בידוד חברתי בעידן הקורונה לסובלים מאבדן שמיעה

מחקר חדש מצא: אנשים הסובלים מאבדן שמיעה מתקשים יותר בעידן הקורונה ומדווחים על תחושה חדה יותר של חוסר יכולת להיות שותפים שווים בשיחות, בפגישות מקוונות או בהרצאות המתנהלות במרחב הדיגיטאלי

לרגל יום השמיעה הבינלאומי: 800,000 ישראלים סובלים מלקות שמיעה. מבחינתם, מהווה הקורונה אתגר גדול יותר וקשה יותר להתמודדות, בשל הצורך לתפקד בסביבה דיגיטלית, מאחורי מסיכות – ובתנאים חדשים וקשים יותר. לרגל יום השמיעה הבינלאומי, מחקר חדש מצא כי כמעט 80% מדווחים על קשיים בהבנת הדיבור של אנשים העוטים מסיכה.

מחקר חדש מצא כי 79% מהמשתתפים בסקר מדווחים על קשיים בהבנת הדיבור של אנשים העוטים מסיכות. שיעור המבוגרים הסובלים מקשיים כאלה גבוה משמעותית, ועומד על 90%, לעומת 65% בקרב ילדים. הסקר, שנערך על ידי MED-EL, מעלה גם כי המעבר למרחב הדיגיטלי מציב מחסומים גבוהים משמעותית בדרכם של מי שסובלים מירידה בשמיעה. אנשים המתמודדים עם בעיות שמיעה מדווחים בעידן הקורונה על תחושה חדה יותר של חוסר יכולת להיות שותפים שווים בשיחות, בפגישות מקוונות או בכיתות המתנהלות במרחב הדיגיטאלי.

ההשפעה השלילית של הבידוד החברתי על הבריאות הנפשית, עוררה כבר חששות בקרב אנשים הסובלים מאבדן שמיעה ומי שמטפלים באוכלוסייה הזאת – הרבה לפני מגיפת הקורונה.

37% מהמשיבים מציבים את הבידוד החברתי כפחד הגדול ביותר שלהם, העולה מאבדן השמיעה.

החשש הזה מוגבר על ידי הריחוק החברתי המתחייב בעידן הקורונה – והעברת תהליכי תקשורת בין-אישית לטלפונים ולשיחות וידיאו, שם מתקשים מי שסובלים מאבדן שמיעה לתפקד, מעל ומעבר לקושי ממנו סובלים אנשים בעלי שמיעה תקינה.

יום השמיעה הבינלאומי נועד להגביר את המודעות של אנשים הסובלים מאבדן שמיעה, רופאים ומומחים בתחום, כמו גם בני משפחה וחברים, לחשיבות השמיעה התקינה, ולזמינותם של פתרונות חדשניים להתמודדות עם ירידה בשמיעה ואבדן שמיעה – דוגמת שתלי שבלול.

לדברי נאוה נקש קלינאית תקשורת מנהלת חטיבת השתלים: "במיוחד בתקופות קשות, אנחנו רוצים לעמוד מול הבידוד החברתי אותו מציג השילוב בין אבדן שמיעה ובין מחסומי תקשורת – באופן הפוגע באיכות החיים. המגיפה הראתה כי בעתיד, רשימת הנדרשים להתמודד עם בידוד חברתי תכלול לא רק את מי שמושפעים מאבדן השמיעה, בני משפחותיהם וחבריהם. היו סבלניים כלפי אנשים הסובלים מלקות שמיעה וודאו כי הם לא לבד. כיום, ישנם פתרונות קלים ליישום לסובלים מלקות שמיעה. התייעצו עם רופא אף אוזן גרון אודות הטיפול המתאים עבורכם."

השארת תגובה