חצי יובל לאחר פתיחתה: תחנת 'השלום' נפתחה מחדש

תחנת השלום, צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל
תחנת השלום, צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

25 שנים לאחר פתיחתה של תחנת השלום בשנת 1996, נפתחה תחנת השלום החדשה הכוללת את הכנף הדרומית, הכוללת טרמינל דרומי חדש אשר מכפיל את התחנה הקיימת.

אולם הנוסעים החדש שנבנה על ידי אגף ביצוע ברכבת ישראל בעלות של כ-100 מיליון שקלים, מהווה העתק כמעט זהה של האולם הקיים, וכולל שתי מעליות חדשות, וכן שני דרגנועים חדשים, לצד שני גרמי מדרגות, מתחם שירותים חדש ובית קפה. הטרמינל החדש, כמו כל תחנות רכבת ישראל, נגיש באופן מלא לנוסעים עם מוגבלויות.

אולם הנוסעים החדש יאפשר זרימת נוסעים משופרת ונוחה יותר בתחנת השלום, בה עוברים כ-50-60 אלף נוסעים מידי יום, וכ-1.4 מיליון נוסעים מידי חודש, הכי הרבה נוסעים מבין כל תחנות הרכבת, ויפחית משמעותית את התורים לבידוק הביטחוני בכניסה לתחנה. כמו כן האולם החדש ישפר ויקצר משמעותית את דרכי הגישה אליה מכיוון דרום, אשר עד היום באי התחנה מכיוון זה נאלצו לחצות את דרך השלום הסואנת ולבזבז זמן יקר במעברי החצייה.

שרת התחבורה, ח"כ תא"ל (מיל') מירי רגב ציינה: "לרכבת ישראל מקדמת בהנחייתי את המהלך לשידרוג ושיפור השירות בתחנות הקיימות. התחנה החדשה תגדיל את הנגישות של באי הרכבת למרכזי התעסוקה הצמודים אליה, ותאפשר עוד הזדמנויות תעסוקה, מסחר, פנאי ובילוי לכל תושבי הארץ."

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר ציין: "תחנת השלום היא התחנה המבוקשת ביותר ובה עוברים כ-50-60 אלף נוסעים ביום, וכ-1.4 מיליון נוסעים בחודש. התחנה המשודרגת תאפשר לנו להעניק שירות מיטבי לנוסעי הרכבת היום,  ולמיליוני הנוסעים החדשים שצפויים להשתמש בשירותי הרכבת בשנים הקרובות. אני מודה לשרת התחבורה ואנשי משרד התחבורה על תמיכתם בפרויקט, ולעובדי הרכבת על הביצוע האיכותי."

השארת תגובה