הקליפ, הג'יפ והחילוץ הניסי

כשצריך לצאת מאיזור הנוחות: מעשה בג'יפ שהתדרדר ובמוזיקה קיצבית וכייפית שחילצה אותו – מתי שריקי: "היום הזה מגיע"

אף אחד לא דמיין, גם לא כוכב הקליפ עצמו, לאן "היום הזה מגיע". מתי שריקי, אחד היוצרים הפעילים ביותר בתחום המוזיקה היהודית הישראלית, ביקש לצלם קליפ לשיר חדש. הג'יפ איתו נהג בצילומים התדרדר והצילומים הופסקו, מצלמת הרחפן וצוות הצילום שהיו במקום, תיעדו את הנס הגדול שהפך לחלק מקליפ הוידיאו.

"לפני כמה חודשים השתתפתי בחתונה, שם – נולד בי רצון ליצור שיר כייפי וקצבי, לצאת מעט מאיזור הנוח שלי של השירים המרגשים והבלדות". ואכן, מתי שמזוהה עם שירי רגש שקטים, הפתיע לגמרי: את המילים והלחן המקפיץ כתב לפני כחודש, בעיצומו של גל הקורנה השני.

הנגיף והסגר, הביאו אותו ליצור ולהקליט את השיר באולפן ביתי שהקים לא מזמן. בניגוד לשירים קודמים שיצר בסיוע מפיק מוזיקלי ומעבד – הפעם קפץ למים ונכנס גם לנעלי המעבד. "הנגנים שלי הקליטו מרחוק, אני הוספתי קצת משלי והתוצאה לפניכם".

לראשונה מצרף מתי לקליפ רקדנים בלוקיישן עוצר נשימה במדבר יהודה, וכחלק מהעלילה היתה גם נסיעה לאותו מקום בג'יפ המשפחתי. "אם חששתי שהקליפ עלול לצאת משעמם – בורא עולם זימן לי סיפור מיוחד:

קצת לפני 8:00 בבוקר, אי שם בכביש אלון, בעיצומם של הצילומים, הנהג (אני..) מאבד ריכוז לרגע ונופל לתעלה בצד הכביש! אני מנסה להיחלץ ולא מצליח, הגרר מודיע חגיגית שזה חילוץ מורכב שעלותו 'כמה אלפים', והוא יגיע רק בתוך 3-4 שעות… אני מתחיל לחשב נזקים כמו ביטול מופע, גם את הצילומים שרצינו ולא נספיק… אבל אז מגיע המלאך של חודש כסלו, רכב פורד טורנט ישן ושואל: 'אתה צריך עזרה לצאת משם?'

הנהנתי בחיוב במבט מתחנן… תוך 3 דקות הוא פורס חבלים, קושר בין הרכבים ומתחיל לתת גז, חבל אחד נקרע… הוא לא מתייאש ואומר 'ננסה עם שניים' והוא מצליח"!!

הצוות ממשיך בצילומים, מתי מגיע להופעה בזמן – ולקליפ נוספו תמונות שאי אפשר לתכנן מראש….

מילים, לחן, עיבוד והפקה מוזיקלית: מתי שריקי | קליפ: אברהם יצחק מאיר

תגובה אחת
  1. וואווו איזה שיר! ממכר

השארת תגובה