כיצד נכין משלוח מנות בריא?

משלוח מנות מלא בפינוקים מהווה מתנה משמחת וברוכה לכל אחד ואחת, אך כאשר למקבל יש מגבלות תזונתיות בגלל דיאטה או מחלות כרוניות כמו סוכרת, זה יכול להיות מאתגר • הנה כמה מוצרים שתוכלו לשלב במשלוח מנות שלכם שיהפוך להיות מרשים ובריא

 

שוקולד מריר

מחקרים מראים כי נוגדי חמצון חזקים בשוקולד מריר עשוי להשפיע לטובה על לחץ הדם, על עמידות לאינסולין ועל תפקוד כלי הדם. בחרו שוקולד עם 70% מוצקי קקאו לפחות. בדקו גם את כמות הפחמימות ובחרו את אלו עם כמות פחמימות נמוכה.

פירות

פירות טריים יכולים להוות תוספת צבעונית למשלוח המנות. פירות עשירים בסיבים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון אך גם בסוכר הפירות.
תותים מכילים מעט פחמימות, עשירים בויטמין C ובליקופן ויכולים לקשט את המשלוח שלכם. (רק שימו לב לאופן האריזה ולזמן שעובר עד שהמשלוח שלכם מגיע ליעד כדי שלא ימעכו). בתפוחים, אגסים, תפוזים, קלמנטינות, אשכוליות, פומלה, אפרסקים, משמשים ונקטרינות יש פחות סוכר מאשר באננס, רימונים, מנגו, בננות, או פירות יבשים.
השפעת סוכר הפירות על סוכרתיים תלויה בתכולת הסוכר שבהם ובתגובה אישית. מדידת סוכר מהאצבע או באמצעות מד סוכר רציף ללא דקירות מאפשרת ללמוד אם ואילו פירות ניתן לכלול בתפריט.

קפה ותה

בשנים האחרונות, נוצרו מגוון רחב של סוגים של קפה ותה. הרכיבו למקבל המשלוח סלסלת קפה ו / או תה שכוללת מבחר סוגי תה בתפזורת, או שקיות תה, כמו גם כוסות, ספלים, מסננות וציוד לחליטת משקאות אחרים. גם לקפאין יש תגובות סוכר המשתנות בין אנשים שונים. כמו כן חליטות תה המבוססות על עלים עדיפות על אלו המכילות חתיכות פרי.

אגוזים

עבור אנשים עם סוכרת, אגוזים יכולים להיות מתנה מופלאה ועשירה. הם עשירים בויטמינים, מינרלים וסיבים, ודלים בפחמימות. במחקרים רבים, אגוזים הראו יתרונות בריאותיים לכל האנשים. שקדים במיוחד, נמצאו כמסייעים לירידה במשקל, לנירמול של רמות הסוכר ולהורדת גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם בקרב אנשים עם סוכרת מסוג 2. למרות היתרונות הבריאותיים שלהם, האגוזים עשירים בשומן וקלוריות ולכן גודל המנות הוא המפתח לשילובם בכל תזונה שהיא – אפילו בתזונתו של אדם שאין לו מחלה כרונית כמו סוכרת.
מנת אגוזים אחת היא בערך 1/4 כוס או חופן אחד קטן, ולכן חלוקת אגוזים לכמות קטנה להגשה בשקיות דקורטיביות יכולה להיות פיתרון נחמד. בפיסטוק ובקשיו כמות הפחמימות הגבוהה ביותר. לעומתם אגוזי פקאן, ברזיל ומקדמיה הם שלושת האגוזים הדלים ביותר בפחמימות. אגוזים לא מלוחים ולא קלויים הם תמיד הבחירה הבריאה יותר.

בקבוק יין

ביין אדום כמות נוגדי חמצון גבוהה במיוחד, כמות הפחמימות שבו נמוכה (2 גרם ל-100 מ"ל),
במשקאות כמו ויסקי, קוניאק, עארק וודקה 0 פחמימות!
קוקטילים ובמשקאות המכילים סוכר אינם מומלצים.
באלכוהול המתינות היא שם המשחק – עד 2 מנות לגבר ומנה לאשה ביום

טיפים לשתייה נבונה:

• לשתות אלכוהול רק עם אוכל.
• לשתות לאט.
• להימנע ממשקאות מעורבים "ממותקים" ומיינות מתוקים.
• ניתן לערבב משקה חריף עם מים, סודה, או משקאות קלים דיאטטיים.

בקרב סוכרתיים, אלכוהול עלול לגרום לירידת סוכר ויש לו השפעה עד 12 שנות לאחר השתייה. לכן היו ערניים ולימדו את ההשפעה של המשקאות השונים על גופכם והתאימו את האכילה והטיפול התרופתי למשקה שבחרתם לשתות.

לסיכום, אפשר להכין משלוח מנות בריא יותר ולגרום לו שהוא יהיה עדיין מפנק מספיק. זכרו כי חשוב להתייעץ עם דיאטנית מומחית ויחד לגבש את התפריט הנכון ביותר לגופכם.

מתכון לדובשניות בריאות

החומרים:

  • 2 ביצים גדולות מוקצפות ידנית
  • קורט מלח
  • 2/3 כוס קמח שקדים
  • 2 כפות פשתן טחון
  • 2 כפות חמאת בוטנים/שקדים/טחינה
  • כפית גדושה אבקת אפיה
  • כפית מלאה נס קפה
  • 3 כפות אריתריתול/3 שקיות סטיביה
  • תבלינים: קינמון, זנגויל, הל, פלפל, אגוז מוסקט

אופן ההכנה:

  • ליצור 16-20 עוגיות להניח על נייר אפיה ולאפות כ-12 דקות בשליש תחתון של התנור.

עדינה בכר, דיאטנית תזונה קטוגנית וסוכרת במרכז DMC לטיפול בסוכרת

השארת תגובה