטונים, חרדי חזר אחורה וחילוני נכנס פנימה. גפני קרא לזה סלקציה, וח"כ מרגי הרים את קולו על משטרת ישראל.

"אז אני אומר לך שהאכיפה צריכה להיות שוויונית, אין שום ספק בזה. ההפרות שאנחנו רואים בתל אביב זה חוצפה וחוסר ערבות הדדי, גם הפרות במקומות אחרים זו חוצפה".

מה זה חוצפה? אתם בעלי הבית!

"לכן יש אכיפה וההכוונה של הממשלה למשטרה זה אכיפה שוויונית. אם בשוליים רואים מישהו שהיה לא בסדר זה מצער ולא צריך לקרות".

שוק הפשפשים זה שוליים? שלושה ימים שכלי התקשורת מלאים בסרטונים משוק הפשפשים ואתה קורא לזה שוליים?

"ברור כאן שהצעדים הלא פופולריים שנוקטים כאן הם צעדים מנהיגותיים שרוצים להוציא את מדינת ישראל ממשבר הקורונה. אם אנחנו רוצים מנהיג שימשיך ויביא עוד עשרות מיליוני חיסונים, הרי יאיר לפיד אמר שיהיו חמישה חיסונים ב-2021 והוא לא טעה כי זה המנהיגות שלו – אם הוא היה ראש ממשלה באמת היו כאן חמישה חיסונים, ובשביל להביא עשרות מיליון צריכים את נתניהו".

אם רוצים שראש הממשלה ימשיך, לא מספיקים החיסונים, צריך עוד משהו – חוק צרפתי. ראש הממשלה אומר שהוא לא יציע, השאלה היא האם אתה תעשה זאת במקומו…

"אנחנו לא נעשה את זה כי לא צריך את זה".

אתה מתנגד עקרונית לחוק הצרפתי?

"אני לא מתנגד. אני מתנגד להחיל אותו רטרואקטיבית וכו', בוודאי שחוק צרפתי לא יחול על ראש הממשלה נתניהו. לא עושים דברים כאלה, ראש הממשלה אמר שהוא לא יעשה ואנחנו מתנגדים לזה. זהו חוק שגם אם הוא נכון, ואני חושב שלא צריך לתת לפקידים להחליף שלטון. אני לא אביא חקיקה כזאת, הליכוד לא יגיש הצעת חוק כזאת. ראש הממשלה אמר במפורש: לא נגיש פה חוק רטרואקטיבי. התיקים שלו מתפוררים בבית המשפט,
אם צריך באמת לעשות רעש תקשורתי זה על יועץ משפטי שלא אישר לפתוח בחקירה בניגוד לחוק יסוד, כל האיומים על העדים והביזיון של משפט כנגד ראש ממשלה בצורה כזו מביישת".

 פיטורי היועץ המשפטי לממשלה על הפרק?

"אם אני שר המשפטים באותו יום שאני מתמנה אני מכנס את וועדת האיתור להעיף אותו".

אז המשמעות היא שיהיה יועץ משפטי שיכול לעכב את משפט נתניהו.

"משפט נתניהו מתקיים, הוא החל והוא יתפורר כ'עורבא פרח'. היועץ המשפטי שמנסה לשקר שהוא כביכול אישר פתיחת חקירה, זה דבר שצריך להיות בכותרות עד שהוא ילך הביתה".

אז יש כאן כותרת: משימה ראשונה של שר משפטים שמתמנה על ידכם: להעביר את מנדלבליט מתפקידו.

"היועץ המשפטי היה צריך לעוף מזמן מתפקידו, לכנס את וועדת האיתור ולבקש לדון מחדש במינוי היועץ המשפטי ולהביא לסיום תפקידו".

לפי הסקרים נתניהו צריך כאן נס, נתניהו שאל אותך בסיעה האם זה נס גלוי או נס נגלה, יש לך תשובה?

"לפי הגימטריא זה לא משנה: נס נגלה זה 'ביבי ראש הממשלה' וזה גם 'עשרה בניסן'.
סער בנט ולפיד הם הסב"ל – ספק ברכות להקל, אם אתה מסופק אם הקול שלך ילך לימין או לשמאל , עדיף שלא תלך לשם".

חכ"ל ומועמדת יש עתיד, מירב בן ארי

אנחנו רואים את יאיר לפיד מגיע בסקרים לשיא שלו כשהוא רץ בתחילה עם יש עתיד. מצד שני, אנחנו רואים את הוטו שמטילים סער ובנט – זה בעצם אומר שיש וטו אישי על לפיד ואין לכם היתכנות להגיע לשישים ואחת.

"אני חושבת שאפשר להגיע להרבה יותר מנדטים, ואף לעבור את העשרים, יש עוד יותר מחודש.
לגבי הוטו, יש הרבה דברים שקורים ואפשר לשנות והם לדעתי גם קצת בלחץ שלא לאבד מצביעי ימין ולכן הם יצאו בהצהרה כזאת. אני כבר רואה נסיגה מהאירוע הזה ואני מקווה שיבינו שהמטרה היא להחליף את נתניהו וצריך לחשוב על איך הולכים ביחד".

זה לא רק הם מסתייגים מלפיד, גם יאיר לפיד מסתייג מיאיר לפיד, הוא לא עושה קמפיין לראשות הממשלה כי הוא כנראה מבין שאם הוא יעשה קמפיין התוצאה תהיה שמצביעים לסער ולבנט  יחזרו לנתניהו כי הם לא רוצים את יאיר לפיד. איך ניתן לרוץ לראשות ממשלה כאשר אתה מסתיר את מועמדותך?

"כבר היום נתניהו בכל הריאיון שלו מדבר על לפיד כאלטרנטיבה".

נתניהו לא מסתיר את זה שלפיד מועמד, רק לפיד מסתיר שהוא מועמד…

"נתניהו מתעלם מכולם ומדבר רק על לפיד, למרות שגם בנט וגם סער מדברים על ראשות ממשלה.
בסופו של דבר אנחנו רצים לממשלה כדי להחליף את הממשלה הגרועה הזו ולכן מי שיהיה לו את מירב המנדטים הוא זה שצריך להוביל".

אם יבואו בנט וסער, יתאחדו יום אחרי הבחירות ויגידו שלהם יש את רוב המנדטים מאשר יש עתיד?

"אני כבר הייתי במסיבת שתיית המנדטים של נתניהו כבר הייתי, הם בימין – במקום קצת יותר בעייתי, אצלנו אין סיכוי שהמצביעים יצביעו לנתניהו, ולכן בואו נחכה ונראה כמה מנדטים יהיה להם ביחד".

ואם ביחד הם יביאו יותר מנדטים, את לא שוללת את האמירה שהם יוכלו לומר: אנחנו נוביל ממשלה ברוטציה ותתמכו בנו?

"אני לא אמרתי שזה לגיטימי, אלא אמרתי שהייתי במסיבת שתיית מנדטים של נתניהו לימין, ונראה כמה יקבלו ביחד ואחר כך נדבר על הרכב הקואליציה ומי יהיה ראש ממשלה".

אמרת קודם משפט נורא מוזר בעיניי – אתם כיום המפלגה הגדולה ביותר כיום מול נתניהו והנציגה שלה לא אומרת היו"ר שלנו יהיה ראש הממשלה, אלא אומרת:  בוא נראה מי תהיה המפלגה הגדולה ביותר. לא סער ולא בנט אומרים זאת. הגדול ביותר מחביא את עצמי?

"ממש לא מחביא, לפיד נמצא, מדבר עם אנשים בזום ועשה גם ראיונות".

איפה השלטים 'לפיד לראשות הממשלה'? הגענו למצב שנתניהו מתראיין יותר ממנו, שהוא מתח תמיד ביקורת על נתניהו למה הוא לא הולך לאולפנים…

"אתם מבינים גם שזה גם כן הזוי, אחרי שכל השנה וחצי לא שמעו ממנו מילה ובשבועיים שלושה האחרונים נזכר שיש תקשורת. גם זה בעיה אמיתית, ראש ממשלה צריך לדבר עם הציבור תמיד.
ולשאלתכם, אני חושבת שזה לגמרי לגיטימי וחבל מאד שראשי מפלגות אחרים לא עושים זאת – לדבר על מירב המנדטים".

הגעת מ'כולנו', ימין ממלכתי, שעשה קמפיין עם תמונות של בגין, ופתאום עברת לצד השני, עם יש עתיד שאומרת שהיא תשב בקואליציה עם המשותפת…

"אני שנתיים בבית ומתסכלת מהצד, הצבעתי ליש עתיד ולאחר מכן לכחול לבן כך שמרגיש לי טבעי להיות ביש עתיד ואני לא רואה מרחק אידיאולוגי כל כך גדול: בתוך יש עתיד יש גם אנשי ימין ואנשי מרכז וזה לגמרי טבעי לי להיות ביש עתיד".

בגין היה יושב עם הרשימה המשותפת?

"אני לא מאמינה בלפסול מגזר שלם. במדינת ישראל יש כמעט עשרים אחוז מגזר ערבי, יש בו דעות שונות.
אני לא מאמינה בהדרה של המגזר הערבי".

מה עם הדרה של המגזר החרדי? ליברמן הוא שותף קרוב שלכם ואנחנו שומעים אותו אומר: ממשלה ללא חרדים.

"השיח הוא אחר ובניגוד לאחרים אנחנו לא מחרימים ליברמן תוקף אותנו? אני לא עובדת אצלו, אני עובדת אצל הציבור".

השארת תגובה