9 דרכים מומלצות לשמור על גופך בתקופת הסגר

אולי אנחנו לא יודעים באיזה מסלול החיים שלך היו עד לפני משבר הקורונה, אך אנחנו מוכנים להמר על כך שהם השתנו לא מעט מאז שהוא החל. כולנו תקווה שנעבור את התקופה הזו כמה שיותר מהר בריאים ושלמים, אך עד שזה יקרה, כדאי לך להקפיד על הרגלי בריאות וטיפוח שיהפכו את שגרת היום שלך לנעימה יותר – גם ביום שאחרי הקורונה. ועל מנת שזה יקרה, מותג הטיפוח 417- משתפים במספר המלצות שיביאו עימן השפעה חיובית על איכות החיים שלנו:

1. לשתות שלושה, ארבעה ואפילו חמישה ליטרים של מים ביום

כבר החלפת את בתי הקפה בישיבה בבית, אז אין שסיבה שלא להחליף את הקפוצ'ינו או לאטה מקיאטו בשתיית מים מן הטבע. היות וגוף האדם מאבד בממוצע כ-4.5 ליטר נוזלים ביום, שתיית מים חשובה לבריאות – היא מחזירה לגוף נוזלים, מנקה אותו ועוזרת להוריד במשקל. אז בפעם הבאה ששותים מים להעריך כל לגימה.

2. לכווץ את שרירי הבטן

תירגלת פעם יוגה או פילאטיס? אם כן, הטיפ הבא שלנו בטוח יהיה מוכר לך. החזקה של שרירי הבטן מכווצים תאפשר לך לחזק אותם בקלות. הפעולה הפשוטה הזו מאוד מתגמלת, כי חיזוק שרירי בטן חזקים שומרים על עמוד השדרה, דואגים לנשימה איכותית ומלאה, מגנים על האיברים הפנימיים במרכז הגוף ועוד.

3. מסכה רפואית – OUT | מסיכת בוץ – IN

כשאת בבית שלך, במקום בו את מרגישה הכי בנוח שאפשר, רצוי ואף מומלץ להחליף את המסיכה הסטרילית עם מסיכה מסוג אחר – לטיפוח הפנים. אם את צריכה המלצה, נסי מסיכת בוץ טבעונית המנקה את עור הפנים, מזינה אותו ומעניקה לו מראה מוצק וזוהר.

4. לקחת הפסקה וליהנות ממנה!

עשו לעצמכם מנהג וקחו הפסקה יזומה מהעבודה, מהלימודים ומשאר הדברים החשובים שאתם עושים כדי לחלץ את הגוף והשרירים. לנצל זאת כדי לעשות קצת כושר או לשים מוסיקה טובה ולרקוד כאילו אין מחר. הגוף שלכם יודה לכם והמצב רוח ישתפר פלאים.

5. לא טוב היות האדם לבדו – בשביל זה יש זום

אמנם הריחוק החברתי שינה את הדרך שאנחנו פוגשים משפחה, חברים וקולגות לעבודה, אך אינטראקציה חברתית היא בעלת השלכות על המצב הפיזי והנפשי של האדם. לכן מומלץ להיות בקשר עם הסביבה, וב-2021 יש המון דרכים איך לעשות זאת, כגון שיחות וידאו בזום, וובינרים ופעילויות במסגרת קהילות און-ליין. תזכרו שלרגע אתם לא לבד.

6. תהיי מודעת לעצמך ותזכרי לנשום עמוק

עם כל ההתרחשויות בבית ובעיקר בחוץ, מומלץ לתרגל נשימות, תרגילי ריכוז, דימיון מודרך או כל פעולה אחרת שתאפשר לך לשמור על מיקוד. אם את צריכה המלצות, תוכלי למצוא מגוון אינסופי של תכנים מעשירים לגוף ולנפש כגון תירגולי מיינדפולנס או אימוני יוגה הנמצאים במרחק הקלקה, וכל מה שנותר לך הוא לבחור את אלו שהכי תתחברי אליהם.

7. תזכרי שלהיות בתנועה עדיף על ישיבה

במסגרת שיגרת היום שלך יש חשיבות רבה להימצא בתנועתיות בתוך חדרי הבית. פעולות כגון הליכה, כיפוף או עלייה במדרגות מפעילות את כלל מנגנוני הגוף, ומפחיתות סיכונים בריאותיים. אז ההמלצה שלנו אליך היא לעשות את הסידורים והפעולות שלך, פשוטות ככל שיהיו – בעמידה.

8. לפני ישיבה ארוכה שימי קרם רגליים

ישיבה ממושכת היא ממש לא דבר שכיח כאשר את עובדת מהבית, אולם היא עלולה לגרום לכאבי רגליים ובעיות נוספות אותן ניתן ורצוי למנוע, למשל באמצעות שימוש בקרם לרגליים טרם הישיבה. זה מסוג הדברים שישפרו פלאים את התחושה שלך.

9. קחי פיקוד על מזג האוויר

לאקלים בסביבת המגורים שלך עלולה להיות השפעה חיובית או שלילית על הבריאות, נוחות והיעילות. אם החדר בו את נמצאת חם מדי זה עלול לגרום לתחושת עייפות מוגברת, לעומת סביבת עבודה קרה מדי, אשר פוגעת בתחושת הריכוז או עלולה לגרום לחוסר מנוחה והיסח דעת. לכן, אנו ממליצים לך לאוורר או לחמם את חדרי הבית בצורה שתהיה נוחה לך. רק תדאגי לבטריות בשלט.

השארת תגובה