מחשבים מסלול מחדש: טיפים לשדרוג הפינה שלכם

המשבר שפקד את כולנו שינה לא מעט את דרך החשיבה ובעיקר את דפוסי ההתנהלות שלנו. נשים לרגע בצד מושגים שגורים חדשים שהקורונה הכניסה לשגרת חיינו ונתמקד דווקא בתהליך אחד משמעותי: עבודה מהבית ♦ קבלו טיפים ליצירת פינת עבודה או למידה מהבית

נירלט- עבודה מהבית
נירלט- עבודה מהבית

גם בתקופות הסגר ההדוק, רבים מאיתנו שנשארו ״חיוניים״ – עבדו מהבית, שלא לדבר על למידה מהבית. הסיטואציה לא פסחה על אף אחד מאיתנו, מילדי הגן הרכים ועד למנהלים בכירים ביותר. כל אלה הובילו להעמקת ההבנה כי חייבים להיערך למצב בו יש לנו סביבה ראויה, כזו שתאפשר סביבת עבודה נעימה ונוחה. החשיבות לסביבת למידה ועבודה איכותית מאורגנת וטובה ידועה וברורה, יש לה משקל מכריע על יכולת הריכוז והיצירה, על הרצון והנכונות לשבת ולעבוד.

הנה כמה טיפים ליצירה או שדרוג פינת עבודה/ למידה, כזו שתהיה נעימה ופרודוקטיבית:

  • תכנון וחשיבה מקדימה – על מנת להגדיר פינת עבודה עלינו להחליט היכן תמוקם? למי מיועדת? האם זוהי פינת עבודה במרכז הבית, ותשמש את כל בני הבית? מה היא אמורה להכיל? בשלב ראשון יש לאפיין את הצרכים, לאחר מכן לבנות קונספט עיצובי. רצוי לתת את הדעת לפרטים הקטנים על מנת למקסם את השטח ולתת ביטוי לעיצוב הכללי של החלל.
  • התארגנות וסדר- בהנחה ולכל חפץ יש את המקום שלו והכל מאורגן ומסודר קל הרבה יותר להתרכז, העבודה הרבה יותר פרודוקטיבית. לכן, דאגו למדפים, קופסאות אחסון, ומקום מוסדר לכל פריט.
  • הצבע- הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר ביצירת האווירה. באמצעות צבע ניתן לתת אשליה של מרחב לפינות קטנות, לתחום אזורים, להעניק מראה חדש לרהיטים ישנים, ועוד. צבע הוא הכלי העיצובי בו ניתן לעורר בחלל את השינוי הגדול ביותר, בצורה המהירה, הפשוטה והזולה ביותר. רצוי להגדיר לעצמנו, לפני שאנחנו בוחרים צבעים לחדר, איזו אווירה אנחנו רוצים ליצור. חשוב להחליט מראש, מה רוצים להדגיש ומה רוצים להצניע. בחירת גוון נכון תעמיק את היצירתיות ויכולת הריכוז. בהנחה ופינת העבודה ממוקמת בחלל המשמש לעוד צרכים, נניח חדר מגורים, חלוקה בעזרת צבע תאפשר חלוקה לוגית ונכונה, תגרום לרוגע ואווירת שלווה. שילוב של גוונים כחולים הירקרקים המשרים רוגע וניקיון ייצרו בדיוק את התיחום המתבקש. מי שמעדיף "ללכת על בטוח" למראה מונוכרומטי מאוזן, יוכל לבחור באפורים המשתלבים יפה ומשדרים ביטחון ורצינות עד השחור העוצמתי והאלגנטי. בבחירת מוצר הצביעה חשוב לוודא שנעשה שימוש בצבעים רחיצים ועל בסיס מים כגון, 'נירוקריל EXTRA' או ב'אקווניר מט' של נירלט, צבע איכותי ועמיד בפני קרצוף כבד, לתחזוקה וניקוי קל.
  • ריהוט – ניתן בקלות לחדש רהיטים קיימים, בשימוש מוצרי DIY למשל, אוניאור על בסיס מים של נירלט, קל ליישום וידידותי לסביבה. רעננו את הריהוט הקיים וצרו יחד עם הילדים חוויה משותפת כעוד פעילות לימי הסגר.
  • תאורה- הקפידו על תאורה נכונה שתתאים לתאורת עבודה, גוון אור 3000 המקנה תחושת אור יום, אותה ניתן לקבל בעזרת גופים תלויים או מנורות שולחן. לרגעים בהם אין צורך למיקוד ועבודה, רצוי לייצר אופציה לתאורת אווירה נעימה ונינוחה, על ידי גופים הניתנים לעמעום. לתאורה נכונה חשיבות מכרעת על תפקוד וריכוז, לכן תנו את הדעת לתאורה נכונה.
  • בטיחות- חשוב מאוד לוודא שכל הצבעים בו רוצים להשתמש בחלל בבית, יהיו על בסיס מים, ללא ריחות לוואי, יכיל LOW VOC ויהיה ידידותיים למשתמש ולסביבה. חשוב לחפש סימונים על גבי המוצר, שיעידו על איכותו ובטיחותו:
  1. סימון של LOW VOC או VOC FREE – VOC הן תרכובות אורגניות נדיפות מהוות מרכיב בצבעים וציפויים רבים, גם במוצרים על-בסיס מים. ריכוזים של תרכובות אלו באטמוספרה בשילוב קרינת UV מהשמש תורמים ליצירת ערפיח. התקינה האירופית מגבילה את השימוש בVOC בצבעים ומוצרים דומים לפי קטגוריות. לכן, יש לחפש סימון של ריכוזי VOC נמוכים או אפס VOC בצבע, על מנת להגן על הסביבה ועל המשתמשים.
  2. תו ירוק של מכון התקנים הישראלי – תווים אלו מעידים כי הצבע בצורתו הסופית וגם בתהליך הייצור שלו לא פגע בסביבה, הינו על בסיס מים ואינו מסכן את המשתמש או סביבתו.

עיצוב: ורד בונפילולי, צילום: איתי בנית

השארת תגובה