נתניהו: ישראל הראשונה לנצח את הקורונה

ראש הממשלה עם בשורה על מבצע החיסונים: "אחרי חודש אחד נחסן 2.25 מיליון אזרחים. אין דבר כזה בעולם" • "תוך 30 יום יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון הראשון לנגיף הקורונה בבית החולים שיבא. צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון הראשון לנגיף הקורונה בבית החולים שיבא. צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי בתוך זמן קצר יחוסנו 2.5 מיליון אזרחים, יותר מכל מדינה אחרת בעולם, ובכך ישראל תוכל לצאת ראשונה  מהקורונה ולפתוח את הכלכלה.

“אנחנו מתחילים את השבוע עם בשורה ענקית. שוחחתי בסוף השבוע עם ראשי החברות שמספקות לנו את החיסונים ואמרתי להם שהיעד שלנו עד סוף השבוע הקרוב הוא להגיע ל-150,000 חיסונים ביום. זה דבר פנטסטי, אבל סדר גודל כזה זה שיא עולמי.

“ביקשתי מהם שידביקו את קצב האספקה של החיסונים לקצב ההזרקה, והם אמרו לי שהם חושבים שהם יכולים לעשות זאת.

“פירוש הדבר הוא, שתוך 30 יום מהגעה לקצב הזה אנחנו נחסן 4.5 מיליון אזרחים. כיוון שכל אחד צריך שתי זריקות, אחרי חודש אחד נחסן 2.25 מיליון אזרחים בישראל. אין דבר כזה בעולם”.

נתניהו הוסיף: “זה השלב הקריטי, השלב הראשון, כי פה נמצאת כל האוכלוסיה בסיכון, כל הצוותים הרפואיים, כל האנשים מעל גיל 60. בשכבה הזאת נמצאים 95% מהתמותה. ברגע שגמרנו את השלב הזה – תוך 30 יום אנחנו יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות.

“אחר כך יבואו עוד 4.5 מיליון ועוד 4.5 מיליון אבל זה השלב הקריטי ואנחנו יכולים להשיג אותו. בשורה ענקית. אבל בקשה – אנחנו הולכים למבצע חיסונים ענק שאין כדוגמתו בעולם ואני מבקש מכם תוך כדי זה לעשות את הסגר הקצר והמהודק. שני הדברים יחד מוציאים אותנו מהקורונה ראשונים בעולם. שבוע טוב”.

השארת תגובה