מאיר בן דרור: "לבבות"

מקרב לבבות ומספק 'מזון רוחני' בצה"ל: מאיר שר היום את מה שהלחין לפני 16 שנה

"לבבות", אינו שם סטנדרטי לסינגל של זמר שומר מצוות ועדיין, מאיר בן דרור, זמר, מלחין וחזן עתיר צבע וחיות – מכנה את השיר החדש שלו בשם זה, ומסביר את משמעות תפקידו בצה"ל לפני 14 שנה כמש"ק דת מקרב "לבבות" יהודיים.

בן דרור שנסך ערך ונשמה בזמנים ההם, מרגיש כי זהו העיתוי המדויק לשגר את השיר מפעם. "אני זוכר איך עברתי ליד קבוצה גדולה של חיילים ששרו בקולי קולות את הלחן הזה, שאני הבאתי לשם. אמרתי אז לעצמי – זה השיר הכי חשוב שלי, ואני כבר מחכה להוציא אותו".

הסינגל הנוכחי נשען על תפילת 'נשמת כל חי', ההיי-לייט של כל שבת יהודית. תפילה זו עתירה בהודיה ותשבחות לקב"ה. "המוטיב החוזר בשיר הוא – 'וכל הלבבות יראוך' אשר מצית בי ערגה לאותם ימים, כשליח ופעיל תודעה יהודית בצה"ל. עד היום אני מתרגש מהמתנה הייחודית שניתנה לי בזמנו – לקרב 'לבבות', להכניס נשמה למקום, בשירי שבת, פרשת שבוע ומזמורים המרוממים את הנפש" הוא מספר.

מאיר למד בישיבת הסדר ושירת בצבא שירות סדיר מלא כמש"ק דת בבית הספר לקצינים. גם בימים ההם לא פסח על אהבתו הגדולה לשיר וליצור. הוא המשיך לחזן ולזמר כחלק מתפקידו הצבאי ולא רק ובין היתר, הלחין 50 לחנים שונים. "כשנולד הלחן של 'לבבות' הרגשתי שיש בו משהו מיוחד, החלטתי שאשקיע בו יותר. בתקופה האחרונה נפלה עליי הארה שעם ישראל זקוק לקירוב לבבות…". הלחן הוקלט לפני כשנה אך בתקופה האחרונה עקב המשבר העולמי, הוחלט שזה "הזמן שלו" לצאת לאור.

מאיר אינו רק זמר, הוא קודם כל יהודי שאוהב להודות לה' על כל מה שמעניק לו, לכן הוא בחר לשיר מתוך תפילה שמלאה בהודיה לה', כמאמין שמתוך הודיה יצמח שפע. הסינגל הזה הוא שיר תפילה, עם משמעות עשירה בתודה לה', במקצב חיובי ומרומם כמו שבן דרור מבטיח להמשיך לעורר בקהל שלו מאז ועד עולם.

"לבבות"| לחן: מאיר בן דרור | עיבוד: מאיר בן דרור ויאיר לוי | הפקה מוסיקלית: יאיר לוי | קליפ: מאיר יזדי

השארת תגובה