ימי קורונה: לא משאירים את ההורים שלנו לבד

מחברים את ההורים בחינם למוקד החירום הרפואי של יד שרה • מתחילת הקורונה ניצלו חייהם של אלפי אזרחים וותיקים, המחוברים למוקד החירום הרפואי ומשדרי המצוקה של יד שרה • חלקם הגדול היו לבדם בבית, רחוקים מילדיהם ומבודדים

2811 אזרחים וותיקים קיבלו טיפול רפואי מציל חיים, מתוכם- מעל 1800 נפלו ונחבלו וחלקם פונו להמשך טיפול רפואי. רק בשבוע וחצי האחרון ניצלו חייהם של 51 אזרחים וותיקים, שנפלו בביתם.

כך עולה מנתוני יד שרה, המפעילה את מוקד החירום הרפואי הגדול בישראל ויוצאת הבוקר במהלך מציל חיים, ארצי ורחב היקף בשיתוף משרד הרווחה.

במהלך המיזם המשותף יד שרה תחבר ללא עלות למוקד החירום הרפואי את כל האזרחים הוותיקים מעל גיל 70 , שאינם מתגוררים בקרבת ילדיהם, ותחלק להם חיישני נפילה חדשניים. היקף המהלך נאמד בכ-12 מיליון שקלים.

יד שרה, שחיברה עם פרוץ הקורונה קשישים עריריים ללחצני מצוקה חיישני הנפילה ומוקד המצוקה ללא עלות, מרחיבה כעת את המהלך לכל קשיש מעל גיל 70.

הרב אורי לופוליאנסקי, מייסד יד שרה, ארגון המתנדבים הגדול בישראל ציין: "לצערי הגדול, אנו נחשפים מדי יום למקרים מזעזעים בהם אזרחים וותיקים נמצאים מתים בביתם מבלי שאף אחד ישים לב. רבים אחרים נופלים מדי יום בביתם, נחבלים ונפצעים בלי

חיישן מצוקה של "יד שרה"

שיהיה מי שיגיש להם עזרה באותם רגעים גורליים. הריחוק החברתי רק החריף עם פרוץ הקורונה ואזרחים וותיקים רבים נותרו מנותקים מהמשפחות שלהם ומהעולם שבחוץ. יד שרה, אגודת המתנדבים הגדולה בישראל, נרתמת כעת בכל הכוח לחבר כל קשיש מעל גיל 70 למוקד החירום הרפואי שלנו כדי לשמור על האוכלוסיה הוותיקה ולוודא שהם מקבלים את הטיפול הראוי במידת הצורך. אני קורא לכל אזרחי ישראל: תדאגו להורים היקרים ולשכנים שלכם, צרו עמנו קשר ואנחנו נחבר אותם ללא עלות למוקד שלנו. "

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: "כל קשיש במדינת ישראל צריך לדעת שבתקופה קשה זו יש מי שידאג לכל מחסורו. מול האתגר האדיר של הקורונה זוהי חובתנו לוודא שאף ישראלי לא יישאר מאחור ובוודאי שלא האוכלוסייה המבוגרת. משרד העבודה והרווחה בראשותי מוביל תכנית לאומית חסרת תקדים בהיקפה לטובת האזרחים הוותיקים בקהילה ובבתי האבות במסגרתה ללחצני המצוקה המחוברים למוקד של יד שרה יש חשיבות קריטית בשמירה על חייהם ברגעים הקשים ביותר".

לפרטים נוספים והרשמה לשירות, אנא צרו קשר עם מוקד יד שרה:

♦ ♦ ♦

יד שרה, אשר נוסדה ע"י הרב אורי לופוליאנסקי בשנת 1976 חרתה על דגלה את השאיפה לספק לכל אחד את מעטפת הבריאות המושלמת בחיק המשפחה והקהילה התומכת, והיא כיום ארגון המתנדבים הגדול בישראל.

יד שרה מספקת מגוון שירותים לציבור הרחב, החל מהשאלת ציוד רפואי, מוקד מצוקה, מחלקת אשפוז בית, שירות הסעות למוגבלים בתנועה, מרכזי שיקום מרפאת שיניים ניידת ושירותים נוספים. יד שרה מסייעת במגוון שירותי הסיוע שלה, לכ-720,000 ישראלים מידי שנה. ליד שרה למעלה מ-7,000 מתנדבים- 24 מחלקות סיוע שונות, הפרושים ב-119 סניפים ברחבי הארץ .

השארת תגובה