אישום: קצין משטרה תקף חילוני

במחלקה לחקירת שוטרים סירבו להגיש אף לא כתב אישום בודד נגד שורה ארוכה של שוטרים וקציני משטרה שתקפו חרדים: ילדים ומוגבלים – אבל קצין שתקף חילוני – יועמד לדין

ניסו גואטה
ניסו גואטה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין משטרה ממרחב ציון בירושלים, בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה בירושלים לפני שלושה חודשים.

על פי כתב האישום, ביום 22.8.20 בשעות הערב, התקיימה תהלוכת מפגינים, אשר לא אושרה קודם לכן על ידי משטרת ישראל, מגשר המיתרים אשר בכניסה לירושלים ועד לרחוב בלפור.

במהלך התהלוכה, הגיעו חלק מהמפגינים אשר השתתפו בה לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז. הכוח המשטרתי, אשר ביקש למנוע את התקדמות התהלוכה, הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם.

באותה עת עמד על הכביש קצין המשטרה סגן ניצב ניסו גואטה, יחד עם כוחות משטרה נוספים.

בשלב מסוים פנה אחד המפגינים, אל הנאשם והלין בפניו על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הדף אותו הקצין בחוזקה בשתי ידיו בפניו, פעמיים. במהלך הדיפתו השנייה את המפגין, הגיע מפגין אחר אשר השתתף בהפגנה, הסיט את מסכת הפנים של הקצין והחל להימלט מהמקום. הקצין החזיר את מסכת הפנים למקומה והחל לדלוק אחר המפגין על מנת לבצע את מעצרו.

בסיועם של שוטרים נוספים, הוא הצליח לעצור אותו.

לאחר ביצוע מעצרו, אחז הכוח המשטרתי בידיו וברגליו של המפגין והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. את הובלתו של המפגין ליוו, בין היתר, הקצין וצלם עיתונות וסרטי תעודה אשר תיעד את ההפגנה מתוקף תפקידו.

במהלך ליווי המפגין, ומבלי שהייתה כל אינטראקציה בין הצלם לבין הקצין, הדף אותו הקצין בחוזקה בחלק גופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו המכה מכשיר קשר. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, משקפיו של הצלם נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

עו”ד שקד דהן, המחלקה לחקירות שוטרים: “המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה בירושלים. כתב האישום מבטא את עמדת מח”ש לפיה מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות ולהימנע מנקיטת אלימות גם כאשר מדובר במצבים מורכבים, בוודאי כאשר מדובר בקצין ובמפקד אשר ראוי שישמש דוגמא לפקודיו”.

מקור המעורה בפרטים אמר ל’כאן חדשות’, כי גואטה אמר בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים כי לא היה שום שימוש חריג בכוח מצדו.

הוא טען:  “הותקפתי על ידי מפגין שהתנפל עליי ופעלתי בהתאם לנהלים. באירועים לא היה מבחינתי שימוש מופרז בכוח”.

על המפגינים שתועדו בסרטון אמר גואטה כי “הם דיברו אליי בצורה מאיימת, קראו לי נאצי. חלק מהם אפילו תקפו אותי”.

תגובה אחת
  1. כמי מי שגר על יד בלפור אני רואה הרבה הפגנות…וכן ראיתי יחס לא הולם של המשטרה כלפי המפגינים.
    למרות זאת לא ראיתי אף מפגין שדיבר אל אף שוטר בצורה מאיימת, ו/או קרא לוי נאצי. ו/או תקף איש.
    הרושם הינו שכל שוטר יכול לבוא ולהרביץ לאזרח בטענה ש"אמרו לו" או "הסתכלו עליו לא יפה".
    מפחיד.

השארת תגובה