שנתיים אחרי הפיגוע: חנוכיה לזכר החיילים החרדים

חיילים מדליקים חנוכיה
חיילים מדליקים חנוכיה

טקס הדלקת נרות חנוכה התקיים אמש (שני) בצומת גבעת אסף, במקום בו אירע לפני כשנתיים פיגוע ירי בו נהרגו 2 חיילי גדוד נצח יהודה – סמ"ר יובל מור-יוסף, בן 20 מאשקלון, וסמל יוסף כהן, בן 19 מבית שמש. חברם נתנאל פלבר נפצע ואושפז במצב קשה מאוד והוא כעת בתהליך שיקום. האבות השכולים מרדכי מור-יוסף ומשפחת כהן הדליקו את נרות חנוכה יחד עם מפקד גדוד נצח יהודה סא"ל מתי שבח במעמד רח"ט תומכ"א תא"ל אמיר ודמני, סמנכ״ל וראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון תא"ל במיל' משה צין, קצין מילואים ראשי תא"ל במיל' ארי סינגר, ראש החטיבה לגיוס באגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון אודי דרור, מח"ט כפיר אל"מ ערן אוליאל, מח"ט בנימין אל"מ יהונתן שטיינברג, רבני עמותת נצח יהודה והמייסדים הרב יצחק בר חיים והרב דוד פוקס ואיש העסקים דוד הגר, מבכירי התומכים בגיוס חרדים בצה"ל.

פיגוע בצומת גבעת אסף הוא אחד מאירועי הטרור הקשים ביותר של השנים האחרונות בו נהרגו מירי מחבלים שני חיילי נצח יהודה וחברם לפלוגה נתנאל פלבר נפצע אנושות. פלבר עבר תהליך שיקום מסובך וארוך ולאחרונה אף חלה בקורונה והחלים. לפני כשנה הוקמה במקום אנדרטה לזכר הנופלים. "כאן נפלו הקדושים מגיני ארץ ישראל על קדושת השם, העם והארץ סמ"ר יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן לוחמי גדוד נצח יהודה", נכתב על האנדרטה.

"להיות גיבור זה לא רק להיות לוחם שנכנס לתוך האש. זה גם לראות את החבר שלך חייל אחר שאין לו מקום לישון ולסדר לו את המיטה. כך היה יובל, יובל היה גיבור", אמר אביו של יובל מור-יוסף ז"ל, מרדכי. הרב אליהו מירב אביו של יוסף כהן ז״ל אמר בטקס: ״אנחנו נושאים תפילה שהקורבנות שהקרבנו יהפכו אותנו לעם אחד ויביאו לנו גאולה בחג החנוכה״ .

הרב יצחק בר חיים מרבני עמותת "נצח יהודה", המלווה את החיילים החרדים בשירותם הצבאי אמר: "בימים האלה אנו חוגגים את חג החנוכה, חוגגים את הניצחון הרוחני של העם היהודי על מי שביקשו לפגוע במסורת ישראל ובאמונתם של היהודים. בתגובה לכך קמו להם המכבים נלחמו כדי לשחרר את ארץ ישראל מהיוונים והמתייונים. היום יש לנו זכות להדליק את הנר החמישי של חנוכה יחד עם המכבים של ימינו – חיילי "נצח יהודה" ובני המשפחות השכולות היקרות שאיבדו את יקיריהם בקרב מתמשך על חרותינו בארץ הזאת״.

סמנכ״ל וראש האגף הבטחוני חברתי במשרד הביטחון – תא"ל במיל' מר משה צין אמר: ״ ההיסטוריה של עם ישראל רצופת מלחמות, וחג החנוכה מסמל מלחמה יחודית, מלחמה ניצחו מעטים את רבים באומץ ובגבורה. גדוד נצח יהודה, אתם המכבים של הדור הזה. באתם לשמור על הארץ הזאת, ומגיע לכם יישר כוח גדול על האומץ נוכח האתגרים הרבים.״

רח"ט תומכ"א תא"ל אמיר ודמני פנה למשפחות לאחר האירוע ואמר: "חג החנוכה הוא חג של שמחה אבל אנו גם שותפים גם לעצב על נפילתם של שני לוחמים מטובי בנינו, יובל מור יוסף ויוסף כהן שנפלו בגבורה והקרבה.״ מפקד חטיבת כפיר – אל״מ ערן אוליאל פנה למשפחות השכולות בהערכה על הקרבתם לאורך כל השנה בהתמודדות עם השכול, ״חג החנוכה מסמל את האחדות שלנו כעם ואתם אלו שמקריבים למען עם ישראל עם נצח יהודה ומגנים על הבית״.

השארת תגובה