החרדים: מ'אדום' ל'צהוב' בפחות משבוע

מ.א. נחל שורק -מועצה דתית חרדית הצליחה תוך שבוע להפוך ממועצה אדומה לצהובה עם מעל 75% התחסנות מגיל 16 ומעלה – הכל בזכות התערבות אישית של ראש המועצה ומבצע חיסונים יחיד מסוגו

נחל שורק מתחסנת
נחל שורק מתחסנת

שבוע שעבר נערך במ.א נחל שורק מבצע משותף ויוצא דופן של הרשות יחד עם פיקוד העורף ומד"א לחיסון כלל האוכלוסיה במועצה. המבצע הייחודי שבמהלכו חוסנו ביום אחד כ 550 איש זכה להתעניינות רבה מפיקוד העורף ומרשויות רבות המעוניינות להעתיק את המודל – הן מבחינת ביצוע (למרות הביקוש לא היו תורים וההתנהלות היתה מהירה ויעילה) והן מבחינת הפרסום שכלל גם קהל יעד חרדי וקבוצות סיכון.

מדובר על מבצע יחיד מסוגו שבמהלכו דאגה הרשות – מ.א נחל שורק לארגן מתחם חיסונים ענק המשותף לכל קופות החולים ושאפשר חיסון לכל אדם מגיל 16 שרצה בכך (כולל פועלים זרים שמתגוררים ועובדים במקום. המועצה פיתחה יישומון אינטרנטי שבו כל מי שנרשם התקבל בשעה ייעודה ויצרה קשר טלפוני אישי עם תושבים חרדים או קשישים מנותקי אינטרנט כדי לתאם להם את השעה הנוחה- התנהלות זו מנעה תורים וצפיפות ואפשרה התנהלות מהירה ויעילה כולל הגדלת מכסת התורים והארכת המבצע לבקשת התושבים. כמו כן המשיכה המועצה לדאוג לאוכלוסיה הקשישה (כפי שעשתה מראשית הגעת החיסונים לארץ) ולמבוגרים סיעודיים הוזמן אמבולנס על חשבון המועצה שלקח והחזיר את הקשישים מהבית לחיסון וחזרה .

למבצע הייחודי הזה קדם מהלך דוברותי רחב היקף שפנה לתושבים, רבים מהם מהמגזר החרדי, בפלטפורמות שונות -כולל שיחות אישיות עם התושבים, סרטוני הסברה, הקלטות קוליות, פליירים וסיוע של כלל עובדי המועצה ורכזי היישובים השונים.

*ממועצה אדומה לצהובה בשבוע אחד!*

האתגר לא היה פשוט- מועצה אזורית נחל שורק הינה מועצה דתית חרדית המונה כ 11,000 תושבים. הגל הנוכחי הכה קשה במועצה שתוך ימים בודדים הגיעה לתחלואה גבוהה יחסית והשמועות שהסתובבו על פגיעה אפשרית של החיסון יצרו חששות רבים אצל התושבים שנמנעו מלהתחסן.

ראש המועצה, אלי אסקוזידו, החליט לקחת את הנושא לידיו מתוך מטרה ברורה למגר את המגיפה באזורם ולהפוך למועצה המובילה בארץ בתחום הטיפול בקורונה. ברגע שניתן היה לחסן את האוכלוסיה הבוגרת החלה המועצה לנקוט בצעדים לעידוד התחסנות שכללו הקלטות קוליות מראש המועצה לתושבים חרדים נטולי תקשורת ברשת, סרטוני הסברה ממובילי דעה חרדים ומפגשי זום עם רופאים ומומחים בעלי שם בחיסונים.

היום לאחר מבצע החיסון הנרחב ראש המועצה מתקרב להשיג את היעד שהציב לעצמו- 90% מהאוכלוסיה הבוגרת בני ה 55 פלוס מחוסנת , וכ 75% מכלל תושבי המועצה מגיל 16 ומעלה חוסנו. המועצה הצליחה לרדת תוך שבוע וחצי ממועצה המוגדרת מועצה אדומה למועצה צהובה ונראה כי הדרך להיות ירוקים מתקרב בצעדי ענק.

אלי אסקוזידו ראש המועצה: "הגל הנוכחי בשונה מהקודמים היה חזק ומדבק יותר – הסכנה שנשקפה ונשקפת לתושבים היתה ברורה ומיידית ולכן היה לי ברור שאעשה הכל כדי לאפשר ולהקל את התחסנות הציבור לשמחתי פיקוד העורף ומד"א שיתפו איתנו פעולה והצלחנו במהלך מיוחד לחסן את רוב האוכלוסיה במקום. אני תקווה שהחיסון יויכיח עמו ונזכה לראות ברכה בעמלנו ורפואה שלמה לכל חולי עמנו.

2 תגובות
  1. אין על מועצה אזורית נחל שורק

  2. אין על אלי אסקוזידו!!
    ועל עובדי המועצה!!
    המועצה הכי שוווההה

השארת תגובה