כמה עולה מקרן נייד ?

656
656

ישנה מלחמה תמידית בין מקרנים ניידים לנייחים, אך בשנים האחרונות אפשר לראות שסך המכירות של מקרנים ניידים גובר על הנייחים. מן הסתם, מקרנים ניידים יקרים יותר, אך גם בתוך הכותרת של מקרנים ניידים יש עוד המון מה להכיר. אז כמה עולה לי מקרן נייד איכותי ? ריכזנו לפניכם את ממוצע המחירים עבור סוגי מקרנים ניידים שונים:

מקרן נייד אנדרואיד ?

מקרן אנדרואיד הינו מקרן בעל מערכת הפעלה עצמאית של גוגל או אפל. היתרון שיש במקרן נייד מסוג אנדרואיד הוא שאין לנו אף צורך במוצרים נלווים, המקרן מכיל הכל, רמקול, גלישת WiFi, בלוטוס, מערכת הפעלה, ממש מחשב נייד בצורת מקרן. עם איכות המקרן המחיר כמובן משתנה, אך אם ניקח לדוגמא את מקרן האנדרואיד הנמכר Mogo של חברת Xgimi נוכל לאמוד דרכו את ממוצע המחירים שנע בסביבות ה-5,000 ש"ח עבור מקרן נייד אנדרואיד.

[ ראו כאן את המדריך המלא לבחירת מקרן נייד נטען ]

מקרן נייד סטנדרטי

מקרן נייד סטנדרטי בעבר היה מתחרה צמוד למקרנים הנייחים, אך מאז שניתן לרכוש מקרן נייד עם מערכת הפעלה מובנית כמות המכירות של מקרנים ניידים סטנדרטים ירדו. עם זאת, מערכת זו בדרך כלל מחובר למחשב באמצעות כבל HDMI או בלוטוס, מערכות אלו בעלות סוללה עוצמתית יותר מאשר מקרני אנדרואיד ונחשבים לעמידים מאוד. המקרן הנייד הנמכר ביותר בקטגוריה הזו שייך לדגם C80 של חברת ViviBright, מחירו עומד על כ 1,600 ש"ח. אמנם מדובר על מחיר זול, אך זה היתרון של הדגם. בדרך כלל ממוצע המכירות של מקרנים ניידים יעמוד על כ-2,200 ש"ח.

בתמונה: מקרן נייד   C90 מדגם Cheerlux

מקרן LED עוצמתי וחיי נורה של עד 50 אלף שעות

מקרן נייד כיס

מה קורה כאשר משלבים בין שתי הקטגוריות והופכים את המוצר להרבה יותר זמין? מקרן נייד כיס בעל מערכת חכמה משנה את כל מה שידענו על מקרנים עד היום. ניתן להתחבר למקורות תוחם בפשטות, עוצמת ההארה מתאימה למקומות חיצוניים ומשקל המוצר נע בין מאות גרמים בודדים. הדגם הפופולרי ביותר שייך לחברת CLX והוא דגם XP9. המחיר משקף לנו את ממוצע המחירים עבור מקרנים ניידים זעירים עם מערכת הפעלה חכמה, המחיר הוא כ-4,500 ש"ח בלבד!

בתמונה – מקרן XP9 של חברת CLX

מקרן איכותי ועמיד, יתרון – שעתיים שעות עבודה רציפה ללא טעינה.

מה חשוב לבדוק לפני שקונים מקרן נייד ? [ עדכני ל- 2021 ]

הגעתם להחלטה להעיף את מסך הטלוויזיה ולרכוש מקרן במקום? החלטה נבונה. הנה כמה דברים שיש לדעת לפני שאתם רוכשים מקרנים חדש:

חלל החדר – בחירת המקרן צריכה להתאים לגודל החדר, לכל מקרן יש גודל ההקרנה המינימלי והמקסימלי שלו. רוב המקרנים יורדים באיכות ההקרנה כאשר הם נמצאים במקסימום או במינימום שלהם, ולכן חשוב לבחור מקרן בעל יכולת הקרנה טובה המתאימה לחלל החדר. אם מדובר על קולנוע ביתי עליכם לבחור מערכת שמגיעה לפחות ל-300 אינץ', אם אתם רוצים מקרן לחדר השינה 150 אינץ' יהיה די והותר. כאשר מדובר על מקרן נייד יש לבחור טווח רחב של הקרנה שיכול להתאים לכל מקום ללא הפחתה באיכות ההקרנה.

אור טבעי – עוצמת הארה של כל מקרן רשומה תחת Ansi Lumens. עליכם לבחור עוצמת הארה בהתאם למיקום המקרן. כאשר מדובר על מקרן נייד העניינים יותר מסובכים כי אין מקום ספציפי למקרן בדרך כלל, לכן אנו ממליצים לבחור עוצמת הארה גבוהה מ-1,500 אנסי לומנס.

סוללה – האם יש לכם מקור חשמל זמין? אם לא, כמה זמן אתם תוכלו להשתמש במקרן ללא חיבור לחשמל? מקרנים ניידים, גם העוצמתיים שביניהם לא עולים על 4-5 שעות עבודה ללא טעינה, במיוחד כאשר מדובר על מקרנים איכותיים. לכן, עליכם להיערך בהתאם, שימו לב שאתם בוחרים מקרן יחסית עוצמתי וכמו כן מטען נייד במקרה הצורך.

באדיבות : ענק הסאונד – יבואני מקרנים https://www.sound-systems.co.il/

השארת תגובה