למרות הסגר: מניין יהודים בשטפנשט

הסגר ברומניה נפרץ לראשונה: משלחת רבני שטפנשט עלו לציונו של האדמו"ר הראשון ביאס שברומניה ביום ההילולא קדישא

בית הכנסת אורחים שטפנשט ביאס רומניה
בית הכנסת אורחים שטפנשט ביאס רומניה

התרגשות עצומה בקרב שוחרי חסידות בית רוזין ושטפנשט עם היוודע הבשורה המרנינה כי מעל מנין יהודים זכו לפקוד את ציון קדשו של מרן הרה"ק רבי מנחם נחום משטפנשט ביום ההילולא קדישא, וזאת לאחר ששערי רומניה סגורים ומסוגרים מאז פרוץ המגיפה הנוראה לפני כעשרה חודשים אין יוצא ואין בא, עם שחר הילולת האדמו"ר הראשון משטפנשט, יום שני – י"ד כסלו תשפ"א, נכנסה הקבוצה הראשונה לרומניה מאז פרוץ מגיפת קורונה, שכללה את רבני שטפנשט בראשות הרה"ג אברהם יעקב סלמון שליט"א רב קהילת שטפנשט ויו"ר האגודה למקומות הקדושים ברומניה לצד מתי מעט שהעיזו והגיעו מארה"ב מאנגליה ואפילו מפולין.

במהלך יום ההילולא נערכו תפילות רבים בציון בעל ההילולא ביאס רומניה למען חסידי ואוהדי בית שטפנשט וכל עמך בית ישראל ששלחו פתקי דרחמי דרך מוקד הישועות שפורסם לטובת המוני המבקשים להזכר בציון הקודש ביום ההילולא להיוושע בדבר ישועה ורחמים.

בית ה'אגודה למקומות הקדושים ברומניה' שהיה סגור מזה קרוב לשנה מאז המסע האחרון שנערך במסגרת סיום הסיומים לציון מעמד סיום השס שנערך בעיר שאץ בחודש שבט תש"פ, פתח את שעריו מחדש והכנסת אורחים פעלה במהלך כל יממת ההילולא לטובת העולים לציון הקדוש ומתי מעט מתושבי המקום והאזור כולו.

השומרת של בית העלמין התרגשה לקבל את הקבוצה הראשונה מאז פרוץ המגיפה וסיפרה בהתרגשות כי לא זכור לא מעולם שחלקת הציון והאהל של הצדיק משטפנשט לא יהיו בו מתפללים כל יום ויום אולם למרבה הצער בשנה האחרונה המקום שומם ואין מבקרים ולכן היא לקחה על עצמה להדליק את נר התמיד למען יהיה לה ולכל התושבים לזכות ולשמירה ודבר פלא כי העיר יאס לכל אורך המגיפה הייתה ירוקה עם מיעוט נדבקים בקורנה לעומת ערים אחרות בהם המגיפה משתוללת בעוז.

מעל מנין היהודים שהטריחו את עצמם מארץ הקודש ואף מארה"ב ואנגליה בכדי לזכות לפקוד את ציון הקודש ביאס רומניה עלו לציון הקודש ובמשך שעות ארוכות קראו פרקי תהילים אמירת י"ג מידות של רחמים וסליחות לימי התעניות, המקום דמה ליום כיפורים וההתרגשות העצומה הועברה בשידור חי למוקד טלפוני מיוחד להמוני המבקשים להיות חלק מיום ההילולא בו ידוע כמסוגל לישועות והקראת שמות הברכה נמשכה שעות ארוכות. עם סיום פרק התפילה והדלקת נרות התמיד השתררה אווירת שמחה עצומה וריקודים בשירה לקל חי שזכו לקיים את ההילולא קדישא למרות הקשיים והסגר הכללי השורר בעולם.

האגודה למקומות הקדושים ברומניה ביקשה להודות לרבה של מולדובא הרב זלצמן שליט"א שעמד בקשר עם משרד החוץ בקישנוב יחד עם הרב סלמון שהפעיל את קשריו עם משרד החוץ בממשלת רומניה הצליחו לארגן את האישור המיוחל למשלחת 12 היהודים שנכנסו לרומניה לישועת עם ישראל.

עוד קודם למסע הפלאי לרומניה שעות בודדות לפני הטיסה המיוחלת לרומניה נערכה סעודת הילולא מרכזית בבית המדרש שטפנשט בבני ברק במהלכה נשמעו עובדות קודש וסיפורי פלא מבעל ההילולא קדישא בהם נשמעו עובדות ודרשות חיזוק מפי הרבנים הגאונים שליט"א כ"ק האדמו"ר מנדבורנא ביתר שאביו הרה"ק הדבר חיים זכה לבקר בהיכלו קודש של הרה"ק משטפנשט בנו של בעל ההילולא בעיר שטפנשט ברומניה בימי אברכותו.

פע"ח הרה"צ רבי יוסף בריאר שליט"א בנו של כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א הביא את ברכת אביו שאף שלח קוויטל להזכרה בציון הקדוש ברומניה. הגה"צ רבי יואל טוביאס שליט"א רב שכון ו' בני ברק שאף הקריא את הקוויטל הידוע של הרה"ק משטפנשט והונהג להקריאו בסעודות ההילולא כמו בחיים חיותו. הגה"ח רבי יצחק דוד אלטר בן כ"ק מרן הפני מנחם זצ"ל, הגה"ח רבי משה ברנסדורפר שליט"א ראש היכל ההוראה בירושלים שאף בחן לפני כן את אברכי הכוללים שטפנשט המסיימים את מחזור לימוד הלכות טהרה בראשות ראש הכולל הגרי"מ שטיין שליט"א, הגר"ז הורוביץ שליט"א רב קהילות החסידים באלעד, הרה"ג רא"י סלמון שליט"א רב קהל שטפנשט שערך את ההדרן על סיום מסכת עירובין מסדר לימוד הדף היומי הנלמד בביהמ"ד, הדומ"צ הגרי"י כהן שליט"א, והרה"ג ר"מ בן כליפא מגיד השיעור בדף היומי באמירת הקדיש של סיום המסכת כובד הגרא"י טורצין לעילוי נשמת אביו רבה של יהוד שנסתלק בחודש האחרון.

השארת תגובה