" באירופה, בעלי חיים, לפני יהודים"

בדיון מיוחד בעקבות פסיקת בית המשפט של האיחוד האירופי ולפיו; 'פגיעה בשחיטה אינה פגיעה בחופש הדת' • המועצה החליטה; 'המאבק יעמוד בראש סדר העדיפויות של אגודת ישראל באמריקה'

רבי שמואל קמינצקי בביקורו במוסקבה
רבי שמואל קמינצקי בביקורו במוסקבה

'זה מתחיל בשחיטה ממשיך עם מילה ואם לא נפעל במלוא הנחישות לא ירחק היום והם עשויים חלילה גם לסגור את בתי הספר היהודיים באירופה; בפסיקה המקוממת של בית המשפט הגבוה לצדק של האיחוד האירופי נגד השחיטה שוב מוכיחה אירופה כי זכויות בעלי החיים חשובות מזכויות היהודים – כך אמר נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט בדיון מיוחד של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה שהתקיים בעקבות פסיקת בית המשפט של האיחוד האירופי ולפיו; פגיעה בשחיטה אינה פגיעה בחופש הדת.

כזכור, עניין הפגיעה בשחיטה הכשרה החל לפני כשנתיים בבלגיה, שם הועברו חוקים באזורי פלנדריה ווולוניה המחייבים הימום לפני השחיטה, ואסרו למעשה על שחיטה כשרה על פי ההלכה. חוקים אלה פגעו באופן משמעותי בחיי היהודים בבלגיה, כמו גם על אלה התלויים בשחיטה הבלגית במדינות אירופה אחרות. ההערכה של הקהילה היהודית הייתה כי מערכת המשפט תכיר בפגיעה החמורה בזכויות הקהילה היהודית ותבטל את חוקיותם.

הגר"פ גולדשמידט שנתבקש להעביר סקירה מקיפה על הפסיקה, השפעתה המידית וארוכת הטווח על יהודי אירופה ודרכי המאבק האפקטיביים אמר כי 'הדחף להחלטה המבישה הזו הוא אותה 'אירופה הישנה' המנסה אמנם להקשות על חייהם של 40 מיליון המוסלמים החיים באיחוד האירופי, אך ההשפעה היא עלינו היהודים. עתידם של 1.5 מיליון היהודים – 90% מהם אורתודוקסים – החיים ביבשת אירופה בסכנה'.

'החלטת האיחוד האירופי לא רק נתנה אור ירוק למדינות אירופאיות אחרות להטיל איסור על שחיטה יהודית ומוסלמית, היא גם מייצגת נסיגה גדולה וחסרת תקדים בחופש הדת באופן כללי – הסכנה הברורה והמידית המקוממת במיוחד היא בסעיף בהחלטה ובה 'קובעים' השופטים, לנו היהודים, כיצד עלינו לשחוט. זו חדירה בלתי נסבלת ובלתי חוקית לתחום הדתי על ידי בית משפט חילוני. זהו 'מדרון חלק' של התערבות גסה באורחות חיינו'.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' קרא בדיון לעזרתה של מועצת גדולי התורה ואגודת ישראל מאמריקה בכדי לעורר את דעת הקהל בארה"ב בכדי לעצור את המגמה הזו. 'להערכתנו אין יותר מה לצפות לסיוע מהמערכת המשפטית האירופית ועלינו לעבור למישור הפוליטי ולפעול כדי שהקונגרס האמריקאי יעביר החלטה נגד בלגיה. ויש להם את הכלים המשפטיים לכך בחוקים הקיימים. גם בהטלת סנקציות'.

בתום דיון ארוך של מועצת גדולי התורה החליטו הרבנים כי המאבק למען יהודי אירופה יעמוד בראש סדר העדיפויות של אגודת ישראל באמריקה.

הרב אבא כהן, סגן נשיא אגודת ישראל באמריקה לענייני ממשל ומנהל המשרד בוושינגטון אמר כי במהלך השנתיים האחרונות העבירה אגודת ישראל בוושינגטון את דאגתה ביחס לאיסור הבלגי וסוגיות אחרות לפקידי הבית הלבן ולמשרד החוץ, ומנהיגי הקונגרס, וזכינו לאוזן קשבת. 'אנו נמשיך במאמצים אלה, וכמובן כעת לאור הדברים של הרב גולדשמידט והחלטת מועצת גדולי התורה, נפעל בהתאם גם במישור החוקתי משפטי'.

תגובה אחת
  1. מצפה ממכם להתבונן מי עומד מאחורי המקל ,ולהבין שתם זמנכם לחיות אצל שונאינו ,וזהו זמן לעלות לאדמת ישראל ,למרות שגם פה שולטים בנו אויבי ה' ,אך המקום הכי בטוח לסוף הגלות זה אדמת ישראל

השארת תגובה