חברה קבלנית ניסתה לחמוק מתיקון ליקויי בנייה – ושילמה על כך ביוקר

אילוסטרציה: בנייה
אילוסטרציה: בנייה
בני זוג, שרכשו דירה בפרויקט בוטיק יוקרתי ברמת השרון ושילמו תמורתה יותר מ-4 מיליון שקלים, חוו על בשרם את המימרה "לא כל הנוצץ זהב", שכן בדירת חלומותיהם התגלו ליקויי בנייה רבים.
לטענת בני הזוג, הם פנו שוב ושוב אל החברה הקבלנית שהקימה את הבניין, כדי שזו תפעל לתיקון הליקויים בדירתם, אך פניות אלה נענו, לעדותם, בסחבת וללא מענה אמיתי. על כן פנו בני הזוג אל עו"ד גיל אדר המתמחה בדיני מקרקעין, אשר הגיש בשמם תביעה נגד החברה.
בחוות דעת מומחה שצורפה לכתב התביעה, פורטו ליקויי בנייה רבים, ובהם נזקי רטיבות, גימור מרושל ופגום של הקרמיקה, הצבע והתריסים, צינור מים משותף שעובר בחדר השינה וגורם לרעשים רמים, היקוות מים בשל ניקוז לקוי, ועוד.
בתביעה נטען עוד, כי במשך כשלוש שנים וחצי פנו בני הזוג, פעם אחר פעם, לחברה הקבלנית, אולם, בניגוד למתחייב על פי חוק המכר, החברה פטרה אותם בתירוצים שונים ומשונים ולא פעלה לתיקון הליקויים. עוד נטען, כי השנים שנקפו ללא תיקון המפגעים, גרמו להחמרת הנזקים בדירה, ובודק, שהוזמן פעם נוספת כדי לערוך חוות דעת מעודכנת, העריך את עלות התיקונים בכ-80 אלף שקלים.
"התובעים פעלו בתום לב ועשו כל מאמץ לתת לנתבעת עוד ועוד אפשרויות לביצוע תיקון הליקויים על פי חובתה החוקית והחוזית, אלא שהנתבעת בחרה להתעלם ולהמתין שהתובעים ירפו ידיים, וזאת בדרך של דחייה והתעלמות בחוסר תום לב ובלי רחם על התובעים, אשר השקיעו את מיטב כספם בדירה", טוען עו"ד אדר בכתב התביעה.
רק לאחר הגשת התביעה, ניאות סוף-סוף גורם בכיר בחברה להשיב לעו"ד אדר. אותו גורם התנצל בפניו על כך שמכתב התראה שנשלח אליו בטרם הגשת התביעה, לא זכה למענה, והציע שהחברה תתקן את כל הליקויים מבלי להידרש לבית המשפט. אך היה זה מעט מדי ומאוחר מדי.
לדברי עו"ד אדר, מכיוון שהתביעה כבר הוגשה, ובני הזוג נדרשו לשלם לו שכר טרחה, ניתן יהיה לסיים את ההליך המשפטי, רק אם החברה תבצע, בתוך 60 ימים, תיקון מהיר ויסודי של כל הליקויים בעלות של כ-80 אלף שקלים, ובנוסף, תישא בתשלום ההוצאות המשפטיות של התובעים.
למרות המחיר הגבוה, יותר מ-100 אלף שקלים בסך הכל, נענתה החברה להצעה בחיוב, ובין הצדדים נחתם הסכם פשרה, שקיבל לאחרונה תוקף של פסק דין בבית משפט השלום בתל אביב.
עו"ד גיל אדר https://www.adar-law.co.il  עוסק בכל תחומי המקרקעין, ובליווי משקיעי נדל"ן ישראלים בעסקאות בחו"ל. בין השאר עוסק משרדו בניסוח חוזי שכירות ורכישת נכסים, עסקאות מכר, ייצוג בבתי משפט של רוכשים ומוכרים, איחורי מסירה, ליקויי בנייה, עבירות בנייה ועוד. 
השארת תגובה